• Anonym (Förälder)

Ska man lägga sig i ?

Min dotter är 10 år och de är ett gäng på 4 tjejer som hållit ihop många år. I trean va det mycket tjafs mellan dom och det ändrades lite i gruppen med ?bästisar? osv helt plötsligt började de andra tre leka efter skolan men frågade aldrig vår dotter. De leker alla i skolan och hon leker en och en men hon får aldrig vara med när dessa ska leka tre. Hon har frågat varför och de säger bara vet inte !? Har pratat med en av föräldrarna som vi har fin kontakt med , de har sagt att hemma hos dom är det antingen en eller alla tjejer som gäller . Men de andre föräldrarna har jag inte lika bra kontakt med men de verkar aldrig ifrågasätta varför vår dotter aldrig är med . Hon kommer ofta hem ledsen i dessa situationer. 

Ska jag prata med de andre föräldrarna hur de uppfattar situationen? Va länge inne på att de ska försöka lösa det själva men tjejerna fortsätter ju och jag känner hon blir utfryst i dessa situationer. 

• Svar på tråden Ska man lägga sig i ?
  • Anonym (C)
    Anonym (Nej) skrev 2024-11-07 17:58:55 följande:
    Fine, alla kan som sagt se själva att du ljuger om det
    Stfu... och sluta härja.. 
  • Anonym (Nej)
    Anonym (C) skrev 2024-11-07 18:00:07 följande:
    Stfu...
    Hahaha :) Jag skulle iofs kunna citera alla inlägg där du inte gör annat än att komma med påhopp och är sjukt otrevlig, men det ser man lätt genom att välja enbart dina inlägg där ungefär 90 % går ut på att hacka på mig. Apropå mobbarmentalitet, som du så gärna ville dra upp....
  • Anonym (C)
    Anonym (Nej) skrev 2024-11-07 18:01:24 följande:
    Jag skulle iofs kunna citera alla inlägg där du inte gör annat än att komma med påhopp och är sjukt otrevlig
    Sluta härja...
  • Anonym (Nej)
    Anonym (C) skrev 2024-11-07 18:01:15 följande:
    Stfu... och sluta härja.. 
    Den enda som härjar är du själv. Ta en titt på dina inlägg! 
  • Anonym (C)
    Anonym (Nej) skrev 2024-11-07 18:02:31 följande:
    Den enda som härjar är du själv. Ta en titt på dina inlägg! 
    Ta en titt på dina och försök förklara för oss andra vart du såg att TS försökt att "Tvinga" nån att leka..
  • Anonym (Nej)
    Anonym (C) skrev 2024-11-07 18:27:08 följande:
    Ta en titt på dina och försök förklara för oss andra vart du såg att TS försökt att "Tvinga" nån att leka..
    Snyggt sätt att försöka smita undan. Kan du erkänna att du hade fel?
  • Anonym (Nej)
    Anonym (C) skrev 2024-11-07 18:27:08 följande:
    Men om du vill kan vi ta omgång två av "C ljuger om vad andra skriver". Då har du två saker att backa på.

Ta en titt på mina inlägg och försök förklara var jag säger att ts har försökt tvinga någon att leka.
  • lo82

Hej, vad tråkigt att det blivit såhär för din dotter. Jag har haft en liknade situationen med min dotter när hon började fyran. Helt plötsligt fick hon inte vara med i gänget längre, var själv på raster och blev aldrig frågad efter skolan. Sen såg hon de andra göra roliga grejer tillsammans på social medier. Det var en väldigt tung period. Hon kom ofta hem ledsen och det tärde mycket på självförtroendet. Hon funderade ofta på vad det var för fel på henne osv. 

vi försökte att hon skulle bygga på andra vänskaper i klassen men då detta var en friskola så kom kompisarna frön olika håll geografiskt så det blev väldigt begränsat. Det hela slutade med att vi bytte skola nu när hon började femman och helt fantastiskt bra blev det! Nu kommer hon hem glad och har många kompisar. Hon säger själv att hon efter den här erfarenheten blivit noga med att ta med de som inte är med i gruppen så att alla får vara med iaf i skolan. Men verkligen jobbig situation det året vi var i det. Hoppas ni hittar lösningar. Det kan ju vända fort. Kanske ska hon vara försiktig med att ?jaga? efter att få vara med. Barn märker sånt och det kan bli ännu värre tänker jag. Bra att ha fritidsintressen så de har nåt annat att fokusera på o få kompisar där. 

• Anonym (C)
    Anonym (Nej) skrev 2024-11-07 18:34:24 följande:
    Snyggt sätt att försöka smita undan. Kan du erkänna att du hade fel?
    Varför skulle jag ta och erkänna något som inte ens har hänt?...

Du kan sluta spamma tråden nu med samma inlägg när du vet själv att det inte kommer hända, dvs att jag på något sätt skulle säga förlåt för det beteende som du har haft här inne.. Och försök att förklara vart du läste in att TS har försökt att tvinga folk o umgås? 
  • Anonym (Nej)
    Anonym (C) skrev 2024-11-07 18:49:35 följande:
    Varför skulle jag ta och erkänna något som inte ens har hänt?...

Du kan sluta spamma tråden nu med samma inlägg när du vet själv att det inte kommer hända, dvs att jag på något sätt skulle säga förlåt för det beteende som du har haft här inne.. Och försök att förklara vart du läste in att TS har försökt att tvinga folk o umgås? 
    Du menar att du påstår att jag skrivit saker som sedan visar sig vara fel, men det har aldrig hänt...?

Lugn du, jag fortsätter tills du ger upp eller tills du erkänner att du ljuger om vad jag skriver. Nu har vi två saker du har ljugit om dessutom. Förklara själv exakt var jag påstår att ts försöker tvinga folk att umgås (lögn 2).
Svar på tråden Ska man lägga sig i ?