• Anonym (Förälder)

Ska man lägga sig i ?

Min dotter är 10 år och de är ett gäng på 4 tjejer som hållit ihop många år. I trean va det mycket tjafs mellan dom och det ändrades lite i gruppen med ?bästisar? osv helt plötsligt började de andra tre leka efter skolan men frågade aldrig vår dotter. De leker alla i skolan och hon leker en och en men hon får aldrig vara med när dessa ska leka tre. Hon har frågat varför och de säger bara vet inte !? Har pratat med en av föräldrarna som vi har fin kontakt med , de har sagt att hemma hos dom är det antingen en eller alla tjejer som gäller . Men de andre föräldrarna har jag inte lika bra kontakt med men de verkar aldrig ifrågasätta varför vår dotter aldrig är med . Hon kommer ofta hem ledsen i dessa situationer. 

Ska jag prata med de andre föräldrarna hur de uppfattar situationen? Va länge inne på att de ska försöka lösa det själva men tjejerna fortsätter ju och jag känner hon blir utfryst i dessa situationer. 

• Svar på tråden Ska man lägga sig i ?
  • Anonym (Nej)
    Anonym (C) skrev 2024-11-07 17:16:27 följande:
    Att påstå att TS tror att någon skulle vara SKYLDIG att leka med hennes dotter som du gjorde, är något riktigt jävla otrevligt..

Kan du inte fatta att TS skriver tråden enbart för att hon tycker att det är jobbigt att se hennes dotter komma hem ledsen för att hon inte får vara med det gänget som har påstått vara hennes KOMPIS krets. Är det lika bra o vara helt tyst.
    Du får tycka det, men så är livet. INGEN är skyldig att umgås med någon annan, inte ens som barn.

Och vad är lösningen? Prata med de andra barnens föräldrar så att dottern får vara med på nåder? Lagom pinsamt! Och dottern kommer må tjugo gånger sämre av att veta att de egentligen inte vill ha henne där!
  • Anonym (C)
    Anonym (Nej) skrev 2024-11-07 17:19:59 följande:
    Jag har inte sagt att dottern inte är någon kompis men hon är tydligen inte en del av gänget längre.
    Det har du visst i inlägg två och alla här kan se det. 

Men det är uppenbart att du är för dum för att vara tyst. 
  • Anonym (Nej)
    Anonym (C) skrev 2024-11-07 17:21:29 följande:
    "Din dotter har tre vänner som hon hänger med. Men hon är inte någon kompis"

Det var det ingen annan här som skrev förutom du. 
    Jag har inte skrivit så, sluta ljuga!
  • Anonym (Nej)
    Anonym (C) skrev 2024-11-07 17:23:25 följande:
    Det har du visst i inlägg två och alla här kan se det. 

Men det är uppenbart att du är för dum för att vara tyst. 
    Inlägg två skrevs för det första av ts! Och igen, jag har inte skrivit det du påstår!
  • Anonym (C)
    Anonym (Nej) skrev 2024-11-07 17:21:46 följande:
    Och vad är lösningen? Prata med de andra barnens föräldrar så att dottern får vara med på nåder? Lagom pinsamt! 
    Nu börjar du igen... Det är nog ingen här som tror att TS vill tvinga någon att umgås med hennes dotter om hon inte skulle vara uppskattad där och omtyckt..

Problemet här är ingen utom du och din egen fantasi. Tror du på riktigt att det är så som människor funkar eller drar du bara upp någon random stereotyp? 
  • Anonym (C)
    Anonym (Nej) skrev 2024-11-07 17:25:47 följande:
    Inlägg två skrevs för det första av ts! Och igen, jag har inte skrivit det du påstår!
    Jag skrev att du har det i ditt skrivna inlägg nummer två. Men nu förstår jag, du har läsproblem.. 
  • Anonym (Nej)
    Anonym (C) skrev 2024-11-07 17:26:12 följande:
    Nu börjar du igen... Det är nog ingen här som tror att TS vill tvinga någon att umgås med hennes dotter om hon inte skulle vara uppskattad där och omtyckt..

Problemet här är ingen utom du och din egen fantasi. Tror du på riktigt att det är så som människor funkar eller drar du bara upp någon random stereotyp? 
    Som sagt, vad får du ut av att kasta skit på andra? Förslaget att prata med föräldrarna har kommit upp i tråden och det är ingen bra lösning. Om du har något vettigt till ts så varsågod att berätta!
    Anonym (C) skrev 2024-11-07 17:27:06 följande:
    Jag skrev att du har det i ditt skrivna inlägg nummer två. Men nu förstår jag, du har läsproblem.. 
    Återigen: Jag har inte skrivit det du påstår, varken i mitt andra inlägg eller i något annat. Den som har läsproblem är tydligen du själv.
  • Anonym (C)
    Anonym (Nej) skrev 2024-11-07 17:30:58 följande:
    Som sagt, vad får du ut av att kasta skit på andra?
    Vad får du ut av att gaslighta TS, och säga att hennes dotters kompisgäng, hör hennes dotter inte in i? 
  • Anonym (Nej)
    Anonym (C) skrev 2024-11-07 17:32:21 följande:
    Vad får du ut av att gaslighta TS, och säga att hennes dotters kompisgäng, hör hennes dotter inte in i? 
    Ännu fler påhopp och halmgubbar! Du vet nog inte vad termen betyder. Ts beskriver ju svart på vitt hur situationen ser ut. Påstår du att jag har fel? Att dottern ÄR en del av gänget? Varför får hon då inte vara med och leka i grupp? FAKTA: De leker alla i skolan och hon leker en och en men hon får aldrig vara med när dessa ska leka tre.
  • Anonym (C)
    Anonym (C) skrev 2024-11-07 17:32:21 följande:
    "uhuuuhuuuuu, det är din egen dotters kompisgäng, men det hör hon inte in i.... Det är inte att va utfryst!"

mobbar mentalitet? 
Svar på tråden Ska man lägga sig i ?