-
Jag är så vansinnigt avundsjuk på att min kille skaffade barn med en kvinna innan han träffade mig. Känner mig otillräcklig innan jag och han också kommer dit men eftersom vi är relativt nya kommer det ju inte ske på ett tag. Känner så här trots att han visar att han vill vara med mig. Han var den som gjorde slut med henne men ändå kan jag inte sluta tänka på att de älskade varandra i många år och gjorde det största man kan göra ihop. Han vet inte om att jag känner så här och det tänker jag inte berätta heller förstås.Känns som att hon är den speciella för alltid för att de delade så många år ihop och skaffade barn. Tänker jag fel? Vad ska jag göra för att må bättre? Att göra slut är INTE ett alternativ.
-
Svar på tråden Avundsjuk på hans ex (retrospektiv svartsjuka)
-
Sök hjälp, annars kommer ert förhållande inte att hålla.
-
Ja tyvärr måste jag säga att du tänker fel, helt fel. Vad du ska göra vet jag inte, jobba med dig själv? Visa inte denna svartsjuka/avundsjuka för den är otroligt avtändande och kan ta kål på förhållandet fortare än kvickt.
-
Hur många barn har han sen innan?
Vill han ha fler barn?
Om han har ett så är det ju troligt att han vill ha fler men har han två eller fler
är det ju inte säkert att han vill ha fler, speciellt efter ett par år när barnen blivit
större, en del vill inte då börja om med småbarn även om man tror det till en början, har han sagt att han vill ha fler barn?
Hur fungerar det med hans barn och dig? hur gammalt är barnet/barnen? -
Kan du utveckla på vilket sätt jag tänker fel? Betyder deras historia inte automatiskt att hon var mer speciell?Anonym (H) skrev 2024-12-10 11:00:48 följande:
Ja tyvärr måste jag säga att du tänker fel, helt fel. Vad du ska göra vet jag inte, jobba med dig själv? Visa inte denna svartsjuka/avundsjuka för den är otroligt avtändande och kan ta kål på förhållandet fortare än kvickt.
Min kille är så mkt mer speciell än mitt ex var för mig, till och med när jag var nykär i exet så var det inte så HÄR. -
Han har ett barn som jag inte träffat ännu. Jag har sktivit på forumet tidigare så några känner nog igen berättelsen. Vi var ihop och gjorde slut men han har inte återintroducerat mig till barnet än. Jag fungerade väldigt bra med barnet när jag var en del av hens liv. Han är inte helt 100% på att han vågar skaffa fler barn men lutar mer åt ja säger han. Vi skyddar oss slarvigt och han har sagt att det vore inte en katastrof om det hände en "olycka". Han verkar inte våga fatta beslut generellt och oroar sig mycket.Anonym (bonusförälder) skrev 2024-12-10 11:09:18 följande:
Hur många barn har han sen innan?
Vill han ha fler barn?
Om han har ett så är det ju troligt att han vill ha fler men har han två eller fler
är det ju inte säkert att han vill ha fler, speciellt efter ett par år när barnen blivit
större, en del vill inte då börja om med småbarn även om man tror det till en början, har han sagt att han vill ha fler barn?
Hur fungerar det med hans barn och dig? hur gammalt är barnet/barnen?
Jag vill ha barn med honom men vet inte om det är en genuin barnlängtan eller att jag bara vill bli mer speciell än barnets mamma. Aldrig haft barnlängtan som singel eller ihop med andra. -
Ja, alltså speciell är hon väl på det sättet att hon är hans barns mamma. Visst hade de många år tillsammans men han gjorde ju slut av en orsak. Han är med dig nu. Hade han velat vara med henne så hade han varit det, men han vill vara med dig. Eller? Varför gjorde ni slut sist, något allvarligt? Var det han som gjorde slut? Har du svårt att känna tillit isf? Kanske därifrån avundsjukan och svartsjukan kommer ifrån? Kände du såhär förra ggn ni var ihop också? Är han en person som gör slut till höger och vänster för minsta lilla eller? Är han velig och gör att du känner dig känslomässigt otrygg på något sätt? Oavsett så kan det vara bra att söka hjälp hos t.ex psykolog som kan hjälpa dig att få ordning på tankarna och känslorna. Det är bäst. Avundsjuka, svartsjuka är extremt toxiska och kan äta upp dig inifrån, få dig att må dåligt och bli någon du inte vill vara samt förstöra en relation. Kram
-
Ja, du tänker fel. Antingen får du acceptera att det är så här eller så får du skaffa en kille som inte har några ex eller barn, förmodligen får du leta rätt långt ner i åldrarna eller på ett incelforum.
