• Anonym (anonym)

    våldtagen av min bästa väns sambo?

    Hej, jag var ut med min bästa vän en lördag, vi båda blev extremt fulla och började bråka. Jag minns inte varför vi bråkade men hennes kille följde mig hem och sedan hade vi sex, minns bara korta glimtar av detta. Har ingen aning hur det blev så, och mår så jävla dåligt över det, jag grät hysteriskt och berättade för min pojkvän. Han vill att jag berättar för min kompis, men hon älskar han så mycket och pratar om hur han är så perfekt och hur bra deras förhållande är osv. Han är 20 år äldre än mig, han var i princip nykter. Jag har aldrig varit så full någonsin, men skuldbelägger mig själv ju mer tiden går. Sa jag eller gjorde jag någon som fick han att agera så? Tänk så  tog jag någon intiativ som jag inte minns? Jag är rädd att om jag berättar för henne kommer hon välja hans parti vilken hon alltid gör. Vill dö, detta är en enda mardröm, vill vakna upp NU

  • Svar på tråden våldtagen av min bästa väns sambo?
  • Anonym (t)
    Anonym (J) skrev 2024-10-28 17:29:54 följande:

    Den enda som troligtvis vet är han.


    Det är lättare att följa tråden om du samlar några tankar per inlägg istället för att spamma.
  • Anonym (J)
    Anonym (t) skrev 2024-10-28 17:34:03 följande:
    Det är lättare att följa tråden om du samlar några tankar per inlägg istället för att spamma.
    Jo jag vet
  • Anonym (t)
    Anonym (wtf) skrev 2024-10-28 16:59:47 följande:

    Killen är ingen sköning och det han gjorde var moraliskt fel. Men har svårt att få det till våldtäkt. TS medger att hon tog initiativ. Hårdragandet är misshandel och det kan man absolut anmäla. Men det betyder inte nödvändigtvis våldtäkt. 


    Vad ser du ett initiativ av TS att ligga med en äldre man som tidigare har sexuellt ofredat någon (snabb eskalering av tråden)? Inget i tråden säger att TS ville ha sex.
  • Anonym (M)
    Core skrev 2024-10-28 17:06:59 följande:

     


    Jag pratar i perspektivet att jag kunde varit offer då, men du ser, man förutsätter endast att män får bära ansvaret. 


    Nej någon sköning är han ju definitivt inte. Men inte våldtäktsman per se. Jag kan ju dra en jämförelse från en av de där kvinnorna som släpade med mig hem, 11 år äldre och den som styrde akten med järnhand. Hon körde upp ett finger i röven på mig från ingenstans, nån böjelse hon hade då tydligen. Det motsvarar väl att dra nån i håret ganska bra?

    Gjorde det henne till en förövare? Nej, men en oskön kvinna i det fallet, passar in perfekt.

    Sen är inte min poäng att säga att män är offer, jag vet att  i många fall är det män som tar sig friheter att begå våldtäkt helt utan eftertanke, jag säger bara att en kvinna inte är ett offer per automatik för att hon var full och känslomässigt ostabil när hon valde att följa med upp och knulla. Även om han har någon böjning för rough sex.

    Jag vill förtydliga att jag inser att jämförelsen män och kvinnor ofta inte håller i praktiken. Men hade jag varit skolad i att jag var ett offer om jag var full, inte riktigt visste vad jag gjorde, och om jag ångrade mig efter kanske jag hade identifierat mig som ett offer. Jag vill bara inte att mina söner växer upp i en värld där de på förhand är rubricerade som förövare, för att de har penis.

    Ursäkra att jag missade målet här i slutet en del, det är en helt annan diskussion. Andemeningen är att ta ansvar, är det inte emot din vilja är det inte våldtäkt. Även om du i efterhand ändrar dig i ditt beslut.


    Ja det är våldtäkt att stoppa fingrar i någon utan samtycke. Spelar ingen roll om det är man eller kvinna, eller om den som gjorde det var man eller kvinna.
  • Anonym (Tvillingmorsan)

    TS, av det du minns låter det som ett övergrepp. Men det är svårt att bevisa. Bara för att man har stora minnesluckor, är det inte säkert att man var så full att man uppfattades som redlös, eller var oförmögen att samtycka.

