• Anonym (Förälder)

Ska man lägga sig i ?

Min dotter är 10 år och de är ett gäng på 4 tjejer som hållit ihop många år. I trean va det mycket tjafs mellan dom och det ändrades lite i gruppen med ?bästisar? osv helt plötsligt började de andra tre leka efter skolan men frågade aldrig vår dotter. De leker alla i skolan och hon leker en och en men hon får aldrig vara med när dessa ska leka tre. Hon har frågat varför och de säger bara vet inte !? Har pratat med en av föräldrarna som vi har fin kontakt med , de har sagt att hemma hos dom är det antingen en eller alla tjejer som gäller . Men de andre föräldrarna har jag inte lika bra kontakt med men de verkar aldrig ifrågasätta varför vår dotter aldrig är med . Hon kommer ofta hem ledsen i dessa situationer. 

Ska jag prata med de andre föräldrarna hur de uppfattar situationen? Va länge inne på att de ska försöka lösa det själva men tjejerna fortsätter ju och jag känner hon blir utfryst i dessa situationer. 

• Svar på tråden Ska man lägga sig i ?
  • Anonym (C)
    Anonym (Nej) skrev 2024-11-07 18:52:25 följande:
    Du menar att du påstår att jag skrivit saker som sedan visar sig vara fel, men det har aldrig hänt...?
    Jag menar att du försöker få mig att säga förlåt för nått som inte ens har hänt.. Dvs att jag skulle ljugit.. 

Fast saker du själv har ljugit om är ju sånt som att hon inte skulle blivit utfryst.. 
  • Anonym (C)
    Anonym (Nej) skrev 2024-11-07 18:52:25 följande:
    Lugn du, jag fortsätter tills du ger upp eller tills du erkänner att du ljuger om vad jag skriver. Nu har vi två saker du har ljugit om dessutom. Förklara själv exakt var jag påstår att ts försöker tvinga folk att umgås (lögn 2).
    Imponerande taktik det där. Att kalla andra för lögnare eller otrevliga, när det är du som börjar vara otrevlig och dessutom bara ljugit.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (C) skrev 2024-11-07 18:54:42 följande:
    Jag menar att du försöker få mig att säga förlåt för nått som inte ens har hänt.. Dvs att jag skulle ljugit.. 

Fast saker du själv har ljugit om är ju sånt som att hon inte skulle blivit utfryst.. 
    Nej, du behöver inte alls säga förlåt. Du kan erkänna att du hade FEL. Det räcker. För du HAR ljugit om vad jag skriver, nu inte bara en utan två gånger.

Det är min åsikt, inte en lögn. Det DU ägnar dig åt är däremot ren och skär lögn när du påstår saker som inte är sant och som vem som helst kan läsa i den här tråden inte har hänt.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (C) skrev 2024-11-07 18:56:03 följande:
    Imponerande taktik det där. Att kalla andra för lögnare eller otrevliga, när det är du som börjar vara otrevlig och dessutom bara ljugit.
    Nej, det var DU som valde att tilltala mig och vara otrevlig redan från start. Det är DU som ljuger om vad jag skriver. Jag har däremot inte ljugit en enda gång, återigen en väldigt genomskinlig taktik från din sida att försöka dra fokus från vad DU gör.
  • Anonym (C)
    Anonym (Nej) skrev 2024-11-07 18:56:59 följande:
    Nej, du behöver inte alls säga förlåt.
    Det är precis det du vill. Att jag ska be om ursäkt eller säga förlåt, så du får känna att du inte gjort nått fel. Även fast det är du som har gjort det.

Ta ansvar för lilla dig så att du inte har nått fel.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (C) skrev 2024-11-07 19:00:52 följande:
    Det är precis det du vill. Att jag ska be om ursäkt eller säga förlåt, så du får känna att du inte gjort nått fel. Även fast det är du som har gjort det.

Ta ansvar för lilla dig så att du inte har nått fel.
    Jag har uttryckligen skrivit att jag inte behöver ett förlåt, varför fortsätter du påstå saker som inte är sant? Hur kan det vara JAG som gjort fel när DU är den som ljuger om vad jag har skrivit?
  • Anonym (C)
    Anonym (Nej) skrev 2024-11-07 18:58:13 följande:
    Nej, det var DU som valde att tilltala mig och vara otrevlig redan från start. Det är DU som ljuger om vad jag skriver. 
    Det var DU som tilltalade TS och skrev att hennes dotter inte är någon "kompis".

Att detta inte är det som kallas utfrysning..

Att du sen försöker vrida på ord, o leka pajas när jag skriver "ditt inlägg nummer 2", och du säger "inlägg nummer 2 har inte ens jag skrivit"

Är inget bevis på att jag "har ljugit".. Det är bevis på att du antingen försöker eller bara är medvetet manipulativ.. Eller att du förstår typ väldigt lite..

Vilken av det du är, kan du få välja själv, men det sätter dig inte i någon position att ge nå tips. 
  • Anonym (C)
    Anonym (Nej) skrev 2024-11-07 19:03:04 följande:
    Jag har uttryckligen skrivit att jag inte behöver ett förlåt
    Jag kommer Aldrig att be om ursäkt för något DU försökt o vridigt.. 
  • Anonym (Nej)
    Anonym (C) skrev 2024-11-07 19:07:57 följande:
    Jag kommer Aldrig att be om ursäkt för något DU försökt o vridigt.. 
    Jag har aldrig sagt att du ska be om ursäkt, är vi inne på lögn nr 3 nu?
    Anonym (C) skrev 2024-11-07 19:06:18 följande:
    Det var DU som tilltalade TS och skrev att hennes dotter inte är någon "kompis".

Att detta inte är det som kallas utfrysning..

Att du sen försöker vrida på ord, o leka pajas när jag skriver "ditt inlägg nummer 2", och du säger "inlägg nummer 2 har inte ens jag skrivit"

Är inget bevis på att jag "har ljugit".. Det är bevis på att du antingen försöker eller bara är medvetet manipulativ.. Eller att du förstår typ väldigt lite..

Vilken av det du är, kan du få välja själv, men det sätter dig inte i någon position att ge nå tips. 
    Och du är inte ts, eller hur? Du valde att skriva till MIG och vara otrevlig dessutom.

Att detta inte är utfrysning är min ÅSIKT.

Lögn nr 1: Jag har aldrig skrivit att ts dotter inte är någon kompis, hur många gånger du än ljuger om det. Det spelar ingen roll vilket inlägg du än hänvisar till, nr 2 eller mitt andra inlägg, eller något annat så har jag aldrig skrivit det.
  • Anonym (C)
    Anonym (Nej) skrev 2024-11-07 19:14:33 följande:
    Och du är inte ts, eller hur?
    Ah, jag förstår, du ville sätta dig på TS och hennes kids. Och nu är jag ivägen när jag borde vara tyst? För det är ju inte mig som du försökt att ljuga till.. Du vet det där med att "det inte är nån utfrysning!"?
Svar på tråden Ska man lägga sig i ?