• Tecum

Äcklad över sin partners förflutna

Anonym (H) skrev 2024-11-29 17:36:40 följande:

Mitt ex hade knullat över 200 och jag kände mig hedrad över att jag var vinnaren...

(Nu kan alla karens börja ogilla inlägget)

Men nu är du ett ex och bara en i raden...

Jag förstår inte varför man ska äcklas, frivilligt sex är inte äckligt? Men om skillnaden är stor kan man känna sig otillräcklig, några av dem måste ju varit riktigt bra, medan man själv bara haft några få. Men största osäkerheten är att hon varit van vid omväxling, kan hon verkligen slå sig till ro i en relation? Och vad säger att jag är bättre än alla andra och att hon stannar?
  • Tecum
    Anonym (M) skrev 2024-11-29 22:08:55 följande:
    Så det du behöver ha är alltså en ignorant kvinna som inte känner till något bättre så att hon därför nöjer sig och stannar?
    Nej det behöver jag inte. Och det är heller inte så enkelt som du försöker hävda, en som är oerfaren kan bli nyfiken på hur det skulle vara med andra och därför vara otrogen och lämna. Medan den som lekt av sig vet vad denne vill ha. 

Det jag försökte visa var hur tankarna kan gå när det är obalans i antal tidigare ligg. Tankar som inte alltid är logiska.

Jag ser en person som haft ett antal korta förhållanden och kanske barn med flera män som en större red flag än någon som haft mycket tillfälligt sex. Varför håller inte relationerna?
  • Tecum
    Anonym (Tralalala) skrev 2024-11-30 15:17:55 följande:
    Och varför lyckades dessa inte ens skapa relationerna?
    Vilka är "dessa", de som bara har tillfälligt sex?

I så fall beror det antingen på att de inte vill ha längre relationer eller att de är kräsna och letar efter någon mycket speciell. Och det är inte ovanligt att personer går från det första skälet till det andra när de mognat.

Självskadebeteende som sexmissbruk tror jag inte är så vanligt.
  • Tecum
    Anonym (Borderline2) skrev 2024-11-30 15:59:12 följande:
    Ett av kriterierna för borderline personlighetsstörning är just promiskuös. Sexmissbruk som ett självskadebeteende är precis vad det är! 
    Sen är det vanligt bland människor utan personlighetsstörningar också. 
    Att det finns betyder inte att det är vanligt. Däremot är det bra att skylla på om den nya partnern tycker att man haft för många sexpartners. Missbruk låter bättre än kåthet...
  • Tecum
    Anonym (M) skrev 2024-12-01 12:52:54 följande:
    Vad försöker jag hävda? Det var du som skrev om någon som haft många och farhågor att du då kanske inte är den bäste hon har haft.
    Du hävdar (i ditt inlägg) att män vill ha oerfarna kvinnor som inte förstår sitt bästa och därför stannar i en sämre relation.
    Jag visar att du har fel på bägge punkter, även om mäns tankar kan gå på det hållet
Svar på tråden Äcklad över sin partners förflutna