Inlägg från: Anonym (Halvsvensk man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Halvsvensk man)

    Flashback: Kvinnor gamla och förfaller från det att de blivit 23 år. Era åsikter?

    På Flashback menar många män och aktiva användare att kvinnors attraktion hastigt börjar minska från det att de är 23 år. Enligt många användare(notera inte min åsikt) så är kvinnor som bäst när de är 16-18 år. Sedan från 18-23 så håller de en stabil nivå för att sedan hastigare och hastiga börja minska i attraktionsvärde. Många menar på att kvinnor att när kvinnan fyllt 30 så har hennes attraktionsvärde nästan halverats. 

    Samma användare menar på att mäns attraktionsvärde håller i sig längre och att mannen attraktionsvärde börjar minska någonstans kring 45. De menar att åldrandet hos mannen med lite lätta rynkor, lite manligare utseende kan gynna mannen till fram tills en viss ålder, 45. 

    Har de rätt på Flashback? 
    Är kvinnor över 30 år daterade? 

  • Svar på tråden Flashback: Kvinnor gamla och förfaller från det att de blivit 23 år. Era åsikter?
  • Anonym (Halvsvensk man)
    Agda90 skrev 2024-10-26 11:09:03 följande:

    Hur gammal är den här snubben?
    Jag har en dotter som är 17 och skulle någon 20 år äldre sliskig sak dregla över henne hade han inte gjort det länge.

    Ja, vi åldras. Sånt är livet. 
    Antigen väljer vi att leva det eller så ska varje dag vara en kamp för att för evigt se ung ut. 

    Jag sminkar mig väldigt sällan. Har håret alltid enkelt fixat. Jag vill må bra och ser inte poängen i att spackla mig för att behaga andra. Känner mig som vackrast bör jag gör sådant som gör mig glad. 
    Jag lever ett lyckligt liv med en man som jag har levt tillsammans med i 26 år. Vi älskar varandra och har sett alla sidor av varandra genom åren. 

    Snubbarna på Flash back (och en del här) ger jag inte mycket för. 


    Den här snubben? 
    Det är många snubbar. Det är en väldigt förekommande åsikt män har där, har sett olika användare i olika trådar nämna det. 
  • Anonym (Halvsvensk man)
    Tecum skrev 2024-10-26 11:09:20 följande:

    Rena dumheter, sånt som skrivs av incels och fuckboys som vill göra sig märkvärdiga och nedvärdera kvinnor.. Kvinnor rent generellt fysiskt attraktiva högt upp i åldrarna om de tar hand om sig. Det finns även en kategori som är late bloomers och är betydligt snyggare som 30+ än som valpiga 20-åringar


    Det användarna där menar att att kvinnoidealet som finns idag uppenbarar sig som mest på brudar som är 18 år. Elasticiteten på huden, bröstens utformning och spänst m.m. De menar på att kvinnor peakar när de är 18 år. 

    Samtidigt menar vissa att grövre drag hos män så som lite rynkor, lite slitningar kan bidra till sexighet eftersom de passar mansidealet. Men fram till en viss nivå, ungefär runt 45. Sedan tippar det över och även mannen förfaller. 

    Jag delar inte riktigt de här åsikterna själv. Jag anser att kvinnor är som bäst när de är runt 30-35.  Men väldigt många där har den åsikten. Ligger det nått i den undrar jag?
  • Anonym (Halvsvensk man)
    Anonym (Leona) skrev 2024-10-26 11:28:08 följande:

    Det roliga i sammanhanget är att samma män som sitter och skriver de där trådarna på Flashback är de som sliter i mig (40+). Så jag tar dem med en rejäl nypa salt. Sådär skriver de enkom för att hetsa kvinnor. 


    Jag vet inte om de verkligen vill hetsa kvinnor då andelen kvinnor på flashback är väldigt låg. Jag tror det är deras genuina åsikter,
  • Anonym (Halvsvensk man)
    Eurydike skrev 2024-10-26 15:51:10 följande:

    När man passerar 30 år kommer milfjägarna efter en 🦌


    Som är vilka då?

    Unga perversa killar och äldre gubbar? 
  • Anonym (Halvsvensk man)
    Anonym (Givet) skrev 2024-10-26 23:19:56 följande:

    Projiceringar från osäkra inceltroll i 25-årsåldern som själva upptäckt flikar i skallen och begynnande flint. De vill inte kännas vid sitt eget kroppsliga (och alltför tidiga) förfall och projicerar därför detta på unga kvinnor. 

    Sen är det också en avsevärd dos avund och sura rönnbär involverat från samma grupp av incelpojkar. 


    Är det verkligen så eller är det att folk där bara är brutalt ärliga? 

    Vad skulle syftet vara med att påstå att tjejer som är 18 år är som bäst och att det sedan går utför? 
    18 åringarna är ju också kvinnor. 
  • Anonym (Halvsvensk man)
    Anonym (M) skrev 2024-10-26 23:40:11 följande:

    Även om det skulle ligga något i det, vad har man för utbyte av en sådan diskussion? Sitta och hålla med varandra om vad fula kvinnor blir med åldern? Varför vill man lägga sin tid och energi på sådana trådar?


    Det är ju en annan sak om man tex startar trådar där man ber om tips hur man kan göra sig själv mer attraktiv, eller om man frågar om varför män inte längre är intresserade. Då finns det ju iallafall ett syfte med diskussionen.


