• Anonym (Halvsvensk man)

Flashback: Kvinnor gamla och förfaller från det att de blivit 23 år. Era åsikter?

På Flashback menar många män och aktiva användare att kvinnors attraktion hastigt börjar minska från det att de är 23 år. Enligt många användare(notera inte min åsikt) så är kvinnor som bäst när de är 16-18 år. Sedan från 18-23 så håller de en stabil nivå för att sedan hastigare och hastiga börja minska i attraktionsvärde. Många menar på att kvinnor att när kvinnan fyllt 30 så har hennes attraktionsvärde nästan halverats. 

Samma användare menar på att mäns attraktionsvärde håller i sig längre och att mannen attraktionsvärde börjar minska någonstans kring 45. De menar att åldrandet hos mannen med lite lätta rynkor, lite manligare utseende kan gynna mannen till fram tills en viss ålder, 45. 

Har de rätt på Flashback? 
    Är kvinnor över 30 år daterade? 

• Svar på tråden Flashback: Kvinnor gamla och förfaller från det att de blivit 23 år. Era åsikter?
    Anonym (M) skrev 2024-10-26 23:40:11 följande:

Även om det skulle ligga något i det, vad har man för utbyte av en sådan diskussion? Sitta och hålla med varandra om vad fula kvinnor blir med åldern? Varför vill man lägga sin tid och energi på sådana trådar?

Det är ju en annan sak om man tex startar trådar där man ber om tips hur man kan göra sig själv mer attraktiv, eller om man frågar om varför män inte längre är intresserade. Då finns det ju iallafall ett syfte med diskussionen.

Jag kan ärligt säga att jag nog aldrig sett någon tråd eller diskussion kring ämnet där. Mer att folk ofta kan lägga en sån kommentar i olika relationstrådar. 
  • Anonym (Givet)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-26 23:57:51 följande:
    Är det verkligen så eller är det att folk där bara är brutalt ärliga? 

Vad skulle syftet vara med att påstå att tjejer som är 18 år är som bäst och att det sedan går utför? 
    18 åringarna är ju också kvinnor. 
    De ägnar sig åt brutalt projicerande, inget annat.

Finns ingen man på det forumet som ens har träffat tillräckligt många 23-åriga kvinnor för att kunna backa upp det påståendet.
    Anonym (Givet) skrev 2024-10-27 00:03:06 följande:

Finns ingen man på det forumet som ens har träffat tillräckligt många 23-åriga kvinnor för att kunna backa upp det påståendet.
    De som har vidareutvecklat sina resonemang har pratat om att en kvinna som är 20 år och ser någorlunda bra ut kan få nästan obegränsat med intresse från män. Men att det sedan sjunker raskt och att de som är över 30 år nästan har ett halverat attraktionsvärde jämfört med den unga. 

Det stämmer inte?
    Anonym (Givet) skrev 2024-10-27 00:03:06 följande:

Jag tror att många män drar sig till unga kvinnor. 

Jag följer The Bachelor på tv7. Där är det två män i 30 års åldern som sållar bland 25 snygga kvinnor som är mellan 20-35 år.
    En sak som slagit mig är nästan ingen av kvinnorna över 26 år har lyckats speciellt bra. De flesta äldre har redan åkt ut. Det största intresset från männen finns för de yngsta kvinnorna i programmet. 

Slump eller ligger det nått i det? 
  • Anonym (M)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-26 23:58:59 följande:
    Jag kan ärligt säga att jag nog aldrig sett någon tråd eller diskussion kring ämnet där. Mer att folk ofta kan lägga en sån kommentar i olika relationstrådar. 
    Och det kallar du för många män? 
    Anonym (M) skrev 2024-10-27 00:13:57 följande:
    Och det kallar du för många män? 
    Många vet jag inte om jag skulle säga men jag har sett liknande kommentarer vid flera tillfällen. Fler än 5 gånger av olika användare. 
  • FuckGoggleAskMe

Ja absolut! Vi kvinnor börjar förfalla efter 18årsdagen och har inte mer än skrotvärde efter vi fyllt 30. Likadant för män. 
    Så, onödigt att diskutera mer, du har rätt, vem bryr sig?

• Anonym (Givet)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-27 00:13:35 följande:
    Jag tror att många män drar sig till unga kvinnor. 

Jag följer The Bachelor på tv7. Där är det två män i 30 års åldern som sållar bland 25 snygga kvinnor som är mellan 20-35 år.
    En sak som slagit mig är nästan ingen av kvinnorna över 26 år har lyckats speciellt bra. De flesta äldre har redan åkt ut. Det största intresset från männen finns för de yngsta kvinnorna i programmet. 

Slump eller ligger det nått i det? 
    Att dra säkra slutsatser om hälften av jordens befolkning utifrån en sjaskig realityserie du tittat på är bortom korkat och under all kritik.

Kom igen när du närstuderat kropp och ansikte på några tusentals kvinnor över och under 23 år. Med andra ord när du har ett vettigt underlag för dina teorier om kvinnors åldrande. Fördomar kommer du ingenvart med.

Min egen erfarenhet är att kvinnor och män som vårdar sin hälsa och sin hy håller sig unga i kroppen långt upp i åldrarna.
  • Anonym (M)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-27 00:15:50 följande:
    Många vet jag inte om jag skulle säga men jag har sett liknande kommentarer vid flera tillfällen. Fler än 5 gånger av olika användare. 
    Enligt din trådstart är det många.
    Anonym (Givet) skrev 2024-10-27 00:24:17 följande:
    Att dra säkra slutsatser om hälften av jordens befolkning utifrån en sjaskig realityserie du tittat på är bortom korkat och under all kritik.

Kom igen när du närstuderat kropp och ansikte på några tusentals kvinnor över och under 23 år. Med andra ord när du har ett vettigt underlag för dina teorier om kvinnors åldrande. Fördomar kommer du ingenvart med.

Min egen erfarenhet är att kvinnor och män som vårdar sin hälsa och sin hy håller sig unga i kroppen långt upp i åldrarna.
    Sluta bli så känslosam. Det ligger ju nått i det. 
Svar på tråden Flashback: Kvinnor gamla och förfaller från det att de blivit 23 år. Era åsikter?