• Anonym (anonym)

våldtagen av min bästa väns sambo?

Hej, jag var ut med min bästa vän en lördag, vi båda blev extremt fulla och började bråka. Jag minns inte varför vi bråkade men hennes kille följde mig hem och sedan hade vi sex, minns bara korta glimtar av detta. Har ingen aning hur det blev så, och mår så jävla dåligt över det, jag grät hysteriskt och berättade för min pojkvän. Han vill att jag berättar för min kompis, men hon älskar han så mycket och pratar om hur han är så perfekt och hur bra deras förhållande är osv. Han är 20 år äldre än mig, han var i princip nykter. Jag har aldrig varit så full någonsin, men skuldbelägger mig själv ju mer tiden går. Sa jag eller gjorde jag någon som fick han att agera så? Tänk så  tog jag någon intiativ som jag inte minns? Jag är rädd att om jag berättar för henne kommer hon välja hans parti vilken hon alltid gör. Vill dö, detta är en enda mardröm, vill vakna upp NU

• Svar på tråden våldtagen av min bästa väns sambo?
  • Anonym (anonym)

jag säger ju att jag minns små bitar av det, men jag att han tröstade mig, sen låg ja på sängen, sen grät jag och han sa att det var mitt fel. Minns inte att jag tog av kläderna eller hur allt hände, minns att han drog så hävla hårt i mitt hår och ja skrek av smärta, allt gjorde ont

• Anonym (M)
    Anonym (anonym) skrev 2024-10-28 15:37:53 följande:

grejen är att jag var så full att jag inte minns något, tycker att om man är nykter så har man inte sex med någon som är dyngrak som inte kan säga nej? 

Om du någonstans i förloppet inte gav sitt samtycke helt eller delvis så är det våldtäkt. Men det kommer du ju inte ihåg. Men det har varit fall där killen blev dömd efter att tjejen varit för full för att kunna ge ett giltigt samtycke, rätten resonerade att han borde ha förstått att risken fanns, typ. Så det är väldigt svårt att svara på vad som gäller i just ditt fall.

Men jag tycker du borde berätta för din vän vad du kommer ihåg av vad som hände. Det är ett svek att undanhålla det tycker jag, och om hon ger sig skulden för vad han faktiskt valde att göra så är hon ingen bra vän ändå.
  • Anonym (M)
    Anonym (anonym) skrev 2024-10-28 15:44:41 följande:

jag säger ju att jag minns små bitar av det, men jag att han tröstade mig, sen låg ja på sängen, sen grät jag och han sa att det var mitt fel. Minns inte att jag tog av kläderna eller hur allt hände, minns att han drog så hävla hårt i mitt hår och ja skrek av smärta, allt gjorde ont

Då har du åtminstone ringa misshandel, som han gjort brott.
  • Anonym (M)
    Anonym (J) skrev 2024-10-28 15:43:42 följande:

Ja det är en grov anklagelse, det för man vara väldigt säker på isåfall. Sedan vill man ju ändå inte vara sådan här nu och säga att nejdå det har inte hänt för det vet ju inte en annan.

Den enda som vet hur det gick till lär ju vara denna killen. Men prata med honom? Kan du inte göra det? Är han vettig kan han väl berätta i detalj. 

Om han verkligen gjorde något fel, tror du han skulle vara ärlig om det? Det finns ingen möjlighet att han utnyttjar att TS inte minns, och säger att allt gick rätt till från hans sida?
  • Anonym (Snälla)

Äh snälla. Du var så full, arg på din vän och du är en sån där typiskt vän som är avundsjuk i smyg och som är smygkär i din väns kille. Nu var du så full och han tänkte han följer dig hem så du kommer hem säkert men du ville gärna ha sex med honom och tog med honom upp. Nu som nykter känner du lite lite dåligt samvete över att du varit en dålig vän och känner dig aning smutsig för du var otrogen mot din kille, och nu ska du skylla på att du blev våldtagen. 
    Herregud.
    Sluta supa så mycket och rannsaka dig själv 

• Anonym (anonym)

usch vad hemska vissa av er är, en våldtäkt behöver inte betyda trasiga och blodiga kläder. ni borde läsa på inte jag

• Anonym (anonym)

jag vet att jag inte skulle göra såhär, är rent av äcklad av honom och han varit sen första gång jag träffade honom

• Anonym (t)
    Anonym (J) skrev 2024-10-28 15:41:58 följande:

Alltså om du inte minns hur vet du hur pass full du var?

Anonym (J) skrev 2024-10-28 15:44:25 följande:

Blödde du efter? Kläderna, var de hela? Sånt kan du ju fundera på. Kom du hem efteråt? 

TS vet ju att hon var rejält packad. Hon vet säkert vad de drack utan att behöva redovisa varje drink.

Ditt andra inlägg... förih...kan du inte tänka efter....nångång
  • Anonym (J)
    Anonym (anonym) skrev 2024-10-28 15:44:41 följande:

Okej, förlåt för att jag ens frågade om varför du kallade det för våldtäkt. Förstod inte att det var så i ditt inlägg. Det där låter ju bara hemskt. Han har absolut gjort någon form av övergrepp på dig. Frågan är vad mer exakt som hände. Men frågan är om han ens skulle berätta. Han tror väl att du inte minns nåt. 

Berätta för din vän 

Skickar en stor kram  

• Anonym (J)
    Anonym (anonym) skrev 2024-10-28 15:51:07 följande:

usch vad hemska vissa av er är, en våldtäkt behöver inte betyda trasiga och blodiga kläder. ni borde läsa på inte jag

Nej det måste det inte men du visste ju inte vad som hade hänt och jag bad dig bara kolla efter små tecken för jag visste inte mer än så av tröden innan 
Svar på tråden våldtagen av min bästa väns sambo?