• Anonym (Nyfiken tjej)

Äcklad över sin partners förflutna

Denna fråga är nog mest till killar eftersom det är där denna diskussion inträffar mest.
    Jag satt och pratade med min partner i veckan och han sa "killar bryr sig om en tjejs förflutna och tjejer bryr sig om en killes framtid"
    Jag förstår lite hur han menar men sen berättade han att han blir lite äcklad över mitt förflutna och att jag legat med andra, vet inte om han tycker det är mycket men har legat med 7 stycken. 
    Han sa att det var väldigt svårt i början att ta in och det gick så lång att han inte ens var säker på att gå in i ett förhållande pga detta då det störde honom. Det var även ett irritationsmoment att jag festade mycket på nattklubbar innan jag träffade honom. 

Nu till min fråga..

Är det andra killar (eller tjejer) som tänker så eller vad tänker ni kring det?
    Kanske är det en fråga om ålder och att det släpper när man mognar?
  • Svar på tråden Äcklad över sin partners förflutna
  • Svensson5
    Anonym (borderlina) skrev 2024-11-29 23:02:25 följande:
    Jag tycker att man skall veta allt om varandra när man skall gifta sig och dela livet. Inklusive det dåliga.
    Då kan mr notborderline upplysa er om att många män accepterar och förstår att alla har en historia men vi vill absolut inte veta allt och alla detaljer.
  • Anonym (borderlina)
    Svensson5 skrev 2024-11-29 23:53:31 följande:
    Då kan mr notborderline upplysa er om att många män accepterar och förstår att alla har en historia men vi vill absolut inte veta allt och alla detaljer.
    Jag har lyssnat på hur många podcasts och sett i hur många diskussioner som helst att en kvinnas sexuella förflutna är viktigt för de flesta män. 

Har du sett Whatever podcast? Det kommer upp i nästan vartenda avsnitt. 
  • Anonym (Borderline2)
    Svensson5 skrev 2024-11-29 23:53:31 följande:
     Men wow tack Mr notborderline Svensson! 

Jag har då aldrig gått in på några detaljer, eller "allt" men att jag har haft betydligt fler än min man var aldrig någon surprise., speciellt då jag legat med gemensamma vänner i tonåren... Jag har svarat på frågan om hur många det handlade om,.och kan säga att jag skämdes för att säga det ibörjan så drog av lite.. intee så jätte uppskattat när jag sen erkände, och ville vara ärlig för vi blivit ännu mer seriösa med varandra.

Så tror det beror på killen. Du kanske hellre velat ha skygglapparna på. Min man ville gärna veta så att det inte kom som en överraskning senare om de kom fram att jag legat med någon vi båda kände
  • Anonym (M)
    Anonym (borderlina) skrev 2024-11-30 00:00:21 följande:
    Jag har lyssnat på hur många podcasts och sett i hur många diskussioner som helst att en kvinnas sexuella förflutna är viktigt för de flesta män. 

Men om det stämmer på honom så får han väl ta ansvar för sin egen inställning, och faktiskt fråga? Annars är det väl inte tillräckligt viktigt för honom, alternativt att han inte vill veta.

• Anonym (Hudas)

Men då kanske män (om de nu verkligen är män) börja fundera på varför det är så otroligt viktigt. Det kan mycket väl hänga ihop med deras egna dåliga självkänsla. Då blir man nämligen svartsjuk, kontrollerande  och klängig på ett udda och konstigt sätt. Men det kanske är helt ok? Bara inte ens partner har några gamla ligg i rockärmen.
  • Svensson5
    Anonym (Borderline2) skrev 2024-11-30 00:03:43 följande:
     Men wow tack Mr notborderline Svensson! 

Jag har då aldrig gått in på några detaljer, eller "allt" men att jag har haft betydligt fler än min man var aldrig någon surprise., speciellt då jag legat med gemensamma vänner i tonåren... Jag har svarat på frågan om hur många det handlade om,.och kan säga att jag skämdes för att säga det ibörjan så drog av lite.. intee så jätte uppskattat när jag sen erkände, och ville vara ärlig för vi blivit ännu mer seriösa med varandra.

