Inlägg från: Anonym (Kalle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kalle)

Äcklad över sin partners förflutna

Anonym (borderlina) skrev 2024-11-29 18:48:33 följande:

Jag äcklas över min egen bodycount, han verkar inte äcklas av mig. Eller åtminstone visar min man inte att han äcklas av det.

Men vad som är ännu bättre än det är att han inte verkar erotisera det heller. Det tycker jag vore värre.

Min man har en helt perfekt bodycount: Han hade en tjej när han var i sena tonår, de var ihop några år, sedan träffade han sin numera exfru, sedan mig. Så en bodycount på 3 vid en ålder på 50 och en bodycount som inte kommer öka från det. Jag har c:a 75 på en ålder 32 vilket är alldeles för många. Men den kommer inte öka från det givetvis.

Ca 73 hade jag hellre vart utan. Min första kärlek är jag glad att jag hade, det var en underbar kille, min man är jag givetvis överlycklig åt...men de ca 73 där mellan kunde jag hellre vart utan.  

Varför ens tänka tanken att han skulle "erotisera" det? Det är väl det sista man vill tänka på. Usch!
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (borderlina) skrev 2024-11-29 19:03:38 följande:
    Min ex gjorde det (och mycket värre saker).
    Han låter inte normal.
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (borderlina) skrev 2024-11-29 19:37:40 följande:
    "Händelsen" är en slags skamkänsla/måste berätta. Åtminstone för mig. När jag berättade detta för min man så kände jag mig skyldig då han är så fin och jag kände mig så äcklig och smutsig och att jag vill att han skall veta vad det är för äcklig slampa han har blivit kär i. Redan innan jag frågade honom visste jag att det var få. 

Blev som en öppning till att kunna vara ärlig om mitt förflutna.
    Fast varför lägga över det på din man? Är väl bättre att hantera känslan själv. Oavsett vad han visar utåt, så gör det honom förmodligen äcklad inuti.
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (borderlina) skrev 2024-11-29 20:03:28 följande:
    Hantera känslor själv är inte min starka sida. Dessutom anser jag att han har rätt att veta, även om han inte vill veta. Ok, nu låter det som att jag altruistisk, men så var det inte, jag var försäkrad om att han var väldigt kär i mig innan jag berättade det vilket kanske var manipulativt.
    Han "har rätt" till något han med största sannolikhet inte vill. Mycket märkligt resonerat. Stackars karl. Ja ja, nu börjar det bli OT och gjort är gjort. Han har dock mina sympatier.
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (borderlina) skrev 2024-11-30 06:20:40 följande:
    Jag vill veta allt om honom, och vill att han vet allt om mig. 
    Anonym (Hudas) skrev 2024-11-30 00:10:28 följande:
    Men då kanske män (om de nu verkligen är män) börja fundera på varför det är så otroligt viktigt. Det kan mycket väl hänga ihop med deras egna dåliga självkänsla. Då blir man nämligen svartsjuk, kontrollerande  och klängig på ett udda och konstigt sätt. Men det kanske är helt ok? Bara inte ens partner har några gamla ligg i rockärmen.
    J
    Det är väldigt egoistiskt av dig.
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (Borderline2) skrev 2024-12-01 23:15:10 följande:
    Just d

Men du dömer ju 2 personer i denna tråd med psykisk ohälsa... Såå

Aa

Fint 
    Även folk med psykisk ohälsa kan göra dåliga saker. Får folk med psykisk ohälsa inte kritisieras för sitt beteende?
  • Anonym (Kalle)
    Anonym (Borderline2) skrev 2024-12-02 22:19:13 följande:
    Självklart kalle, du kritiserar ju mitt "dåliga beteende" som hänt när jag var sjuk i tonåren innan jag gått i behandling. Du kan vara hur mycket nättroll du vill bakom ditt alias. 

Hoppas du mår bättre nu, det gör iaf jag 
    Ok, men du skrev ju tidigare att man inte fick det? Och nu är jag ett troll för att jag tycker att man får kritisera beteendet?
Svar på tråden Äcklad över sin partners förflutna