• Anonym (Förälder)

Ska man lägga sig i ?

Min dotter är 10 år och de är ett gäng på 4 tjejer som hållit ihop många år. I trean va det mycket tjafs mellan dom och det ändrades lite i gruppen med ?bästisar? osv helt plötsligt började de andra tre leka efter skolan men frågade aldrig vår dotter. De leker alla i skolan och hon leker en och en men hon får aldrig vara med när dessa ska leka tre. Hon har frågat varför och de säger bara vet inte !? Har pratat med en av föräldrarna som vi har fin kontakt med , de har sagt att hemma hos dom är det antingen en eller alla tjejer som gäller . Men de andre föräldrarna har jag inte lika bra kontakt med men de verkar aldrig ifrågasätta varför vår dotter aldrig är med . Hon kommer ofta hem ledsen i dessa situationer. 

Ska jag prata med de andre föräldrarna hur de uppfattar situationen? Va länge inne på att de ska försöka lösa det själva men tjejerna fortsätter ju och jag känner hon blir utfryst i dessa situationer. 

• Svar på tråden Ska man lägga sig i ?
  • Anonym (Nej)
    Anonym (C) skrev 2024-11-07 17:34:49 följande:
    "uhuuuhuuuuu, det är din egen dotters kompisgäng, men det hör hon inte in i.... Det är inte att va utfryst!"

mobbar mentalitet? 
    Nej, man är inte utfryst för att folk inte längre känner för att leka med en.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (C) skrev 2024-11-07 17:34:49 följande:
    "uhuuuhuuuuu, det är din egen dotters kompisgäng, men det hör hon inte in i.... Det är inte att va utfryst!"

mobbar mentalitet? 
    Apropå mobbarmentalitet, hade du något svar på detta eller?
    Anonym (Nej) skrev 2024-11-07 17:30:58 följande:
    Återigen: Jag har inte skrivit det du påstår, varken i mitt andra inlägg eller i något annat.

• Anonym (C)
    Anonym (Nej) skrev 2024-11-07 17:34:17 följande:
    FAKTA: De leker alla i skolan och hon leker en och en men hon får aldrig vara med när dessa ska leka tre.
    Fakta: dom brukade leka allihop, och nu får hon ej vara med. 

Men du påstår att det inte är att vara utfryst? 
  • Anonym (C)
    Anonym (Nej) skrev 2024-11-07 17:36:11 följande:
    Apropå mobbarmentalitet, hade du något svar på detta eller?
    Anonym (Nej) skrev 2024-11-07 17:30:58 följande:
    Återigen: Jag har inte skrivit det du påstår, varken i mitt andra inlägg eller i något annat.
    Jag kan börja svara på dina frågor när du slutar härja runt. Alla utom du kan ju se vad fan du har skrivit.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (C) skrev 2024-11-07 17:38:09 följande:
    Jag kan börja svara på dina frågor när du slutar härja runt. Alla utom du kan ju se vad fan du har skrivit.
    Aha, kodsnack för "jag hade fel men vägrar erkänna det så jag drar till med fler personliga påhopp så jag slipper svara".

Jajamänsan, alla kan se mina inlägg och där det klart och tydligt syns att du ljuger!
  • Anonym (Nej)
    Anonym (C) skrev 2024-11-07 17:36:41 följande:
    Fakta: dom brukade leka allihop, och nu får hon ej vara med. 

Men du påstår att det inte är att vara utfryst? 
    Det är exakt det jag säger. De vill inte ha med henne i gruppen av någon anledning, de måste inte. Men jag antar att alla andra tjejer i klassen isf också är utfrysta.
  • Anonym (C)
    Anonym (Nej) skrev 2024-11-07 17:39:18 följande:
    Jajamänsan, alla kan se mina inlägg och där det klart och tydligt syns att du ljuger!
    Ja, baserat på alla likes här i tråden, så syns det verkligen att vi alla håller med dig....

Vilken verklighet är det du faktiskt lever i? 
  • Anonym (C)
    Anonym (Nej) skrev 2024-11-07 17:40:15 följande:
    Det är exakt det jag säger. De vill inte ha med henne i gruppen av någon anledning, de måste inte. Men jag antar att alla andra tjejer i klassen isf också är utfrysta.
    Va? nu blir ju dina försök till att legitimera denna Utfrysning utav dottern enbart pinsam...
  • Anonym (Nej)
    Anonym (C) skrev 2024-11-07 17:41:45 följande:
    Va? nu blir ju dina försök till att legitimera denna Utfrysning utav dottern enbart pinsam...
    Du får tycka vad du vill. De är inte skyldiga att umgås i grupp och det kallas inte utfrysning för det, hur gärna du än vill dra på ts och hennes dotter en offerkofta. Det hjälper ingen.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (C) skrev 2024-11-07 17:40:34 följande:
    Ja, baserat på alla likes här i tråden, så syns det verkligen att vi alla håller med dig....

Vilken verklighet är det du faktiskt lever i? 
    Det är inte likes som avgör vad som är sant! Du ljuger om vad jag har skrivit, kan du erkänna att du hade fel?
Svar på tråden Ska man lägga sig i ?