• Anonym (TS)

Vad skulle du vilja berätta för det motsatta könet?

Alltså, vilka sanningar skulle du som kvinna eller man vilja berätta för det motsatta könet. 

Vad önskar du var känt, vilka missförstånd om dig själv upplever du och  vad bör det andra könet få veta och känna till. Vad skulle du aldrig säga högt?

Det kan vara vad som helst, vardagligt som djupt..

• Svar på tråden Vad skulle du vilja berätta för det motsatta könet?
  • Mia448

Skulle vilja säga till män att alla kvinnor ej är besatta över huruvida män tycker de är attraktiva eller ej. Många vill bara vara som de är och bli lämnade ifred.

• Man i norr
    Anonym (Kvinna..) skrev 2024-12-23 18:40:16 följande:

Förstår inte män att det inte är så trevligt att ta sig innanför kallingarna så fort de sitter i soffan och sedan både äta mat utan att tvätta händerna och pilla på allt möjligt. 

Varför gör män detta hela tiden?

Aldrig gjort. Och aldrig sett nån göra.
    Undantag småpojkar och utvecklingsstörda.
  • Anonym (Ärlig)
    Mia448 skrev 2024-12-23 19:29:34 följande:

Skulle vilja säga till män att alla kvinnor ej är besatta över huruvida män tycker de är attraktiva eller ej. Många vill bara vara som de är och bli lämnade ifred.

Skönt för dem! Då behöver de ju inte lägga så mycket tid och pengar på mode, skönhetsprodukter, frisörer mm.
    och kan klä sig praktiskt och bekvämt..
  • Anonym (Mini)
    Anonym (Ärlig) skrev 2024-12-23 19:33:15 följande:
    Skönt för dem! Då behöver de ju inte lägga så mycket tid och pengar på mode, skönhetsprodukter, frisörer mm.
    och kan klä sig praktiskt och bekvämt..
    Har tanken slagit dig att tjejer och kvinnor kan tycka att trender och mode är roligt? Bara för att du trivs med det som är praktiskt och bekvämt betyder inte att alla andra gör det med. Kvinnor är olika, precis som alla människor är.
  • Anonym (...)
    Anonym (Mini) skrev 2024-12-23 19:43:27 följande:
    Har tanken slagit dig att tjejer och kvinnor kan tycka att trender och mode är roligt? Bara för att du trivs med det som är praktiskt och bekvämt betyder inte att alla andra gör det med. Kvinnor är olika, precis som alla människor är.
    Vad är fel med det praktiska och bekväma?
  • Anonym (Va)

Hur mycket fattar män?

• Anonym (TS)
    Anonym (A) skrev 2024-12-23 18:59:11 följande:
    Det borde man förmedla till män att dom ska göra.
    Nej nja alltså jag tycker det är nåt man borde förmedla till både män och kvinnor faktiskt. Det är faktiskt inte nåt könsbundet.

Sen vet jag inte om det främjar god hälsa eller god mental status genom att överbeskydda barn som vi gör idag. Men det är en annan diskussion.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Mini) skrev 2024-12-23 19:43:27 följande:
    Jag startade inte tråden för att det skulle vara pajkastning mellan män och kvinnor. Tänkte mest att man fick komma med tips och information till det motsatta könet.
  • Anonym (A)

Att vare sig kvinnor eller män är en homogen grupp.

• Anonym (TS)

Typ: Män är generellt sett enkla och okomplicerad. Relativt sett alltså. Män över lag säger vad de tycker och tycker det de säger. Grovt förenklat såklart, men ha det som tumregel ändå. Dvs överkomplicera och övertolka inte vad en man eller kille säger. Lyssna på honom men läs inte in en massa mellan raderna som kanske inte finns där.  Killar håller inte alls på med en massa socialt spel i särskilt stor utsträckning. 

Jag har flera gånger fått förklara för tjejkompisar att killen de krånglar med menar vad han säger. 

Sen finns det naturligtvis killar som är beräknande fullblodspsykopater också. Men jag menar average dudes.

Svar på tråden Vad skulle du vilja berätta för det motsatta könet?