Anonym (Ingenting) skrev 2024-12-24 18:41:49 följande:
Jag var gift i 10 år, födde 4 barn till min man. Han lämnade mig för en yngre kvinna. Och jag var helt utbränd i detta äktenskap. Gjorde allt. Jobba, laga mat, städa, tog hand om barn.Så ja, män kan dra åt h*lvete!
Varför tillät du dig att behandlas som skräp och dörrmatta?
Skall man generalisera så som du gör så stämplar ju du alla kvinnor att de är skräp och dörrmattor och det är så kvinnor vill bli behandlade.
Skall man använda ditt sätt att resonera och din logik, så kan man ju säga i så fall att kvinnor är svaga individer som tillåter sig att utnyttjas.
Det som är mest märkligt är inte att din kille var en stor egoist, och du fick sköta all markservice och ungarna i äktenskapet.
Det som ÄR märkligt är att du skaffade flera barn med honom. Hade det handlat om ett barn så hade det ju kunnat förklara det med att dessa tendenser kom fram efter att det barnet var fött. Men nu skaffade du fyra barn med honom, så du har minst lika stor skuld till att äktenskapet gick åt helvete, då du valde att tillåta dig själv att bli behandlad som skräp och som dörrmatta.