• Anonym (anonym)

våldtagen av min bästa väns sambo?

Hej, jag var ut med min bästa vän en lördag, vi båda blev extremt fulla och började bråka. Jag minns inte varför vi bråkade men hennes kille följde mig hem och sedan hade vi sex, minns bara korta glimtar av detta. Har ingen aning hur det blev så, och mår så jävla dåligt över det, jag grät hysteriskt och berättade för min pojkvän. Han vill att jag berättar för min kompis, men hon älskar han så mycket och pratar om hur han är så perfekt och hur bra deras förhållande är osv. Han är 20 år äldre än mig, han var i princip nykter. Jag har aldrig varit så full någonsin, men skuldbelägger mig själv ju mer tiden går. Sa jag eller gjorde jag någon som fick han att agera så? Tänk så  tog jag någon intiativ som jag inte minns? Jag är rädd att om jag berättar för henne kommer hon välja hans parti vilken hon alltid gör. Vill dö, detta är en enda mardröm, vill vakna upp NU

• Svar på tråden våldtagen av min bästa väns sambo?
  • Anonym (Ui)

För det första tycker jag att du ska anmäla för att få mer klarhet i det hela. Kanske åker han inte dit för våldtäkt men sexuellt utnyttjande eller nåt. Om inte annat är det bra att anmälan kommer in ifall det händer igen, även om det inte är ditt ansvar såklart. Dessutom kan det ha hänt tidigare och att han inte blev dömd, då faller hans trovärdighet rejält och det kan lättare väl dom. 

För det andra är din bästa vän en skit om hon tar hans parti utan att blinka. Hon vet ju vad som hände er vän. 

Ta hand om dig. 

• Anonym (Man2)
    Anonym (anonym) skrev 2024-10-28 15:44:41 följande:

jag säger ju att jag minns små bitar av det, men jag att han tröstade mig, sen låg ja på sängen, sen grät jag och han sa att det var mitt fel. Minns inte att jag tog av kläderna eller hur allt hände, minns att han drog så hävla hårt i mitt hår och ja skrek av smärta, allt gjorde ont

Jag tycker också att den som är nykter har ett ansvar. Men du kan ändå inte friskriva dig från din del här. Åtminstone inte på den info du gett hittills.
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Lilla q) skrev 2024-10-29 00:56:43 följande:
    Hur tänker du kring TS minnesluckor? Anser du att hon ska anmäla en man som kanske är oskyldig? Jag tycker att det är ett problem att hon inte minns mer. Det är ju inte så snällt att utsätta en oskyldig för denna anklagelsen. Jag känner mig kluven. 
    Det är upp till rättsväsendet att döma huruvida det var en våldtäkt eller inte. 

Även om det inte leder till något är det viktigt att det kommer in statistik samt att det finns tidigare anmälningar om han gör samma sak igen med någon annan tjej. 
  • Anonym (Man2)
    Anonym (xxx) skrev 2024-10-29 10:38:33 följande:

Även om det inte leder till något är det viktigt att det kommer in statistik samt att det finns tidigare anmälningar om han gör samma sak igen med någon annan tjej. 
    Är han oskyldig till våldtäkt måste det vara fruktansvärt att gå igenom både förhör och en eventuell rättegång.

Självklart är han ett svin som har sex med sin partners bästa kompis och likväl den som har sex med sin bästa kompis man. Svinigt ja, men inte olagligt.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-10-28 16:23:38 följande:
    Håller med dig faktiskt. Blir trött på snacket om att vi ska få supa oss fulla och ta med män utan att bli våldtagna. Ja, det vore ju toppen, men istället ska vi kanske inse vilken värld vi lever i och ta lite fucking ansvar för vår egen säkerhet.
    Ingen ska behöva riskera att bli våldtagen. I just det här fallet har TS skrivit att det eventuellt var hon som tog initiativet. Jag tycker även att kompisen borde kunna känna dig säker på att end bästa vän inte tar initiativ till sex med hennes partner.
  • Anonym (Lilla q)
    Anonym (xxx) skrev 2024-10-29 10:38:33 följande:

Det är lite enkelt att se på det. Om rättsväsendet kommer fram till att inget olagligt har skett, så kommer omgivningen att döma. Ingen rök utan eld.
    Nu var jag bland de första som tog upp tanken om en anmälan. Men jag håller fast vid att hon ska avvakta. Polisen kommer ha svårt att utreda detta fallet då inte ens anmälaren minns. Eftersom TS verkar ha mycket stora minnesluckor så kan hon ha sagt ja till sex. Han var kanske inte så nykter som hon tror? Han sa kanske att det var hennes fel, för att han insåg att han varit otrogen och inte ville ta ansvar för det. Jag försvarar inte övergrepp, men det känns som ett problem när TS minns så lite. Jag antar att det inte ens finns bevis på att TS och mannen legat med varandra. Men, absolut, kan TS anmäla mannen på dessa lösa grunder. Det kommer bli jobbigt för henne och hon kanske mer eller mindre förstör en mans liv.
  • Anonym (S)
    Anonym (Man2) skrev 2024-10-29 10:10:43 följande:
    Jag tycker också att den som är nykter har ett ansvar. Men du kan ändå inte friskriva dig från din del här. Åtminstone inte på den info du gett hittills.
    Jag ifrågasätter en sak. Mannen var enligt TS nästan nykter medans hon själv var så full att hon inte minns allt. Hur kan hon då veta att mannen nästan var nykter? Han kan ju också vart fullare än hon minns
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Man2) skrev 2024-10-29 11:26:02 följande:
    Är han oskyldig till våldtäkt måste det vara fruktansvärt att gå igenom både förhör och en eventuell rättegång.

Självklart är han ett svin som har sex med sin partners bästa kompis och likväl den som har sex med sin bästa kompis man. Svinigt ja, men inte olagligt.
    Är han oskyldig/det inte går att bevisa,  går det inte till rättegång. Ytterst få fall går till rättegång. 

Ja, det är väl i samma paritet som att genomgå en våldtäkt. Tror du att TS mår bra nu?

Fast vi vet ju inte om det var frivilligt från TS sida. Så svin är han definitivt, eventuellt också våldtäktsman. 
  • Anonym (xxx)
    Anonym (Man2) skrev 2024-10-29 11:44:00 följande:
    Ingen ska behöva riskera att bli våldtagen. I just det här fallet har TS skrivit att det eventuellt var hon som tog initiativet. Jag tycker även att kompisen borde kunna känna dig säker på att end bästa vän inte tar initiativ till sex med hennes partner.
    Det är värre när en nykter och 20 år äldre man accepterar en invit än att en mkt yngre stupfull kvinna tar initiativ. Han borde veta mkt bättre än att ligga med sin flickväns stupfulla kompis. Snacka om att utnyttja TS. 

Ska kompisen vara arg på någon så är det killen. Han har gjort fel, utnyttjat en stupfull kvinna, där vissa inslag tyder på att det inte var frivilligt från TS sida. Även om man tar initiativ till sex så har man lov att avbryta det när man vill. 
Svar på tråden våldtagen av min bästa väns sambo?