• Anonym (Nyfiken tjej)

Äcklad över sin partners förflutna

Denna fråga är nog mest till killar eftersom det är där denna diskussion inträffar mest.
    Jag satt och pratade med min partner i veckan och han sa "killar bryr sig om en tjejs förflutna och tjejer bryr sig om en killes framtid"
    Jag förstår lite hur han menar men sen berättade han att han blir lite äcklad över mitt förflutna och att jag legat med andra, vet inte om han tycker det är mycket men har legat med 7 stycken. 
    Han sa att det var väldigt svårt i början att ta in och det gick så lång att han inte ens var säker på att gå in i ett förhållande pga detta då det störde honom. Det var även ett irritationsmoment att jag festade mycket på nattklubbar innan jag träffade honom. 

Nu till min fråga..

Är det andra killar (eller tjejer) som tänker så eller vad tänker ni kring det?
    Kanske är det en fråga om ålder och att det släpper när man mognar?
  • Svar på tråden Äcklad över sin partners förflutna
  • Anonym (M)
    Tecum skrev 2024-11-29 19:29:00 följande:
    Men nu är du ett ex och bara en i raden...

Jag förstår inte varför man ska äcklas, frivilligt sex är inte äckligt? Men om skillnaden är stor kan man känna sig otillräcklig, några av dem måste ju varit riktigt bra, medan man själv bara haft några få. Men största osäkerheten är att hon varit van vid omväxling, kan hon verkligen slå sig till ro i en relation? Och vad säger att jag är bättre än alla andra och att hon stannar?
    Så det du behöver ha är alltså en ignorant kvinna som inte känner till något bättre så att hon därför nöjer sig och stannar?
  • Daphodil

Män som förfasas över kvinnors tidigare sexliv ser troligtvis kvinnor som ägodelar som inte ska vara begagnade. Träffa inte såna män.

• Anonym (Lo)
    Anonym (Borderline2) skrev 2024-11-29 21:58:27 följande:

Har också haft betydligt fler än min man, även om det har varit jobbigt för han då det är många av våra gemensamma kompisar så tycker jag inte någon ska döma nån för hur många sexpartners man haft 
    Gör något de är det nog inte mycket att ha tyvärr. 
    Har tillräckligt mycket ångest och skam över det själv så behöver inte ha mer ångest för vad jag gjorde i tonåren

De flesta av oss gjorde saker i tonåren som vi inte hade gjort idag. Inte så konstigt när hjärnan inte är fullmogen. Belasta inte dig själv för det.
  • Anonym (Din framtid)

Helt galna tankar från honom. Självklart ska du bry dig mest om din egen framtid och inte hans. Följ dina egna drömmar istället för att bli en supporter till hans drömmar. Bry dig inte om hans framtid före din egen.

Fruktansvärt att han tycker din bakgrund är viktigare än din framtid. Är ni i 80-årsåldern? Då kanske din historia är viktigare än framtiden, med tanke på ekonomi, demens samt omsorgsbehov.

Antalet sexpartners för en livslång kärlek spelar ingen som helst roll. Min man (sen många år) och jag har aldrig ens diskuterat det. Antalet sexpartners är väldigt banalt jämfört med kärlek.

• Anonym (Borderline2)
    Anonym (Lo) skrev 2024-11-29 22:12:53 följande:
    De flesta av oss gjorde saker i tonåren som vi inte hade gjort idag. Inte så konstigt när hjärnan inte är fullmogen. Belasta inte dig själv för det.
    Tack! 

Jag har slutat med det nu i övre 30 åren. Men var en lång tid av mitt liv som gick ut på att ha väldigt mycket självhat. Övervägde prostitution då jag ärligt talat tyckte det hade känts mer värt om jag iaf tjänat på alla äckliga saker. Men, jag är glad att det inte blev slag i saken, hittade tillslut min självrespekt igen och insåg att jag förmodligen varit väldigt deprimerad och osäker under lång tid
  • Anonym (borderlina)
    Anonym (Kalle) skrev 2024-11-29 20:05:25 följande:
    Han "har rätt" till något han med största sannolikhet inte vill. Mycket märkligt resonerat. Stackars karl. Ja ja, nu börjar det bli OT och gjort är gjort. Han har dock mina sympatier.
    Jag tycker att man skall veta allt om varandra när man skall gifta sig och dela livet. Inklusive det dåliga.
  • Anonym (A)
    Anonym (Din framtid) skrev 2024-11-29 22:54:40 följande:

Helt galna tankar från honom. Självklart ska du bry dig mest om din egen framtid och inte hans. Följ dina egna drömmar istället för att bli en supporter till hans drömmar. Bry dig inte om hans framtid före din egen.

Fruktansvärt att han tycker din bakgrund är viktigare än din framtid. Är ni i 80-årsåldern? Då kanske din historia är viktigare än framtiden, med tanke på ekonomi, demens samt omsorgsbehov.

Antalet sexpartners för en livslång kärlek spelar ingen som helst roll. Min man (sen många år) och jag har aldrig ens diskuterat det. Antalet sexpartners är väldigt banalt jämfört med kärlek.

Hade inte kunnat sagt det bättre
  • Anonym (Borderline2)
    Anonym (borderlina) skrev 2024-11-29 23:02:25 följande:
    Jag tycker att man skall veta allt om varandra när man skall gifta sig och dela livet. Inklusive det dåliga.
    Håller helt med 
  • Anonym (borderlina)
    Anonym (Borderline2) skrev 2024-11-29 23:16:15 följande:
    Håller helt med 
    :) great borderline-minds think alike :)
  • Anonym (Borderline2)
    Anonym (borderlina) skrev 2024-11-29 23:22:53 följande:
    :) great borderline-minds think alike :)
    Indeed we do 😉
Svar på tråden Äcklad över sin partners förflutna