• Anonym (Halvsvensk man)

Flashback: Kvinnor gamla och förfaller från det att de blivit 23 år. Era åsikter?

På Flashback menar många män och aktiva användare att kvinnors attraktion hastigt börjar minska från det att de är 23 år. Enligt många användare(notera inte min åsikt) så är kvinnor som bäst när de är 16-18 år. Sedan från 18-23 så håller de en stabil nivå för att sedan hastigare och hastiga börja minska i attraktionsvärde. Många menar på att kvinnor att när kvinnan fyllt 30 så har hennes attraktionsvärde nästan halverats. 

Samma användare menar på att mäns attraktionsvärde håller i sig längre och att mannen attraktionsvärde börjar minska någonstans kring 45. De menar att åldrandet hos mannen med lite lätta rynkor, lite manligare utseende kan gynna mannen till fram tills en viss ålder, 45. 

Har de rätt på Flashback? 
    Är kvinnor över 30 år daterade? 

• Svar på tråden Flashback: Kvinnor gamla och förfaller från det att de blivit 23 år. Era åsikter?
  • Anonym (Givet)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-27 01:01:44 följande:
    Sluta bli så känslosam. Det ligger ju nått i det. 
    Sluta vara så verklighetsfrånvänd istället. Enligt statistiken så väljer de flesta män att sätta bo (och familj) med kvinnor som är i samma ålder som de själva, plus eller minus ett par år.
    Anonym (Givet) skrev 2024-10-27 01:07:32 följande:
    Sluta vara så verklighetsfrånvänd istället. Enligt statistiken så väljer de flesta män att sätta bo (och familj) med kvinnor som är i samma ålder som de själva, plus eller minus ett par år.
    Men det var ju inte det som vi diskuterade eller? 

Men om vi ska prata specifikt om det så vad tror du det beror på? 
    Varför flyttar inte en 40 år gammal man ihop med en 25 år gammal kvinna? Är det för att han inte vill eller inte kan få henen? Obestämd
  • Anonym (Givet)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-27 01:09:20 följande:
    Men det var ju inte det som vi diskuterade eller? 

Men om vi ska prata specifikt om det så vad tror du det beror på? 
    Varför flyttar inte en 40 år gammal man ihop med en 25 år gammal kvinna? Är det för att han inte vill eller inte kan få henen? Obestämd
    Jo, vi pratade om vad män vill ha i en relation och hade de velat ha kvinnor 15 år yngre än sig själva som de kan styra och ställa över så hade de kunnat åka till valfritt fattigt land och hämta en sådan.

De flesta normala män väljer dock någon runt sin egen ålder eftersom de har mer gemensamt med de kvinnorna och för att de vet att stora åldersskillnader i relationer inte är särskilt praktiskt i längden. Inte heller gör det mycket för den själsliga gemenskapen.
    Anonym (Givet) skrev 2024-10-27 01:19:24 följande:
    Jo, vi pratade om vad män vill ha i en relation och hade de velat ha kvinnor 15 år yngre än sig själva som de kan styra och ställa över så hade de kunnat åka till valfritt fattigt land och hämta en sådan.

De flesta normala män väljer dock någon runt sin egen ålder eftersom de har mer gemensamt med de kvinnorna och för att de vet att stora åldersskillnader i relationer inte är särskilt praktiskt i längden. Inte heller gör det mycket för den själsliga gemenskapen.
    NEJ. 

Vi pratade om attraktionsvärde. 
    Gör om, gör rätt. Att känslorna helt tagit över dig får dig att börja missuppfatta tråden. Vi pratade om det fysiska attraktionsvärdet. 
  • Anonym (Givet)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-27 01:23:18 följande:
    NEJ. 

Vi pratade om attraktionsvärde. 
    Gör om, gör rätt. Att känslorna helt tagit över dig får dig att börja missuppfatta tråden. Vi pratade om det fysiska attraktionsvärdet. 
    Jag har gjort rätt hela tiden då jag pratat om just attraktionsvärde och männens val talar ganska mycket för vad de attraheras av i en seriös relation. Det handlar inte om känslor utan om fakta. 

Hade vanliga män i fertil ålder velat ha kvinnor som var 15 år yngre så hade vi sett betydligt fler sådana par. Så är inte fallet. Det är gamla fula gubbar och asociala autister som syns med hälften så gamla köpefruar. De är i minoritet. 
  • Anonym (sweet dreams)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-27 00:13:35 följande:
    Jag tror att många män drar sig till unga kvinnor. 

Jag följer The Bachelor på tv7. Där är det två män i 30 års åldern som sållar bland 25 snygga kvinnor som är mellan 20-35 år.
    En sak som slagit mig är nästan ingen av kvinnorna över 26 år har lyckats speciellt bra. De flesta äldre har redan åkt ut. Det största intresset från männen finns för de yngsta kvinnorna i programmet. 

Slump eller ligger det nått i det? 
    Kan man inte hitta en vettig partner utan att vika ut sig på TV är man ingen vinnare, då är något fel på en.

Jag som är attraktiv i kropp och personlighet har inte varit singel mer än 3 månader på 35 år och det är då av eget val.
  • persikofjaril

Vilken tur då att jag är 42 och kommer slippa oönskad uppmärksamhet från dessa personer. Dessutom hänger jag inte på flashback, så vad puckon skriver där bekommer mig inte det minsta. 

• Xenia

En del tycks komma från 1800-talet. Förfaller från 23 år? Förvånad
    .
    Påminner mig om en novell av August Strindberg. En student på 20 år blir förälskad i en flicka på 14 år (pedofilvarning på den). Men det tar 10 år innan de kan gifta sig, dvs innan han färdigutbildat sig och fått jobb och kan försörja dem. Hon väntar troget hela tiden (han går säkert till prostituerade). Äntligen kan de gifta sig. Men då är hon inte längre den fräscha 13-åringen utan en "bedagad" 24-åring.

• Anonym (25 årig tjej)

Skit snack att vi förfaller när vi fyller 23 år

• Anonym (Rob)
    Anonym (25 årig tjej) skrev 2024-10-27 11:07:30 följande:

Skit snack att vi förfaller när vi fyller 23 år

De flesta av er för upp i vikt.  Det skulle jag definitivt kalla för ett förfall.
Svar på tråden Flashback: Kvinnor gamla och förfaller från det att de blivit 23 år. Era åsikter?