• Anonym (Förälder)

Ska man lägga sig i ?

Min dotter är 10 år och de är ett gäng på 4 tjejer som hållit ihop många år. I trean va det mycket tjafs mellan dom och det ändrades lite i gruppen med ?bästisar? osv helt plötsligt började de andra tre leka efter skolan men frågade aldrig vår dotter. De leker alla i skolan och hon leker en och en men hon får aldrig vara med när dessa ska leka tre. Hon har frågat varför och de säger bara vet inte !? Har pratat med en av föräldrarna som vi har fin kontakt med , de har sagt att hemma hos dom är det antingen en eller alla tjejer som gäller . Men de andre föräldrarna har jag inte lika bra kontakt med men de verkar aldrig ifrågasätta varför vår dotter aldrig är med . Hon kommer ofta hem ledsen i dessa situationer. 

Ska jag prata med de andre föräldrarna hur de uppfattar situationen? Va länge inne på att de ska försöka lösa det själva men tjejerna fortsätter ju och jag känner hon blir utfryst i dessa situationer. 

• Svar på tråden Ska man lägga sig i ?
  • Anonym (C)
    Anonym (Nej) skrev 2024-11-07 17:44:30 följande:
    Du får tycka vad du vill.
    Då tycker jag att det är bättre att du är tyst, så folk kan diskutera lösning nu. 

Om hon har fått umgåtts förut och nu ges kalla handen utav gruppen varje gång som hon försöker är det ufrysning vare sig du vill liknas vid sånt beteende eller inte...
  • Anonym (C)
    Anonym (Nej) skrev 2024-11-07 17:44:30 följande:
    De är inte skyldiga att umgås i grupp och det kallas inte utfrysning för det, hur gärna du än vill dra på ts och hennes dotter en offerkofta.
    offerkofta? Härligt språkbruk..

Utfrysning är en form av social avvisning eller emotionellt distanserande. Det är en av metoderna som kan förekomma vid mobbning.

Social avvisning uppstår när en person eller grupp avsiktligt undviker att associeras med, och vanemässigt undanhåller sig en individ eller grupp. Det kan vara efter ett formellt beslut av en grupp, eller att en mindre formell grupphandling sprider sig till alla i gruppen som en form av solidaritet.

• Anonym (Nej)
    Anonym (C) skrev 2024-11-07 17:46:50 följande:
    Då tycker jag att det är bättre att du är tyst, så folk kan diskutera lösning nu. 

Om hon har fått umgåtts förut och nu ges kalla handen utav gruppen varje gång som hon försöker är det ufrysning vare sig du vill liknas vid sånt beteende eller inte...
    Detsamma! Du kan ju försöka komma med några lösningar istället för att hoppa på andra till exempel. Kan du erkänna att du hade fel?
  • Anonym (C)
    Anonym (Nej) skrev 2024-11-07 17:49:04 följande:
    Detsamma! Du kan ju försöka komma med några lösningar istället för att hoppa på andra till exempel. Kan du erkänna att du hade fel?
    Har många lösningar, men det är svårt att föra en konversation här inne eftersom mobbaren (du) enbart sitter här och spammar.

Kanske fast i sin egna offerkofta? Nej, du är ingen utfrysare, du vill bara inte umgås med just den där alls. 
  • Anonym (L)

Era dottern kan leka med andra tjejer. Livet går vidare, ni får förklara till henne att hon är bra människa, att vissa vill inte leka med henne betyder inte att hon är konstigt eller dumt ...ibland finns människor man kan inte umgås med i livet kan ni berätta. Även om de kände varandra för länge sen. 
    Det kommer gå över, hon får inte fastna just på de 3 tjejer. 

• Anonym (Nej)
    Anonym (C) skrev 2024-11-07 17:51:15 följande:
    Har många lösningar, men det är svårt att föra en konversation här inne eftersom mobbaren (du) enbart sitter här och spammar.

Kanske fast i sin egna offerkofta? Nej, du är ingen utfrysare, du vill bara inte umgås med just den där alls. 
    Kan du erkänna att du hade fel? Du kommer med personliga påhopp redan från start, ljuger om vad jag skriver, överdriver det som faktiskt står och bara fortsätter vara otrevlig.
  • Anonym (C)
    Anonym (Nej) skrev 2024-11-07 17:53:12 följande:
    Kan du erkänna att du hade fel?
    Varför ska jag erkänna att jag hade fel för, är det viktigt eller något för att du ska få känna någon "makt"?
  • Anonym (C)
    Anonym (Nej) skrev 2024-11-07 17:53:12 följande:
    Kan du erkänna att du hade fel?
    Eller ännu bättre fråga, hade jag fel på något alls? 
  • Anonym (Nej)
    Anonym (C) skrev 2024-11-07 17:54:03 följande:
    Varför ska jag erkänna att jag hade fel för, är det viktigt eller något för att du ska få känna någon "makt"?
    Därför att du har ägnat ungefär halva tråden åt att hacka på mig och gjorde en väldigt stor affär av det du påstod att jag hade skrivit. Klarar du inte av att erkänna att du hade fel? Fine, alla kan som sagt se själva att du ljuger om det.
    Anonym (C) skrev 2024-11-07 17:54:32 följande:
    Eller ännu bättre fråga, hade jag fel på något alls? 
    Låt mig återigen citera dig där du ljuger om vad jag skrivit:

#18 Du/.../säger att dottern inte är någon "kompis".. 

"Din dotter har tre vänner som hon hänger med. Men hon är inte någon kompis" Det var det ingen annan här som skrev förutom du. 

Det har du visst i inlägg två och alla här kan se det.

Jag skrev att du har det i ditt skrivna inlägg nummer två. Men nu förstår jag, du har läsproblem..
  • Anonym (C)
    Anonym (Nej) skrev 2024-11-07 17:58:55 följande:
    Låt mig återigen citera dig där du ljuger om vad jag skrivit:
    Stfu...
Svar på tråden Ska man lägga sig i ?