• Anonym (Nyfiken tjej)

Äcklad över sin partners förflutna

Denna fråga är nog mest till killar eftersom det är där denna diskussion inträffar mest.
    Jag satt och pratade med min partner i veckan och han sa "killar bryr sig om en tjejs förflutna och tjejer bryr sig om en killes framtid"
    Jag förstår lite hur han menar men sen berättade han att han blir lite äcklad över mitt förflutna och att jag legat med andra, vet inte om han tycker det är mycket men har legat med 7 stycken. 
    Han sa att det var väldigt svårt i början att ta in och det gick så lång att han inte ens var säker på att gå in i ett förhållande pga detta då det störde honom. Det var även ett irritationsmoment att jag festade mycket på nattklubbar innan jag träffade honom. 

Nu till min fråga..

Är det andra killar (eller tjejer) som tänker så eller vad tänker ni kring det?
    Kanske är det en fråga om ålder och att det släpper när man mognar?
  • Svar på tråden Äcklad över sin partners förflutna
  • Anonym (Varför?)
    Anonym (Tralalala) skrev 2024-11-29 17:23:03 följande:
    Hos oss kom det upp av en händelse, ingen frågade den andra. Men när den ena nämnt det så gjorde den andra också det.

Jag skulle inte ha frågat rakt ut, men samtidigt är jag glad att veta att han inte legat runt en massa.
    Hur i hela fridens namn kommer det ens upp av "en händelse"???? Det har det liksom aldrig gjort i något samtal jag någonsin haft, vare sig med killar eller tjejkompisar. 
  • Anonym (borderlina)
    Anonym (Kalle) skrev 2024-11-29 19:17:57 följande:
    Han låter inte normal.
    Nej, han är en horribel människa. 
  • Anonym (borderlina)
    Anonym (Varför?) skrev 2024-11-29 19:29:13 följande:
    Hur i hela fridens namn kommer det ens upp av "en händelse"???? Det har det liksom aldrig gjort i något samtal jag någonsin haft, vare sig med killar eller tjejkompisar. 
    "Händelsen" är en slags skamkänsla/måste berätta. Åtminstone för mig. När jag berättade detta för min man så kände jag mig skyldig då han är så fin och jag kände mig så äcklig och smutsig och att jag vill att han skall veta vad det är för äcklig slampa han har blivit kär i. Redan innan jag frågade honom visste jag att det var få. 

Blev som en öppning till att kunna vara ärlig om mitt förflutna.
  • Anonym (Olika)

7st är väl ganska lite för en tjej idag oavsett ålder.

Men oftast är det väl killar som själva inte har lyckats ligga så mycket som inte känner sig bekväma med att träffa en tjej som har legat med mångdubbelt fler än de själva, jag tycker inte det är så konstigt.

Har man däremot själv legat med många så får man väl tåla att en eventuell partner också har gjort det.

Sen till sist så tycker jag inte det är något konstigt med att döma folk efter deras förflutna när man ska tolka hur man tror de kommer vara i framtiden, jag skulle t.ex. aldrig fortsätta träffa någon som har knarkat eller har varit kriminell förut även om hon påstår att hon ändrat sig.

• Anonym (Kalle)
    Anonym (borderlina) skrev 2024-11-29 19:37:40 följande:
    "Händelsen" är en slags skamkänsla/måste berätta. Åtminstone för mig. När jag berättade detta för min man så kände jag mig skyldig då han är så fin och jag kände mig så äcklig och smutsig och att jag vill att han skall veta vad det är för äcklig slampa han har blivit kär i. Redan innan jag frågade honom visste jag att det var få. 

Blev som en öppning till att kunna vara ärlig om mitt förflutna.
    Fast varför lägga över det på din man? Är väl bättre att hantera känslan själv. Oavsett vad han visar utåt, så gör det honom förmodligen äcklad inuti.
  • Anonym (borderlina)
    Anonym (Kalle) skrev 2024-11-29 19:40:06 följande:
    Fast varför lägga över det på din man? Är väl bättre att hantera känslan själv. Oavsett vad han visar utåt, så gör det honom förmodligen äcklad inuti.
    Hantera känslor själv är inte min starka sida. Dessutom anser jag att han har rätt att veta, även om han inte vill veta. Ok, nu låter det som att jag altruistisk, men så var det inte, jag var försäkrad om att han var väldigt kär i mig innan jag berättade det vilket kanske var manipulativt.
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (borderlina) skrev 2024-11-29 20:03:28 följande:
    Hantera känslor själv är inte min starka sida. Dessutom anser jag att han har rätt att veta, även om han inte vill veta. Ok, nu låter det som att jag altruistisk, men så var det inte, jag var försäkrad om att han var väldigt kär i mig innan jag berättade det vilket kanske var manipulativt.
    Han "har rätt" till något han med största sannolikhet inte vill. Mycket märkligt resonerat. Stackars karl. Ja ja, nu börjar det bli OT och gjort är gjort. Han har dock mina sympatier.
  • Hjelm

Men herregud. Det genomsnittliga antalet sexpartner i Sverige är 15, och han är "äcklad" över att du haft sex med hälften så många?

Det är bara att dumpa en sån person. Han hade med 100 procents sannolikhet varit lika äcklad även om det så bara var en. Han fixar inte tanken på att du haft ett sexliv alls innan honom och den sortens omognad kan aldrig leda till något bra.

Det är aldrig okej att döma en annan människas värde efter hur många denne haft sex med. Så länge som det varit samtyckligt sex på lika villkor för alla inblandade, får det vara hur många eller hur få som helst.

Däremot kan det för många vara väldigt viktigt att man delar samma värderingar när det gäller sex. En person som legat med över 100 personer har sannolikt inte samma syn på sex som en som legat med 5. Eftersom man omöjligt kan ha haft seriösa relationer med 100 personer kan man utgå ifrån att denne haft många ONS utan känslor inblandade. Absolut inget fel i sig, men för andra människor är känslor en absolut förutsättning för sex och då är det fullt förståeligt att man vill träffa någon som delar den synen.

Men 7 pers, som sagt. Fixar han inte det så fixar han inget.

• Anonym (Borderline2)

Har också haft betydligt fler än min man, även om det har varit jobbigt för han då det är många av våra gemensamma kompisar så tycker jag inte någon ska döma nån för hur många sexpartners man haft 
    Gör något de är det nog inte mycket att ha tyvärr. 
    Har tillräckligt mycket ångest och skam över det själv så behöver inte ha mer ångest för vad jag gjorde i tonåren

• Anonym (M)
    Anonym (Man) skrev 2024-11-29 16:02:35 följande:
    Det är vanligt att killar tycker det, troligtvis även tjejer som inte vill ha en kille som legat runt med halva stan.
    Vad bor du i för stad som har bara 40-60 invånare?
Svar på tråden Äcklad över sin partners förflutna