• Anonym (Halvsvensk man)

Flashback: Kvinnor gamla och förfaller från det att de blivit 23 år. Era åsikter?

På Flashback menar många män och aktiva användare att kvinnors attraktion hastigt börjar minska från det att de är 23 år. Enligt många användare(notera inte min åsikt) så är kvinnor som bäst när de är 16-18 år. Sedan från 18-23 så håller de en stabil nivå för att sedan hastigare och hastiga börja minska i attraktionsvärde. Många menar på att kvinnor att när kvinnan fyllt 30 så har hennes attraktionsvärde nästan halverats. 

Samma användare menar på att mäns attraktionsvärde håller i sig längre och att mannen attraktionsvärde börjar minska någonstans kring 45. De menar att åldrandet hos mannen med lite lätta rynkor, lite manligare utseende kan gynna mannen till fram tills en viss ålder, 45. 

Har de rätt på Flashback? 
    Är kvinnor över 30 år daterade? 

• Svar på tråden Flashback: Kvinnor gamla och förfaller från det att de blivit 23 år. Era åsikter?
  • Hjelm
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-26 11:19:17 följande:
    Jag delar inte riktigt de här åsikterna själv. Jag anser att kvinnor är som bäst när de är runt 30-35.  Men väldigt många där har den åsikten. Ligger det nått i den undrar jag?
    Det tror jag definitivt att det gör och jag tror att det hänger ihop med att 30-35 är en guldålder i livet - förutsatt att man tar hand om sig och är frisk, såklart. Man är fortfarande ung nog att kunna göra det mesta man vill i livet, men erfaren nog att ha släppt vissa nojor och omognader som hör ungdomen till. Man är ännu relativt ung även utseendemässigt, men ens karaktärsdrag har mognat.

En kvinna som ser bra ut och som dessutom är i en välmående fas i livet runt 30-35 kan mycket väl ha sin skönhetstopp då!
  • Anonym (M)
    jeolpeol skrev 2024-10-26 13:03:27 följande:

Vad skulle en man över trettio ha gemensamt med någon som just börjat gymnasiet?

Sport, hundar, frimärkssamling?
  • Anonym (Man)
    Agda90 skrev 2024-10-26 15:32:41 följande:
    Saknar man social kompetens så blir det svårt att kommunicera, framförallt med det lotsayta könet, då är det lättare att hata... Trist att det är så. Man kan undra vad det är som gör att dessa män saknar social kompetens?
    På tok för många timmar framför ett tv spel?
    Ingen bra förebild på hemmaplan?

Min dotter är 17 och när jag läser hur vuxna män tycker att en kvinna "pekar" i åldern 16-20 blir jag illamående. Vuxna män i 35 års åldern och uppåt, i min egen ålder också!! Nej, det är inte okej

Det behövs fler med en sund inställning 
    Håller med och ingen av mina vänner har någon lagt en kommentar om någon tonårs tjej så tror inte det är vanligt bland vettiga och väl fungerande män i samhället.
  • Xenia

Det där ju bara nonsens.

Gäller det äktenskap med en "alfaman" skulle jag tro att 25 år är den ideala åldern för den som ska vara värdig att gifta sig med honom. Hon är vuxen och samtidigt ung nog att vara högfertil.

Det beror förstås på alfamannen också. Han kanske räknas vara i sin prime när han är 30-35 år. Är han 50 år så är han mindre attraktiv för en "alfahona" på 25 år. Åas har han troligen redan fått barn i sitt första äktenskap då. Så han kan nöja sig med en vacker och välbevarad 40-åring då, som troligen själv fått barn tidigare.

Men den man som själv har fyllt 16 år för länge sedan men ända föredrar 16-åriga tjejer, den har jag inte mycket respekt för. 

Och alla vi övriga som bara är beta, delta, gamma etc behöver inte bry oss.

Varför öht poängsätta kvinnors utseende på detta sätt? Tror sig alla dessa män vara rika/berömda "alfahannar" som bara kan välja och vraka? Och har de öht inga funderingar på vilka personligheter de passar ihop med (inga alls misstänker jag)? Det finns ingen gräns för ytligheten.

Själv tycker jag att 30 år är den bästa åldern för både män och kvinnor. Då bör man ha fått lite vett i skallen. (Fast kanske inte dessa män på Flashback, som tycks ha fastnat i tonåren mentalt.)

• Anonym (Kalle)

Endast småkillar som knappt är torra bakom öronen anser att kvinnor är utdaterade vid 30. Svenska män anser inte det. Vilket det finns otaliga bevis för, bara att se sig omkring.

• jeolpeol
    Anonym (M) skrev 2024-10-26 15:41:56 följande:
    Sport, hundar, frimärkssamling?
    Det finns det väl jämnåriga som också har som intresse, att ragga på en sextonåring när man själv är 30+ för att man delar intresse för hundar känns onekligen märkligt.
  • Anonym (jag)
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-26 11:39:58 följande:

Till kroppen är kvinnor som snyggast 16-18 är.  Det gäller inte alla men fler kvinnor är smala när de unga och de får väldigt fort utför när de passerar 20 år.   I ansiktet kan kvinnor vara söta upp till 30+ absolut. Tyvärr, är det få kvinnor som behåller kroppen när de var 18 år.

Hört talas om valphull? Kvinnor är absolut inte som smalast när de är tonåringar!
  • Anonym (Rob)
    Anonym (jag) skrev 2024-10-26 16:33:05 följande:
    Hört talas om valphull? Kvinnor är absolut inte som smalast när de är tonåringar!
    Nej, jag sa inte att alla är det.  Men de flesta går ju upp i vikt med åldern.   Finns många unga kvinnor idag som är mulliga eller tjocka.  Tragiskt.
Svar på tråden Flashback: Kvinnor gamla och förfaller från det att de blivit 23 år. Era åsikter?