• Anonym (Nyfiken tjej)

Äcklad över sin partners förflutna

Denna fråga är nog mest till killar eftersom det är där denna diskussion inträffar mest.
    Jag satt och pratade med min partner i veckan och han sa "killar bryr sig om en tjejs förflutna och tjejer bryr sig om en killes framtid"
    Jag förstår lite hur han menar men sen berättade han att han blir lite äcklad över mitt förflutna och att jag legat med andra, vet inte om han tycker det är mycket men har legat med 7 stycken. 
    Han sa att det var väldigt svårt i början att ta in och det gick så lång att han inte ens var säker på att gå in i ett förhållande pga detta då det störde honom. Det var även ett irritationsmoment att jag festade mycket på nattklubbar innan jag träffade honom. 

Nu till min fråga..

Är det andra killar (eller tjejer) som tänker så eller vad tänker ni kring det?
    Kanske är det en fråga om ålder och att det släpper när man mognar?
  • Svar på tråden Äcklad över sin partners förflutna
  • Anonym (Borderline2)
    Anonym (Tralalala) skrev 2024-11-30 14:15:46 följande:
    Det är ju bra.
    Då slipper vi varandra.

Slampigt beteende (både hos män och kvinnor) är inget jag befattar mig med. Oavsett vad.
    Jag antar du är en sån som dömer människor med psykisk ohälsa och missbruksproblematik, hemlösa och sjukskrivna som inte "kammar sig och skaffar ett jobb" också. 

Låter som en högst trevlig prick i samhället du där. 
  • Tecum
    Anonym (Borderline2) skrev 2024-11-30 15:59:12 följande:
    Ett av kriterierna för borderline personlighetsstörning är just promiskuös. Sexmissbruk som ett självskadebeteende är precis vad det är! 
    Sen är det vanligt bland människor utan personlighetsstörningar också. 
    Att det finns betyder inte att det är vanligt. Däremot är det bra att skylla på om den nya partnern tycker att man haft för många sexpartners. Missbruk låter bättre än kåthet...
  • Anonym (Tralalala)
    Anonym (Borderline2) skrev 2024-11-30 16:02:19 följande:
    Jag antar du är en sån som dömer människor med psykisk ohälsa och missbruksproblematik, hemlösa och sjukskrivna som inte "kammar sig och skaffar ett jobb" också. 

Låter som en högst trevlig prick i samhället du där. 
    Nej, det gör jag inte.

Det jag nämnde var folk som knullar runt. Inget annat.
  • Anonym (Hon)

Jag kan känna igen mig i din killes känslor. Fast jag inte vill och rent moraliskt dömmer jag inte men min bristande självkänsla gör det svårt för mig när jag tänker på min partners förflutna. Inser att det handlar om min känsla att inte räcka till. Att hans minnen men andra överträffar mig. inget logiskt i det där utan bara känslor. När jag var ung kunde dessa känslor få mig att agera svartsjukt och barnsligt. Idag blir jag mer sorgsen och min känsla av att inte vara genuin och tillräckligt bra får mig i perioder att tänka att jag nog bör leva ensam framöver?. 

• Anonym (M)
    Tecum skrev 2024-11-30 15:10:56 följande:
    Nej det behöver jag inte. Och det är heller inte så enkelt som du försöker hävda, en som är oerfaren kan bli nyfiken på hur det skulle vara med andra och därför vara otrogen och lämna. Medan den som lekt av sig vet vad denne vill ha. 

Det jag försökte visa var hur tankarna kan gå när det är obalans i antal tidigare ligg. Tankar som inte alltid är logiska.

Jag ser en person som haft ett antal korta förhållanden och kanske barn med flera män som en större red flag än någon som haft mycket tillfälligt sex. Varför håller inte relationerna?
    Vad försöker jag hävda? Det var du som skrev om någon som haft många och farhågor att du då kanske inte är den bäste hon har haft.
  • Tecum
    Anonym (M) skrev 2024-12-01 12:52:54 följande:
    Vad försöker jag hävda? Det var du som skrev om någon som haft många och farhågor att du då kanske inte är den bäste hon har haft.
    Du hävdar (i ditt inlägg) att män vill ha oerfarna kvinnor som inte förstår sitt bästa och därför stannar i en sämre relation.
    Jag visar att du har fel på bägge punkter, även om mäns tankar kan gå på det hållet
  • Anonym (Borderline2)
    Anonym (Tralalala) skrev 2024-11-30 16:34:30 följande:
    Nej, det gör jag inte.

Det jag nämnde var folk som knullar runt. Inget annat.
    Just d

Men du dömer ju 2 personer i denna tråd med psykisk ohälsa... Såå

Aa

Fint 
  • Anonym (Borderline2)
    Tecum skrev 2024-11-30 16:23:17 följande:
    Att det finns betyder inte att det är vanligt. Däremot är det bra att skylla på om den nya partnern tycker att man haft för många sexpartners. Missbruk låter bättre än kåthet...
    Fler som gillar att trycka ner människor med psykiska besvär. 

Kan ju kalla det offerkofta istället, eller vad tycker du passar bäst?
  • Anonym (Tralalala)
    Anonym (Borderline2) skrev 2024-12-01 23:15:10 följande:
    Just d

Aa

Fint 
    Jag dömer den bristande moralen.
    Det beteendet äcklar mig.

Sen får du ta det precis som du vill, det förändrar ingenting.
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (Borderline2) skrev 2024-12-01 23:15:10 följande:
    Just d

Aa

Fint 
    Även folk med psykisk ohälsa kan göra dåliga saker. Får folk med psykisk ohälsa inte kritisieras för sitt beteende?
Svar på tråden Äcklad över sin partners förflutna