    En enda gång har jag blivit så full att jag fick black out i flera timmar. Jag var 18-19 år när det hände, var på en fest. Jag råkade inte illa ut eller så, men såg foton på mig själv efteråt, b la hade jag suttit i en kompis knä och sjungit. Jag hade INGA minnen av detta! Ändå hade jag inte varit redlös, jag rörde mig obehindrat och pratade obehindrat. Jag var bara full.

    Det var ett nyttigt uppvaknande att upptäcka att man kan få kraftiga minnesluckor även om man inte är redlös.

    Med detta sagt tycker jag att du ska sluta skuldbelägga dig själv för det som hände. Men ta det försiktigt med alkoholen i fortsättningen.

  • Anonym (Halv sanning, eller mindre?)

    Om vissa detaljer som ts kommer ihåg stämmer så har han uppenbarligen gjort fel.

    Brottsligt eller inte är för mig omöjligt att avgöra med säkerhet, utifrån den lilla del av sanningen vi har kunnat få reda på.
    Men om det vi har fått reda på är hela sanningen, eller det mesta av sanningen,  så skulle han mycket väl kunna befinnas ha begått något brottsligt mot ts.

    Men vid en bedömning skulle säkert frågan komma upp om hur kommer det sig att ts kommer ihåg vissa detaljer, som stödjer att han har begått ett grovt fel. Men i andra andetaget inte alls kan komma ihåg några detaljer?

    Det finns inget som tyder på något sådant i det här fallet,
    men det verkar ju vara vanligt att en kvinna som ångrar att hon följt med en annan man, ångrar att hon varit otrogen, ångrar att hon hade sex med fel man, drabbas av selektivt minne när hon ska förklara händelsen som hon så starkt ångrar.
    Det har väl hänt mer en en gång att en tjej eller en kvinna som ångrar en händelse har skyllt på väldigt stark berusning, har påstått att hon var extremt full och inte minns något, medan det senare framkommit att det inte varit möjligt avgöra om hon verkligen var berusad till en så hög grad? Det har väl ibland visat att hon i sin ånger överdrivit lite, inte alls druckit så mycket och inte var extremt full? 
    Jag utgår från att det inte är så i ts fall.
    Men det är ju ändå känt att sådant har förekommit när en tjej har ångrat otrohet eller något som har hänt, och att detta förfarande vid ånger är känt kan ju också tyvärr påverka bedömningen i ts fall?

    För att kunna veta något mer än halva sanningen, eller något mer än mindre än halva sanningen, så skulle vi ju behöva mannens berättelse, särskilt mot bakgrund att han påstås har varit mycket mindre berusad.

    Samtidigt som man får förmoda att frågeställningen kommer upp gällande på vilket sätt ts klarar bedöma en annans persons berusningsgrad när man själv är extremt full? Eller om någon annan på trovärdigt sätt har gjort denna bedömning?

    Om manen har begått ett grovt fel, kanske tom brottsligt, så är ju ansvaret hans.

    Men om detta inte är klarlagt, kan då frågeställningen uppkomma om ts är helt fri från ansvar när hon väljer att umgås med och interagera med en man som är en sådan man som hon själv har beskrivit? En man dömd för våldsbrott?
    Var ts redan extremt full och saknade eget omdöme redan från första sekund som hon valde att umgås och interagera med denna man?

    Jag förstår att de frågeställningar som skulle kunna komma, som ajg ger exempel på, kan upplevas provocerande för någon.
    Notera då att jag inte har kommit med någon anklagelse eller något påstående gällande ts, snarare tvärtom då gällande den där mannen.

    En helt annan frågeställning som kan vara ett tänkvärt exempel.
    Jag har också haft sex med en eller två tjejer/kvinnor som vid tillfället var 20 år yngre än jag.
    Jag har också tagit med hem till mig tjejer/kvinnor som varit alkoholpåverkade, i något fall har man nog kunnat betrakta någon som extremt full.
    Jag har också haft sex med flera tjejer och kvinnor som har varit alkoholpåverkade, någon har sannolikt varit höggradigt berusad, någon kanske tom extremt full.
    Jag har fler än en gång dragit i kvinnors hår, så hårt att gav upphov till smärta.
    Jag har också haft sex med bekanta, trots att de var "upptagna", varit gifta eller tillsammans med en annan man.
    Jag har också haft sex, varit otrogen, med en annan än min egen partner.
    Ger detta upphov till någon väl grundad misstanke att jag är en våldtäktsman?

  • Anonym (J)
    Anonym (Halv sanning, eller mindre?) skrev 2024-10-28 18:00:37 följande:

    Om vissa detaljer som ts kommer ihåg stämmer så har han uppenbarligen gjort fel.