Min kille har både varit gift och har barn, som många i vår ålder. Det betyder inte att han älskar mig mindre bara för det. Nu ska vi inte ha några barn ihop, men gifta oss har vi tänkt göra.
Din kille har valt att vara med dig. Du får se det som en bekräftelse på att han INTE älskar sitt ex eller vill vara med henne längre. -
Glömde säga att de inte bara förstör dig och relation. Kan skada en annan människa med.
-
Nu ska jag generalisera lite, men enligt min erfarenhet så tänker inte män på samma sätt som kvinnor när det gäller barn. Många män går med på att skaffa barn för att kvinnan vill det, själv vill han varken eller men tänker att det är okej för att hålla kvinnan nöjd. För kvinnan däremot är barnet en enorm investering både fysiskt och känslomässigt, med graviditet, amning osv.Anonym (Tess) skrev 2024-12-10 10:52:42 följande:Avundsjuk på hans ex (retrospektiv svartsjuka)Jag är så vansinnigt avundsjuk på att min kille skaffade barn med en kvinna innan han träffade mig. Känner mig otillräcklig innan jag och han också kommer dit men eftersom vi är relativt nya kommer det ju inte ske på ett tag. Känner så här trots att han visar att han vill vara med mig. Han var den som gjorde slut med henne men ändå kan jag inte sluta tänka på att de älskade varandra i många år och gjorde det största man kan göra ihop. Han vet inte om att jag känner så här och det tänker jag inte berätta heller förstås.Känns som att hon är den speciella för alltid för att de delade så många år ihop och skaffade barn. Tänker jag fel? Vad ska jag göra för att må bättre? Att göra slut är INTE ett alternativ.
Så det är inte alls säkert att din kille tänker som du gällande exet eller barnet. Även om han säkert älskar sitt barn.
Däremot är dina känslor inte heller helt okej, utan du måste hitta ett sätt att vara trygg i dig själv, oavsett din kille. Om du går runt och tänker dåligt om dig själv och att du inte är värdig honom så kommer det att riskera att er relation inte håller. Jobba med dig själv först och främst. Lämna exet därhän. -
Jag råkar veta att han var den drivande parten iatt skaffa barn. Det kom fram när vi pratade om våra fd. relationer. Han oratar absolut ibte ofta om sitt ex tack och liv men sådant etsar sig fast. Sedan kan jag ju inte med säkerhet veta om han skaffade barn med henne pga att det var "dags" eller om det var pga att hon var mer speciell. Han har nämnt att han nästan gjorde slut med henne innan de skaffade barn av olika anledningar som gjorde att han tvekade på deras relation. Knepigt.Anonym (ruin) skrev 2024-12-10 11:31:34 följande:Nu ska jag generalisera lite, men enligt min erfarenhet så tänker inte män på samma sätt som kvinnor när det gäller barn. Många män går med på att skaffa barn för att kvinnan vill det, själv vill han varken eller men tänker att det är okej för att hålla kvinnan nöjd. För kvinnan däremot är barnet en enorm investering både fysiskt och känslomässigt, med graviditet, amning osv.
Så det är inte alls säkert att din kille tänker som du gällande exet eller barnet. Även om han säkert älskar sitt barn.
Däremot är dina känslor inte heller helt okej, utan du måste hitta ett sätt att vara trygg i dig själv, oavsett din kille. Om du går runt och tänker dåligt om dig själv och att du inte är värdig honom så kommer det att riskera att er relation inte håller. Jobba med dig själv först och främst. Lämna exet därhän.