Så tror det beror på killen. Du kanske hellre velat ha skygglapparna på. Min man ville gärna veta så att det inte kom som en överraskning senare om de kom fram att jag legat med någon vi båda kände
    Fast nu skrev ni att man skulle säga allt.
    visst om ni bor i en håla och om du har legat med halva byn
    eller halva kompisgänget de sista två åren.
    Då kan det kanske vara en bra idé 
    Annars så säger man inte allt som man gjorde som tonåring
  • Anonym (Borderline2)
    Svensson5 skrev 2024-11-30 00:16:09 följande:
    Fast nu skrev ni att man skulle säga allt.
    visst om ni bor i en håla och om du har legat med halva byn
    eller halva kompisgänget de sista två åren.
    Då kan det kanske vara en bra idé 
    Annars så säger man inte allt som man gjorde som tonåring
    Tillräckligt liten håla och även om vi inte bor kvar i den så har vi vänner kvar som vi träffar då och då. 
    Spelar ingen roll att det var 15 år sedan. 
    Som sagt, drar inte in detaljer. Men ett avrundat tall för att jag blev frågad och de personer som vi möjligtvis stöter på i tid ich otid var det mest detaljerade jag sagt. 

Sen är vi alla olika. Du verkar vara väldigt A4 och det är ju iaf inte jag. Så vi blir nog aldrig överrens 
  • Svensson5

jag har inte lyssnat på den!
    Det beror ju på, det är ju skillnad på att ha leget med 30-40st och 200

Och genom mig själv och vissa kompisar så vet jag att man inte alltid är något kap om man har haft det för lätt att fått ligga mycket.

Det är lätt att beteendet är kvar även om man råkar att vara kär 

• Svensson5
    Anonym (Borderline2) skrev 2024-11-30 00:27:49 följande:
    Tillräckligt liten håla och även om vi inte bor kvar i den så har vi vänner kvar som vi träffar då och då. 
    Spelar ingen roll att det var 15 år sedan. 
    Som sagt, drar inte in detaljer. Men ett avrundat tall för att jag blev frågad och de personer som vi möjligtvis stöter på i tid ich otid var det mest detaljerade jag sagt. 

Sen är vi alla olika. Du verkar vara väldigt A4 och det är ju iaf inte jag. Så vi blir nog aldrig överrens 
    Nu va det så att ni sa att man skulle berätta allt och det va det jag tyckte va en dålig idé 

Han kanske ville veta då han anade att det va så och då kan det ju framstå som ärligt att berätta lite.
    Antar att du gjorde det för din skull med.

jag skulle aldrig berätta om allt som jag har gjort när man va yngre 
  • fornminne
    Anonym (Nyfiken tjej) skrev 2024-11-29 15:35:08 följande:
    Äcklad över sin partners förflutna

Denna fråga är nog mest till killar eftersom det är där denna diskussion inträffar mest.
    Jag satt och pratade med min partner i veckan och han sa "killar bryr sig om en tjejs förflutna och tjejer bryr sig om en killes framtid"
    Jag förstår lite hur han menar men sen berättade han att han blir lite äcklad över mitt förflutna och att jag legat med andra, vet inte om han tycker det är mycket men har legat med 7 stycken. 
    Han sa att det var väldigt svårt i början att ta in och det gick så lång att han inte ens var säker på att gå in i ett förhållande pga detta då det störde honom. Det var även ett irritationsmoment att jag festade mycket på nattklubbar innan jag träffade honom. 

Nu till min fråga..

Är det andra killar (eller tjejer) som tänker så eller vad tänker ni kring det?
    Kanske är det en fråga om ålder och att det släpper när man mognar?

Sanningen är snarare att män bryr sig om kvinnors förflutna (om än i varierande grad), medan kvinnor bryr sig om mäns förflutna OCH framtid.

Varför skulle kvinnor annars kolla upp män de dejtar? Om de är dömda för brott t ex. Det handlar om att öka chanserna att inte hoppa i galen tunna.

Många kvinnor bryr sig om antalet sexparters också, även om de möjligen har en högre tolerans för stort antal partners, än vad män har. Men även om de flesta kvinnor förväntar sig att en vuxen man inte saknar erfarenhet, vill de inte ha en man som har legat med halva stan. 

Men 7 st är inte många oavsett kön, åtminstone inte om man träffas efter tonåren. De flesta (som inte förespråkar avhållsamhet eller dylikt) inser att det är normalt att ha ett förflutet, om man träffas som vuxna. 

Gällande framtiden handlar det om att kvinnor bryr sig om hur ett liv med mannen kan tänkas se ut. För många är det negativt om han inte är självförsörjande och / eller verkar sakna ambitioner. En del vill ha framgångsrika män. Men för många räcker det att han har ett ordnat liv, stabil ekonomi osv. 

Svar på tråden Äcklad över sin partners förflutna