• Anonym (Förälder)

Ska man lägga sig i ?

Min dotter är 10 år och de är ett gäng på 4 tjejer som hållit ihop många år. I trean va det mycket tjafs mellan dom och det ändrades lite i gruppen med ?bästisar? osv helt plötsligt började de andra tre leka efter skolan men frågade aldrig vår dotter. De leker alla i skolan och hon leker en och en men hon får aldrig vara med när dessa ska leka tre. Hon har frågat varför och de säger bara vet inte !? Har pratat med en av föräldrarna som vi har fin kontakt med , de har sagt att hemma hos dom är det antingen en eller alla tjejer som gäller . Men de andre föräldrarna har jag inte lika bra kontakt med men de verkar aldrig ifrågasätta varför vår dotter aldrig är med . Hon kommer ofta hem ledsen i dessa situationer. 

Ska jag prata med de andre föräldrarna hur de uppfattar situationen? Va länge inne på att de ska försöka lösa det själva men tjejerna fortsätter ju och jag känner hon blir utfryst i dessa situationer. 

• Svar på tråden Ska man lägga sig i ?
  • Anonym (Nej)
    Anonym (C) skrev 2024-11-07 16:47:36 följande:
    Jaha, det var det du försökte med och nu ska du försöka projicera?
    Den enda som håller på med små halmgubbar och annat skit är du själv. Du behöver inte alls tillskriva mig reaktioner eller egenskaper som är totalt ihopfantiserade. Vad får du ut av det i en sådan här tråd? Håll dig till ämnet kanske?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Nej)
    Anonym (C) skrev 2024-11-07 16:57:38 följande:
    Gå och lägg dig istället för att leka "psykolog" då det är du som är problemet. 
    Varför så otrevlig? Det enda du skriver till mig är otrevligheter och personliga påhopp. Ta en titt i spegeln!
  • Anonym (Fi)

Jag kan så klart bara spekulera men om jag ser till min dotters kompisgäng och hur de fungerar tillsammans så kommer jag att tänka på vissa saker. Hon har flera gånger berättat om hur hon gillar att leka med flera av dem en och en, men att tjejerna i vissa kombinationer blir tråkiga av olika skäl. Det kan vara att två då bara pratar med varandra och utrsluter de andra eller att en flicka lockar fram inte så trevliga egenskaper hos någon annan. Så vissa funkar hon ihop med två och två, men inte om de är flera tillsammans. 

• Anonym (C)
    Anonym (Nej) skrev 2024-11-07 16:59:05 följande:
    Varför så otrevlig?
    Är ju du som försökte vara otrevlig.. Varför Projicerar du?
  • Anonym (Nej)
    Anonym (C) skrev 2024-11-07 17:11:25 följande:
    Är ju du som försökte vara otrevlig.. Varför Projicerar du?
    Nej, jag har inte varit otrevlig, varken mot dig eller någon annan. Om du inte tål att andra ger sin syn på saken så kanske ett diskussionsforum inte är rätta platsen för dig. Det är du som kommer med påhopp om att "härja" och allt möjligt skit.
    Anonym (C) skrev 2024-11-07 16:04:10 följande:

Men sluta härja förhelvete.. Fattar väl vem som helst att ungarna förmodligen har fryst ut henne. 
    Anonym (C) skrev 2024-11-07 16:47:36 följande:
    Jaha, det var det du försökte med och nu ska du försöka projicera?
    Anonym (C) skrev 2024-11-07 16:57:38 följande:
    Gå och lägg dig istället för att leka "psykolog" då det är du som är problemet. 

• Anonym (C)
    Anonym (Nej) skrev 2024-11-07 17:13:28 följande:
    Nej, jag har inte varit otrevlig.

Att påstå att TS tror att någon skulle vara SKYLDIG att leka med hennes dotter som du gjorde, är något riktigt jävla otrevligt..

Kan du inte fatta att TS skriver tråden enbart för att hon tycker att det är jobbigt att se hennes dotter komma hem ledsen för att hon inte får vara med det gänget som har påstått vara hennes KOMPIS krets. Är det lika bra o vara helt tyst.
  • Anonym (C)
    Anonym (Nej) skrev 2024-11-07 17:13:28 följande:
    Det är du som kommer med påhopp om att "härja" och allt möjligt skit.
    Du härjar ju som om du själv skulle vara en del av kompis gänget, och säger att dottern inte är någon "kompis".. 

Märks att du är en av de här utfrysarna själv. Det du skriver är helt sinnesjukt. 
  • Anonym (Nej)
    Anonym (C) skrev 2024-11-07 17:18:08 följande:
    Du härjar ju som om du själv skulle vara en del av kompis gänget, och säger att dottern inte är någon "kompis".. 

Märks att du är en av de här utfrysarna själv. Det du skriver är helt sinnesjukt. 
    Jag härjar inte ett dugg. Jag ger ts min syn på frågeställningen. Jag har inte sagt att dottern inte är någon kompis men hon är tydligen inte en del av gänget längre. Håll åtminstone koll på vad andra skriver om du ska klaga.

Ja men fortsätt bara. Den som håller på med mobbning är du själv.
  • Anonym (C)
    Anonym (Nej) skrev 2024-11-07 17:19:59 följande:
    Jag härjar inte ett dugg.
    "Din dotter har tre vänner som hon hänger med. Men hon är inte någon kompis"

Det var det ingen annan här som skrev förutom du. 
Svar på tråden Ska man lägga sig i ?