• Anonym (Nyfiken tjej)

Äcklad över sin partners förflutna

Denna fråga är nog mest till killar eftersom det är där denna diskussion inträffar mest.
    Jag satt och pratade med min partner i veckan och han sa "killar bryr sig om en tjejs förflutna och tjejer bryr sig om en killes framtid"
    Jag förstår lite hur han menar men sen berättade han att han blir lite äcklad över mitt förflutna och att jag legat med andra, vet inte om han tycker det är mycket men har legat med 7 stycken. 
    Han sa att det var väldigt svårt i början att ta in och det gick så lång att han inte ens var säker på att gå in i ett förhållande pga detta då det störde honom. Det var även ett irritationsmoment att jag festade mycket på nattklubbar innan jag träffade honom. 

Nu till min fråga..

Är det andra killar (eller tjejer) som tänker så eller vad tänker ni kring det?
    Kanske är det en fråga om ålder och att det släpper när man mognar?
  • Svar på tråden Äcklad över sin partners förflutna
  • Anonym (Göran.)

Det är normalt att ha haft många sexpartners 

• Anonym (borderlina)
    Anonym (Borderline2) skrev 2024-11-30 10:08:56 följande:
    Förstår hur du tänker, men du är inte "slampig" det är ett skällsord som vi (och andra dömande människor sätter på oss) 
    Vi har en personlighetsstörning, som gör att vi när vi är obehandlad inte klarar att ha självrespekt och värde i oss själva. 

Jag har kallat mig själv det också, men nu när jag är frisk kan jag förstå hur en "vanlig" människa om dom haft samma personlighetsstörning skulle kunna hamna i exakt samma sits. 

Va snäll mot dig själv 
    Jag gillar att vara slampig på honom. Vara naken och klänga och sånt där.  Och att jag är den snuskigaste av oss. Få igång honom.

Med mitt knarkarcuckkvinnomisshandelsex hade jag ingen sexlust varken till honom eller hans äckliga "polare" som jag behövde vara med för att han hade skulder till dem. Jag disoccierade bort och fantiserade om min första pojkvän och drogade mig med alkohol+benso eller amfetamin+alkohol...vad som. helvete vad jag hatar "min fru med andra män" och den typen av saker. Har PTSD av sånt.

Men jag älskar att bete mig snuskigt/porrigt/slampigt mot min man.  
  • Anonym (Borderline2)
    Anonym (borderlina) skrev 2024-11-30 12:31:46 följande:
    Jag gillar att vara slampig på honom. Vara naken och klänga och sånt där.  Och att jag är den snuskigaste av oss. Få igång honom.

Med mitt knarkarcuckkvinnomisshandelsex hade jag ingen sexlust varken till honom eller hans äckliga "polare" som jag behövde vara med för att han hade skulder till dem. Jag disoccierade bort och fantiserade om min första pojkvän och drogade mig med alkohol+benso eller amfetamin+alkohol...vad som. helvete vad jag hatar "min fru med andra män" och den typen av saker. Har PTSD av sånt.

Men jag älskar att bete mig snuskigt/porrigt/slampigt mot min man.  
    Hahaha jag fattar precis vad du menar! 
    Är ju lätt den porrigaste av mig och killen. Och älskar också att överträffa mig själv och få han att bli lika jävla knäsvag som vårt första ligg! 

Här stämmer ju absolut att är man liite crazy så är man bra i sängen 😜
  • Anonym (Tralalala)
    Anonym (borderlina) skrev 2024-11-30 09:58:57 följande:
    1. Jag har inte legat med någon i hans bekantskapskrets. Han är 18 år äldre än mig och från en helt annan miljö. Han är väldigt kristen. Helt olika krets, och jag har numera ingen egen bekantskapskrets. De försvann ihop med mitt ex och det var underbart att slippa dem. Kriminella, knarkare...såna typer. Ja, jag är tacksam över att han vart med få, jag önskar också att det var så att jag hade vart med få.

2. Slampighet

3. Tidigare slampighet. Jag kanaliserar min nuvarande slampighet på min man.
    1. Sorry, tog fel på dig och en annan.

2. Ärligt, skitbra trots allt!

3. Det gör du rätt i.

Det känns som du har fått ordning på det där iaf. Det är bra.
  • Anonym (Tralalala)
    Anonym (Borderline2) skrev 2024-11-30 10:04:35 följande:
    Hade inte velat vara vän med dig heller. Jag äcklas av folk som dömer andra människor när dom inte har en aning om vad de människorna har gått igenom.
    Det är ju bra.
    Då slipper vi varandra.

Slampigt beteende (både hos män och kvinnor) är inget jag befattar mig med. Oavsett vad.
  • Tecum
    Anonym (M) skrev 2024-11-29 22:08:55 följande:
    Så det du behöver ha är alltså en ignorant kvinna som inte känner till något bättre så att hon därför nöjer sig och stannar?
    Nej det behöver jag inte. Och det är heller inte så enkelt som du försöker hävda, en som är oerfaren kan bli nyfiken på hur det skulle vara med andra och därför vara otrogen och lämna. Medan den som lekt av sig vet vad denne vill ha. 

Det jag försökte visa var hur tankarna kan gå när det är obalans i antal tidigare ligg. Tankar som inte alltid är logiska.

Jag ser en person som haft ett antal korta förhållanden och kanske barn med flera män som en större red flag än någon som haft mycket tillfälligt sex. Varför håller inte relationerna?
  • Anonym (Tralalala)
    Tecum skrev 2024-11-30 15:10:56 följande:
    Nej det behöver jag inte. Och det är heller inte så enkelt som du försöker hävda, en som är oerfaren kan bli nyfiken på hur det skulle vara med andra och därför vara otrogen och lämna. Medan den som lekt av sig vet vad denne vill ha. 

Det jag försökte visa var hur tankarna kan gå när det är obalans i antal tidigare ligg. Tankar som inte alltid är logiska.

Jag ser en person som haft ett antal korta förhållanden och kanske barn med flera män som en större red flag än någon som haft mycket tillfälligt sex. Varför håller inte relationerna?
    Och varför lyckades dessa inte ens skapa relationerna?
  • Tecum
    Anonym (Tralalala) skrev 2024-11-30 15:17:55 följande:
    Och varför lyckades dessa inte ens skapa relationerna?
    Vilka är "dessa", de som bara har tillfälligt sex?

I så fall beror det antingen på att de inte vill ha längre relationer eller att de är kräsna och letar efter någon mycket speciell. Och det är inte ovanligt att personer går från det första skälet till det andra när de mognat.

Självskadebeteende som sexmissbruk tror jag inte är så vanligt.
  • Anonym (Tralalala)
    Tecum skrev 2024-11-30 15:30:37 följande:

I så fall beror det antingen på att de inte vill ha längre relationer eller att de är kräsna och letar efter någon mycket speciell. Och det är inte ovanligt att personer går från det första skälet till det andra när de mognat.

Det är logiskt tänkande att förstå vilka som avsågs. Tänkte inte på att alla inte besitter det. Sorry.

Ingen bra kombination att vara kräsen och lättfotad, lindrigt uttryckt.
    Vilka "mycket speciella" är ens intresserade av en... vandringspokal?
  • Anonym (Borderline2)
    Tecum skrev 2024-11-30 15:30:37 följande:

Ett av kriterierna för borderline personlighetsstörning är just promiskuös. Sexmissbruk som ett självskadebeteende är precis vad det är! 
    Sen är det vanligt bland människor utan personlighetsstörningar också. 
Svar på tråden Äcklad över sin partners förflutna