    Jag kan ärligt säga att jag nog aldrig sett någon tråd eller diskussion kring ämnet där. Mer att folk ofta kan lägga en sån kommentar i olika relationstrådar. 
  • Anonym (Halvsvensk man)
    Anonym (Givet) skrev 2024-10-27 00:03:06 följande:
    De ägnar sig åt brutalt projicerande, inget annat.

    Finns ingen man på det forumet som ens har träffat tillräckligt många 23-åriga kvinnor för att kunna backa upp det påståendet.
    De som har vidareutvecklat sina resonemang har pratat om att en kvinna som är 20 år och ser någorlunda bra ut kan få nästan obegränsat med intresse från män. Men att det sedan sjunker raskt och att de som är över 30 år nästan har ett halverat attraktionsvärde jämfört med den unga. 

    Det stämmer inte?
  • Anonym (Halvsvensk man)
    Anonym (Givet) skrev 2024-10-27 00:03:06 följande:
    De ägnar sig åt brutalt projicerande, inget annat.

    Finns ingen man på det forumet som ens har träffat tillräckligt många 23-åriga kvinnor för att kunna backa upp det påståendet.
    Jag tror att många män drar sig till unga kvinnor. 

    Jag följer The Bachelor på tv7. Där är det två män i 30 års åldern som sållar bland 25 snygga kvinnor som är mellan 20-35 år.
    En sak som slagit mig är nästan ingen av kvinnorna över 26 år har lyckats speciellt bra. De flesta äldre har redan åkt ut. Det största intresset från männen finns för de yngsta kvinnorna i programmet. 

    Slump eller ligger det nått i det? 
  • Anonym (Halvsvensk man)
    Anonym (M) skrev 2024-10-27 00:13:57 följande:
    Och det kallar du för många män? 
    Många vet jag inte om jag skulle säga men jag har sett liknande kommentarer vid flera tillfällen. Fler än 5 gånger av olika användare. 
  • Anonym (Halvsvensk man)
    Anonym (Givet) skrev 2024-10-27 00:24:17 följande:
    Att dra säkra slutsatser om hälften av jordens befolkning utifrån en sjaskig realityserie du tittat på är bortom korkat och under all kritik.

    Kom igen när du närstuderat kropp och ansikte på några tusentals kvinnor över och under 23 år. Med andra ord när du har ett vettigt underlag för dina teorier om kvinnors åldrande. Fördomar kommer du ingenvart med.

    Min egen erfarenhet är att kvinnor och män som vårdar sin hälsa och sin hy håller sig unga i kroppen långt upp i åldrarna.
    Sluta bli så känslosam. Det ligger ju nått i det. 
  • Anonym (Halvsvensk man)
    Anonym (Givet) skrev 2024-10-27 01:07:32 följande:
    Sluta vara så verklighetsfrånvänd istället. Enligt statistiken så väljer de flesta män att sätta bo (och familj) med kvinnor som är i samma ålder som de själva, plus eller minus ett par år.
    Men det var ju inte det som vi diskuterade eller? 

    Men om vi ska prata specifikt om det så vad tror du det beror på? 
    Varför flyttar inte en 40 år gammal man ihop med en 25 år gammal kvinna? Är det för att han inte vill eller inte kan få henen? Obestämd
  • Anonym (Halvsvensk man)
    Anonym (Givet) skrev 2024-10-27 01:19:24 följande:
    Jo, vi pratade om vad män vill ha i en relation och hade de velat ha kvinnor 15 år yngre än sig själva som de kan styra och ställa över så hade de kunnat åka till valfritt fattigt land och hämta en sådan.

    De flesta normala män väljer dock någon runt sin egen ålder eftersom de har mer gemensamt med de kvinnorna och för att de vet att stora åldersskillnader i relationer inte är särskilt praktiskt i längden. Inte heller gör det mycket för den själsliga gemenskapen.
    NEJ. 

    Vi pratade om attraktionsvärde. 
    Gör om, gör rätt. Att känslorna helt tagit över dig får dig att börja missuppfatta tråden. Vi pratade om det fysiska attraktionsvärdet. 
  • Anonym (Halvsvensk man)
    Anonym (Anna) skrev 2024-10-27 17:57:09 följande:

    Kanske. Personligen har jag svårt att se vad det är som är oskönt med den sanningen. Vi kvinnor har en kort, kort period där vi är på topp utseendemässigt, resterande tid är vi inte på topp - men ofta kan vi hitta en helt ok partner ändå. Det är liksom bara så det är. 


    Jag personligen kan uppskatta en lite mer mogen kvinna. Vissa kvinnor gör sig nästan bättre när de är mellan 30-40 år kan jag tycka, ger sig själv mer rättvisa. 

    Samtidigt förstår jag ju hur alla de här männen tänker och även hur kanske du tänker. För visst fan har en 18 åring spänstigare pattar, färre rynkor, antagligen inget gäddhäng, naturligare och friskare hår, en mer elastisk hud. 
    Och det är väl så de resonerar där. Jag kan köpa det resonemanget sett ur den synvinkeln.

    Men att attraktionsvärdet skulle sjunka så jävla mycket på 10 år, stämmer verkligen det? Du som är kvinna vad har du för egna erfarenheter kring det? 

    Jag personligen väljer hellre en söt och välskött 45 åring än en ful och fet 18 åring. 
Svar på tråden Flashback: Kvinnor gamla och förfaller från det att de blivit 23 år. Era åsikter?