• Anonym (J)

Har den som har körkortet ansvar över bilen?

Den som äger bilen såklart så ja antagligen den som ger körkort för varför ska nån annan äga en bil.

• Anonym (J)
    Anonym (Var snälla mot varann) skrev 2024-11-27 20:36:51 följande:

Men det gick ju bra? Och nu har han lärt sig att man måste byta dubbdäck till och från. 

Så varför börjar du skälla ut honom? För det är det jag uppfattar att du gör (när jag läser mellan raderna).

Ingen kom till skada, han har lärt sig, så vad mer vill du? Att han bittert ska ångra detta hemska han har utsatt er för? 

(Ja du är hård)!

Kunde lika gärna inte ha varit så. Jag tycker hon gör rätt.
  • Anonym (J)

Vart är konsekvenstänket hos vissa. Som att vara full och bara ?jamen jag ska inte så långt? 

• Anonym (J)
    Kvittning skrev 2024-11-28 20:22:24 följande:
    Ts är ju sur över helheten och tycker att allt i detta är hans ansvar. Om hon släpper det och istället inser att hon har precis lika mycket ansvar för allt som inte är själva körandet av bilen så kanske han klarar av att släppa att han måste åka till just den verkstaden .

Om hon bara är arg och inte vill se sitt eget ansvar så kanske det inte är så konstigt att han reagerar med att själv sätta sig på tvären. Om hon istället ber om ursäkt och kan medge till honom att hon inte kan gömma sig bakom att hon saknar körkort så kanske han blir samarbetsvillig i att köra till verkstaden som hon hittar och bokar med däcken hon köper.
    Ingen vet ju varför hon inte har körkort. Alla kan inte ta det
Svar på tråden Har den som har körkortet ansvar över bilen?