• Anonym (TS)

Vad skulle du vilja berätta för det motsatta könet?

Alltså, vilka sanningar skulle du som kvinna eller man vilja berätta för det motsatta könet. 

Vad önskar du var känt, vilka missförstånd om dig själv upplever du och  vad bör det andra könet få veta och känna till. Vad skulle du aldrig säga högt?

Det kan vara vad som helst, vardagligt som djupt..

• Svar på tråden Vad skulle du vilja berätta för det motsatta könet?
  • Anonym (Ärlig)

När män säger: ? Det gör ingenting jag är också ganska trött ?, så gör det egentligen det..

Vi säger det för att vi är: snälla/ empatiska/ taktiska/ finkänsliga/ eller bara uppgivna..

• Anonym (Hej)
    Anonym (Va?) skrev 2024-12-25 16:46:50 följande:
    Usch då, det är ju ännu vidrigare.

Synd att du satsade på en sån snuskfia.
    Sen tar hon upp handen och luktar på fingrarna. Tror att hon har behov av att ha koll på ph värdet där nere. 
    Hon har även enorm kontrollbehov och jag behöver redogöra för exakt allt vad jag skall göra om jag lämnar huset. 
    Hon gör aldrig mat till någon annan än sig själv och städar knappt upp efter sig.
    Hon ber hela tiden om hjälp med allt. Hämta vatten, hämta vin hämta dittan el dattan, och gör jag lika för att det skall vara någon som helst jämställdhet vägrar hon. 
    Till och med hennes mamma har sagt att hon tycker synd om mig.
    Kvinnor som blir daltade med och bortskämda av sina pappor, blir lika vidriga som pojkar som fått samma kassa uppfostran. Jag kommer inte kunna leva med henne. 
  • Anonym (Elsa)

Kära Män. 

Disken plockar inte in sig själv i diskmaskinen. Inte ur heller. 

• ClumsySmurf
    Anonym (Ärlig) skrev 2024-12-28 08:50:30 följande:

När män säger: ? Det gör ingenting jag är också ganska trött ?, så gör det egentligen det..

Vi säger det för att vi är: snälla/ empatiska/ taktiska/ finkänsliga/ eller bara uppgivna..

om en kvinna säger att hon är för trött för att städa, gråter inte vi män, vi relaterar.
  • Tow2Mater
    Anonym (Elsa) skrev 2024-12-29 00:30:04 följande:

Kära Män. 

Men bara en kvinna kan göra det på rätt sätt.
  • ClumsySmurf
    Tow2Mater skrev 2024-12-29 01:06:59 följande:
    Anonym (Elsa) skrev 2024-12-29 00:30:04 följande:

Kära Män. 

så är det faktiskt, men bara en man kan svara på frågan
    blev det inte rent?
  • Anonym (God Jul)
    Tom min morfar fick ofta höra att han la ner saker fel i diskmaskin, så det är inget nytt fenomen att vi män har svårt för det.
  • Studentpappa

Ja den där jävla Nissen får mammorna sköta helt själva, visst tycker barnen det är roligt men det är mycket som är det...

Vi delar upp julen i släkten, så varannat år är vi gäster och kommer till dukat bord. Riktigt skönt måste jag säga!

Ride it like you stole it
  • Anonym (Elsa)
    Övning ger färdighet 
  • Teresse7

Män vi uppskattar er mer än ni tror, vi har ett litet uns av bitterhet när vi blir dom som plockar och håller ordning. Vi skämmer bort er lite och får skylla oss själva. Vi blir tysta och då är vi sura. Ni ska förstå varför. Det gör ni sällan. Och helt ärligt ni har det inte alltid helt lätt men köp hem en bukett blommor ibland så är vi nöjda. Enkelt enkelt 

Svar på tråden Vad skulle du vilja berätta för det motsatta könet?