• Anonym (Nyfiken tjej)

Äcklad över sin partners förflutna

Denna fråga är nog mest till killar eftersom det är där denna diskussion inträffar mest.
    Jag satt och pratade med min partner i veckan och han sa "killar bryr sig om en tjejs förflutna och tjejer bryr sig om en killes framtid"
    Jag förstår lite hur han menar men sen berättade han att han blir lite äcklad över mitt förflutna och att jag legat med andra, vet inte om han tycker det är mycket men har legat med 7 stycken. 
    Han sa att det var väldigt svårt i början att ta in och det gick så lång att han inte ens var säker på att gå in i ett förhållande pga detta då det störde honom. Det var även ett irritationsmoment att jag festade mycket på nattklubbar innan jag träffade honom. 

Nu till min fråga..

Är det andra killar (eller tjejer) som tänker så eller vad tänker ni kring det?
    Kanske är det en fråga om ålder och att det släpper när man mognar?
  • Svar på tråden Äcklad över sin partners förflutna
  • Anonym (Tralalala)
    Anonym (Man) skrev 2024-11-29 17:32:24 följande:

Precis som att man säger att ålder bara är en siffra så spelar det roll om siffran är för stor. Precis samma med antal sexpartners.

Nåja, åldern kan vara för låg men inte antalen sexpartners.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Tralalala) skrev 2024-11-29 17:40:27 följande:
    Nåja, åldern kan vara för låg men inte antalen sexpartners.
    Visst, men jag utgår från att vi diskuterar utifrån rimliga intervall.
  • Anonym (Man)
    Anonym (H) skrev 2024-11-29 17:36:40 följande:

Mitt ex hade knullat över 200 och jag kände mig hedrad över att jag var vinnaren...

(Nu kan alla karens börja ogilla inlägget)

Jag skulle kräkas, men inser att vi alla har olika preferenser.
  • Anonym (Linda)
    Alla får ha exakt vilka preferenser dom vill angående antalet partners - under  förutsättning att dom också är beredd på att ta konsekvenserna av dom ...

• Anonym (borderlina)

Jag äcklas över min egen bodycount, han verkar inte äcklas av mig. Eller åtminstone visar min man inte att han äcklas av det.

Men vad som är ännu bättre än det är att han inte verkar erotisera det heller. Det tycker jag vore värre.

Min man har en helt perfekt bodycount: Han hade en tjej när han var i sena tonår, de var ihop några år, sedan träffade han sin numera exfru, sedan mig. Så en bodycount på 3 vid en ålder på 50 och en bodycount som inte kommer öka från det. Jag har c:a 75 på en ålder 32 vilket är alldeles för många. Men den kommer inte öka från det givetvis.

Ca 73 hade jag hellre vart utan. Min första kärlek är jag glad att jag hade, det var en underbar kille, min man är jag givetvis överlycklig åt...men de ca 73 där mellan kunde jag hellre vart utan.  

• Anonym (Kalle)
    Anonym (borderlina) skrev 2024-11-29 18:48:33 följande:

Jag äcklas över min egen bodycount, han verkar inte äcklas av mig. Eller åtminstone visar min man inte att han äcklas av det.

Men vad som är ännu bättre än det är att han inte verkar erotisera det heller. Det tycker jag vore värre.

Min man har en helt perfekt bodycount: Han hade en tjej när han var i sena tonår, de var ihop några år, sedan träffade han sin numera exfru, sedan mig. Så en bodycount på 3 vid en ålder på 50 och en bodycount som inte kommer öka från det. Jag har c:a 75 på en ålder 32 vilket är alldeles för många. Men den kommer inte öka från det givetvis.

Ca 73 hade jag hellre vart utan. Min första kärlek är jag glad att jag hade, det var en underbar kille, min man är jag givetvis överlycklig åt...men de ca 73 där mellan kunde jag hellre vart utan.  

Varför ens tänka tanken att han skulle "erotisera" det? Det är väl det sista man vill tänka på. Usch!
  • Anonym (borderlina)
    Anonym (Kalle) skrev 2024-11-29 18:58:25 följande:
    Varför ens tänka tanken att han skulle "erotisera" det? Det är väl det sista man vill tänka på. Usch!
    Min ex gjorde det (och mycket värre saker).
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (borderlina) skrev 2024-11-29 19:03:38 följande:
    Min ex gjorde det (och mycket värre saker).
    Han låter inte normal.
  • Mickezzz

En person som störs sig på en kvinnas antal sexpartner innan är en osäker person.
    osäker på sig själv.

Alla behöver leva sitt liv innan man är mogen för sitt livs kärlek.

• Tecum
    Anonym (H) skrev 2024-11-29 17:36:40 följande:

Mitt ex hade knullat över 200 och jag kände mig hedrad över att jag var vinnaren...

(Nu kan alla karens börja ogilla inlägget)

Men nu är du ett ex och bara en i raden...

Jag förstår inte varför man ska äcklas, frivilligt sex är inte äckligt? Men om skillnaden är stor kan man känna sig otillräcklig, några av dem måste ju varit riktigt bra, medan man själv bara haft några få. Men största osäkerheten är att hon varit van vid omväxling, kan hon verkligen slå sig till ro i en relation? Och vad säger att jag är bättre än alla andra och att hon stannar?
Svar på tråden Äcklad över sin partners förflutna