• Anonym (Halvsvensk man)

Flashback: Kvinnor gamla och förfaller från det att de blivit 23 år. Era åsikter?

På Flashback menar många män och aktiva användare att kvinnors attraktion hastigt börjar minska från det att de är 23 år. Enligt många användare(notera inte min åsikt) så är kvinnor som bäst när de är 16-18 år. Sedan från 18-23 så håller de en stabil nivå för att sedan hastigare och hastiga börja minska i attraktionsvärde. Många menar på att kvinnor att när kvinnan fyllt 30 så har hennes attraktionsvärde nästan halverats. 

Samma användare menar på att mäns attraktionsvärde håller i sig längre och att mannen attraktionsvärde börjar minska någonstans kring 45. De menar att åldrandet hos mannen med lite lätta rynkor, lite manligare utseende kan gynna mannen till fram tills en viss ålder, 45. 

Har de rätt på Flashback? 
    Är kvinnor över 30 år daterade? 

• Svar på tråden Flashback: Kvinnor gamla och förfaller från det att de blivit 23 år. Era åsikter?
  • Anonym (Leona)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-26 11:29:30 följande:
    Jag vet inte om de verkligen vill hetsa kvinnor då andelen kvinnor på flashback är väldigt låg. Jag tror det är deras genuina åsikter,
    Ok, jag finns på Flashback iaf. Mitt ex brukade starta sådana trådar där upptäckte jag. Han var bitter för att vi inte hade sex ofta nog under småbarnsåren, sedan jag dumpade honom har han levt ensam. 
  • Agda90
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-26 11:19:17 följande:
    Det användarna där menar att att kvinnoidealet som finns idag uppenbarar sig som mest på brudar som är 18 år. Elasticiteten på huden, bröstens utformning och spänst m.m. De menar på att kvinnor peakar när de är 18 år. 

Samtidigt menar vissa att grövre drag hos män så som lite rynkor, lite slitningar kan bidra till sexighet eftersom de passar mansidealet. Men fram till en viss nivå, ungefär runt 45. Sedan tippar det över och även mannen förfaller. 

Jag delar inte riktigt de här åsikterna själv. Jag anser att kvinnor är som bäst när de är runt 30-35.  Men väldigt många där har den åsikten. Ligger det nått i den undrar jag?
    Det är en sak att ha ideal, det är en annan att ha äckliga ideal. Det du beskriver känns ganska ofräscht och för mig äckligt. Att beskriva en kvinnokropp på det viset.... Det är ju dessutom sådana "män" som förblir singla in i det längsta. De kan se ut som världens snyggaste men de synliga idealen lyser genom i personligheten. 

När jag var 20 tyckte jag att män i 25-27 års åldern var wow. När jag var 30 var de där männen i 25 års åldern barnrumpor i utseendet. Jag är 45 idag. Min man närmar sig 50 och han är ju vrålsnygg!! Men hade någon sagt till mig när jag var 20 att jag hade tyckt att en man i 50 års åldern var snygg hade jag bara skakat på huvudet.
  • Agda90
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-26 11:39:58 följande:

Till kroppen är kvinnor som snyggast 16-18 är.  Det gäller inte alla men fler kvinnor är smala när de unga och de får väldigt fort utför när de passerar 20 år.   I ansiktet kan kvinnor vara söta upp till 30+ absolut. Tyvärr, är det få kvinnor som behåller kroppen när de var 18 år.

Hur gammal är du då? 
  • molly50
    Agda90 skrev 2024-10-26 12:35:07 följande:
    Hur gammal är du då? 
    Han är 40+.
  • Anonym (Man)
    Agda90 skrev 2024-10-26 12:33:36 följande:
    Det är en sak att ha ideal, det är en annan att ha äckliga ideal. Det du beskriver känns ganska ofräscht och för mig äckligt. Att beskriva en kvinnokropp på det viset.... Det är ju dessutom sådana "män" som förblir singla in i det längsta. De kan se ut som världens snyggaste men de synliga idealen lyser genom i personligheten. 

