• Anonym (Halvsvensk man)

Flashback: Kvinnor gamla och förfaller från det att de blivit 23 år. Era åsikter?

På Flashback menar många män och aktiva användare att kvinnors attraktion hastigt börjar minska från det att de är 23 år. Enligt många användare(notera inte min åsikt) så är kvinnor som bäst när de är 16-18 år. Sedan från 18-23 så håller de en stabil nivå för att sedan hastigare och hastiga börja minska i attraktionsvärde. Många menar på att kvinnor att när kvinnan fyllt 30 så har hennes attraktionsvärde nästan halverats. 

Samma användare menar på att mäns attraktionsvärde håller i sig längre och att mannen attraktionsvärde börjar minska någonstans kring 45. De menar att åldrandet hos mannen med lite lätta rynkor, lite manligare utseende kan gynna mannen till fram tills en viss ålder, 45. 

Har de rätt på Flashback? 
    Är kvinnor över 30 år daterade? 

• Svar på tråden Flashback: Kvinnor gamla och förfaller från det att de blivit 23 år. Era åsikter?
  • Agda90

Hur gammal är den här snubben?
    Jag har en dotter som är 17 och skulle någon 20 år äldre sliskig sak dregla över henne hade han inte gjort det länge.

Ja, vi åldras. Sånt är livet. 
    Antigen väljer vi att leva det eller så ska varje dag vara en kamp för att för evigt se ung ut. 

Jag sminkar mig väldigt sällan. Har håret alltid enkelt fixat. Jag vill må bra och ser inte poängen i att spackla mig för att behaga andra. Känner mig som vackrast bör jag gör sådant som gör mig glad. 
    Jag lever ett lyckligt liv med en man som jag har levt tillsammans med i 26 år. Vi älskar varandra och har sett alla sidor av varandra genom åren. 

Snubbarna på Flash back (och en del här) ger jag inte mycket för. 

• Tecum

Rena dumheter, sånt som skrivs av incels och fuckboys som vill göra sig märkvärdiga och nedvärdera kvinnor.. Kvinnor rent generellt fysiskt attraktiva högt upp i åldrarna om de tar hand om sig. Det finns även en kategori som är late bloomers och är betydligt snyggare som 30+ än som valpiga 20-åringar

Agda90 skrev 2024-10-26 11:09:03 följande:

Hur gammal är den här snubben?
    Jag har en dotter som är 17 och skulle någon 20 år äldre sliskig sak dregla över henne hade han inte gjort det länge.

Ja, vi åldras. Sånt är livet. 
    Antigen väljer vi att leva det eller så ska varje dag vara en kamp för att för evigt se ung ut. 

Jag sminkar mig väldigt sällan. Har håret alltid enkelt fixat. Jag vill må bra och ser inte poängen i att spackla mig för att behaga andra. Känner mig som vackrast bör jag gör sådant som gör mig glad. 
    Jag lever ett lyckligt liv med en man som jag har levt tillsammans med i 26 år. Vi älskar varandra och har sett alla sidor av varandra genom åren. 

Snubbarna på Flash back (och en del här) ger jag inte mycket för. 

Den här snubben? 
    Det är många snubbar. Det är en väldigt förekommande åsikt män har där, har sett olika användare i olika trådar nämna det. 
    Tecum skrev 2024-10-26 11:09:20 följande:

Rena dumheter, sånt som skrivs av incels och fuckboys som vill göra sig märkvärdiga och nedvärdera kvinnor.. Kvinnor rent generellt fysiskt attraktiva högt upp i åldrarna om de tar hand om sig. Det finns även en kategori som är late bloomers och är betydligt snyggare som 30+ än som valpiga 20-åringar

Det användarna där menar att att kvinnoidealet som finns idag uppenbarar sig som mest på brudar som är 18 år. Elasticiteten på huden, bröstens utformning och spänst m.m. De menar på att kvinnor peakar när de är 18 år. 

Samtidigt menar vissa att grövre drag hos män så som lite rynkor, lite slitningar kan bidra till sexighet eftersom de passar mansidealet. Men fram till en viss nivå, ungefär runt 45. Sedan tippar det över och även mannen förfaller. 

Jag delar inte riktigt de här åsikterna själv. Jag anser att kvinnor är som bäst när de är runt 30-35.  Men väldigt många där har den åsikten. Ligger det nått i den undrar jag?
  • Anonym (Leona)

Det roliga i sammanhanget är att samma män som sitter och skriver de där trådarna på Flashback är de som sliter i mig (40+). Så jag tar dem med en rejäl nypa salt. Sådär skriver de enkom för att hetsa kvinnor. 

Anonym (Leona) skrev 2024-10-26 11:28:08 följande:

Det roliga i sammanhanget är att samma män som sitter och skriver de där trådarna på Flashback är de som sliter i mig (40+). Så jag tar dem med en rejäl nypa salt. Sådär skriver de enkom för att hetsa kvinnor. 

Jag vet inte om de verkligen vill hetsa kvinnor då andelen kvinnor på flashback är väldigt låg. Jag tror det är deras genuina åsikter,
  • Tecum
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-26 11:19:17 följande:
    Det användarna där menar att att kvinnoidealet som finns idag uppenbarar sig som mest på brudar som är 18 år. Elasticiteten på huden, bröstens utformning och spänst m.m. De menar på att kvinnor peakar när de är 18 år. 

Samtidigt menar vissa att grövre drag hos män så som lite rynkor, lite slitningar kan bidra till sexighet eftersom de passar mansidealet. Men fram till en viss nivå, ungefär runt 45. Sedan tippar det över och även mannen förfaller. 

Jag delar inte riktigt de här åsikterna själv. Jag anser att kvinnor är som bäst när de är runt 30-35.  Men väldigt många där har den åsikten. Ligger det nått i den undrar jag?
    Det kan stämma på en del, men rent generellt - nej! Kvinnoidealet skapas av mer än utseende och både det och mansidealet är olika för olika personer och i olika åldrar.
  • Anonym (GF)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-26 11:29:30 följande:
    Jag vet inte om de verkligen vill hetsa kvinnor då andelen kvinnor på flashback är väldigt låg. Jag tror det är deras genuina åsikter,
    Du vill ju ligga med en 15-åring, så du verkar inte hålla med. 
  • Anonym (Rob)

Till kroppen är kvinnor som snyggast 16-18 är.  Det gäller inte alla men fler kvinnor är smala när de unga och de får väldigt fort utför när de passerar 20 år.   I ansiktet kan kvinnor vara söta upp till 30+ absolut. Tyvärr, är det få kvinnor som behåller kroppen när de var 18 år.

Svar på tråden Flashback: Kvinnor gamla och förfaller från det att de blivit 23 år. Era åsikter?