    Brottsligt eller inte är för mig omöjligt att avgöra med säkerhet, utifrån den lilla del av sanningen vi har kunnat få reda på.
    Men om det vi har fått reda på är hela sanningen, eller det mesta av sanningen,  så skulle han mycket väl kunna befinnas ha begått något brottsligt mot ts.

    Men vid en bedömning skulle säkert frågan komma upp om hur kommer det sig att ts kommer ihåg vissa detaljer, som stödjer att han har begått ett grovt fel. Men i andra andetaget inte alls kan komma ihåg några detaljer?

    Det finns inget som tyder på något sådant i det här fallet,
    men det verkar ju vara vanligt att en kvinna som ångrar att hon följt med en annan man, ångrar att hon varit otrogen, ångrar att hon hade sex med fel man, drabbas av selektivt minne när hon ska förklara händelsen som hon så starkt ångrar.
    Det har väl hänt mer en en gång att en tjej eller en kvinna som ångrar en händelse har skyllt på väldigt stark berusning, har påstått att hon var extremt full och inte minns något, medan det senare framkommit att det inte varit möjligt avgöra om hon verkligen var berusad till en så hög grad? Det har väl ibland visat att hon i sin ånger överdrivit lite, inte alls druckit så mycket och inte var extremt full? 
    Jag utgår från att det inte är så i ts fall.
    Men det är ju ändå känt att sådant har förekommit när en tjej har ångrat otrohet eller något som har hänt, och att detta förfarande vid ånger är känt kan ju också tyvärr påverka bedömningen i ts fall?

    För att kunna veta något mer än halva sanningen, eller något mer än mindre än halva sanningen, så skulle vi ju behöva mannens berättelse, särskilt mot bakgrund att han påstås har varit mycket mindre berusad.

    Samtidigt som man får förmoda att frågeställningen kommer upp gällande på vilket sätt ts klarar bedöma en annans persons berusningsgrad när man själv är extremt full? Eller om någon annan på trovärdigt sätt har gjort denna bedömning?

    Om manen har begått ett grovt fel, kanske tom brottsligt, så är ju ansvaret hans.

    Men om detta inte är klarlagt, kan då frågeställningen uppkomma om ts är helt fri från ansvar när hon väljer att umgås med och interagera med en man som är en sådan man som hon själv har beskrivit? En man dömd för våldsbrott?
    Var ts redan extremt full och saknade eget omdöme redan från första sekund som hon valde att umgås och interagera med denna man?

    Jag förstår att de frågeställningar som skulle kunna komma, som ajg ger exempel på, kan upplevas provocerande för någon.
    Notera då att jag inte har kommit med någon anklagelse eller något påstående gällande ts, snarare tvärtom då gällande den där mannen.

    En helt annan frågeställning som kan vara ett tänkvärt exempel.
    Jag har också haft sex med en eller två tjejer/kvinnor som vid tillfället var 20 år yngre än jag.
    Jag har också tagit med hem till mig tjejer/kvinnor som varit alkoholpåverkade, i något fall har man nog kunnat betrakta någon som extremt full.
    Jag har också haft sex med flera tjejer och kvinnor som har varit alkoholpåverkade, någon har sannolikt varit höggradigt berusad, någon kanske tom extremt full.
    Jag har fler än en gång dragit i kvinnors hår, så hårt att gav upphov till smärta.
    Jag har också haft sex med bekanta, trots att de var "upptagna", varit gifta eller tillsammans med en annan man.
    Jag har också haft sex, varit otrogen, med en annan än min egen partner.
    Ger detta upphov till någon väl grundad misstanke att jag är en våldtäktsman?


    Det är ju bara du som vet hur dessa tjejer var. Hur allt gick till.
  • Anonym (t)

    Folk verkar missat att TS hade ett stort fyllebråk med sin bästa vän. Såna har man inte efter 2 cider.

  • Anonym (J)
    Anonym (t) skrev 2024-10-28 18:03:55 följande:

    Folk verkar missat att TS hade ett stort fyllebråk med sin bästa vän. Såna har man inte efter 2 cider.


    Och sedan gick hon hem med honom?
  • Anonym (t)
    Anonym (J) skrev 2024-10-28 18:05:24 följande:
    Och sedan gick hon hem med honom?
    Tja, vad sägs som att spamma mindre och läsa mer?
Svar på tråden våldtagen av min bästa väns sambo?