Anonym (Körkort AMBC) skrev 2024-11-30 14:06:03 följande:
Det är inte olagligt att köra med däck som är ett visst antal år gamla, polisen kontrollerar mönsterdjupet och att däcken är klassade för vinterväglag.
Brukar du själv byta däck på någon bil höst och vår, eller är det bara kul att härja lite på ett diskussionsforum?
Jag har inte sagt att det är olagligt att köra med däck utifrån hur gamla de är. Tror ganska bestämd att det var mönsterdjup jag skrev om.
Men i övrigt är det inte det mina inlägg går ut på. Jag har absolut ingen aning om i vilket skick däcken på bilen i fråga har och jag skiter fullständigt i det. Däremot, OM de är i dåligt skick, ja då tycker jag att det är ts man som är ansvarig då det bara är han som har körkort.
OM det skulle bli en koll och OM däcken då är dåliga så kan han inte säga till polisen att sambon utan körkort lika gärna kunde ha googlat eller kollat på youtube.
Ja jag har dålig ekonomi och lägger inte pengar på att någon annan byter mina däck. Det gör jag själv. Och jag tycker också att det är kul att hänga på forum men jag tycker inte jag härjar mer eller mindre än någon annan.