Avundsjuk på hans ex (retrospektiv svartsjuka)
Anonym (Tess) skrev 2024-12-10 10:52:42 följande:
Avundsjuk på hans ex (retrospektiv svartsjuka)Jag är så vansinnigt avundsjuk på att min kille skaffade barn med en kvinna innan han träffade mig. Känner mig otillräcklig innan jag och han också kommer dit men eftersom vi är relativt nya kommer det ju inte ske på ett tag. Känner så här trots att han visar att han vill vara med mig. Han var den som gjorde slut med henne men ändå kan jag inte sluta tänka på att de älskade varandra i många år och gjorde det största man kan göra ihop. Han vet inte om att jag känner så här och det tänker jag inte berätta heller förstås.
Känns som att hon är den speciella för alltid för att de delade så många år ihop och skaffade barn. Tänker jag fel? Vad ska jag göra för att må bättre? Att göra slut är INTE ett alternativ.
Så det är inte alls säkert att din kille tänker som du gällande exet eller barnet. Även om han säkert älskar sitt barn.
Däremot är dina känslor inte heller helt okej, utan du måste hitta ett sätt att vara trygg i dig själv, oavsett din kille. Om du går runt och tänker dåligt om dig själv och att du inte är värdig honom så kommer det att riskera att er relation inte håller. Jobba med dig själv först och främst. Lämna exet därhän.