När jag var 20 tyckte jag att män i 25-27 års åldern var wow. När jag var 30 var de där männen i 25 års åldern barnrumpor i utseendet. Jag är 45 idag. Min man närmar sig 50 och han är ju vrålsnygg!! Men hade någon sagt till mig när jag var 20 att jag hade tyckt att en man i 50 års åldern var snygg hade jag bara skakat på huvudet.
    Håller med dig och det är lika för dom flesta män. När jag och mina kompisar var i 20 års åldern så var vi intresserade av jämngamla och tyckte kvinnor i 30 års ålder och män med för den delen var gamla och inte särskilt attraktiva. Nu som 50 åring så tycker skulle det vara en hyffsat jämngammal kvinna jag sökte efter. Visst kan unga tjejer vara fika att titta på, men 20 åringar ser inte vuxna ut från mitt perspektiv men en 30-35 åring gör det och kan vara fin att titta på. Men för ett förhållande vill jag ha någon på samma plats i livet.

Mycket kvinnoförakt skrivs på flashback av förmodligen män som saknar social kompetens och har det svårt med tjejer.

Här skrivs det faktiskt en hel del motsvarande om män och att inga jämngamla är attraktiva nog. Kvinnor har nog inga problem att få hem en yngre man men för ett förhållande är det få yngre män som är intresserade. Åtminstone inte dom yngre män som har alternativ.
  • jeolpeol

Jag är 33 och jag kan lova att den man i min ålder som tycker att sextonåriga tjejer är attraktiva kommer jag hålla långt borta från mina yngre kvinnliga släktingar. Ja, jag är medveten om att sextonåringar är byxmyndiga i Sverige men det är fortfarande suspekt om en dubbelt så gammal man dras till tjejer i den åldern. Vad skulle en man över trettio ha gemensamt med någon som just börjat gymnasiet?

På frågan om kvinnor förfaller efter 23, absolut inte. Jag är lyckligt förlovad med en kvinna som är lite äldre än jag. Men om jag vore singel skulle jag nog dra nedre gränsen kring 25-26. Det är rent fysiskt ingen större skillnad mellan en tjugotreåring och en tjugosexåring men vad gäller livserfarenhet och mognad kan skillnaden vara enorm. Jag minns själv hur mycket jag utvecklades efter att jag fyllde tjugofem, och det var bara positivt.

Om jag skulle välja bästa tiden i mitt liv så skulle det vara från tjugofem års ålder och framåt och jag hoppas att jag har många lyckliga år kvar nu när jag är i min prime 😄 och min fästmö blir bara mer attraktiv ju mer åren går, så det bådar gott 😁

• Anonym (K)

Sista gången jag kände mig riktigt snygg var när jag var 23. Sen gick jag in i väggen, fick massa spänningar, bekymmersrykor, mitt ena ögonlock började hänga?, ser allmänt trött ut. Jag är 26 nu. Så för mig stämmer det. Men för en kvinna med hälsan i behåll så tror jag inte det.

• Anonym (Sandra)

Stämmer inte på mig.
    Jag hade nog min peak när jag var runt 40+ och har aldrig haft en så grym kropp som då och verkligen gick in för att bryta fördomarna kring att efter 30 kan man inte bygga muskler mm
    Än idag 10 år senare vänder sig killar och män efter mig, man tackar och bockar.
    Har mina bra och dåliga dagar men det man känner inombords brukar ofta synas utåt och det är DET som attrahera, oavsett ålder, rynkor eller några extra kilon och slappare kropp.

• Agda90
    Anonym (Man) skrev 2024-10-26 12:58:16 följande:
    Håller med dig och det är lika för dom flesta män. När jag och mina kompisar var i 20 års åldern så var vi intresserade av jämngamla och tyckte kvinnor i 30 års ålder och män med för den delen var gamla och inte särskilt attraktiva. Nu som 50 åring så tycker skulle det vara en hyffsat jämngammal kvinna jag sökte efter. Visst kan unga tjejer vara fika att titta på, men 20 åringar ser inte vuxna ut från mitt perspektiv men en 30-35 åring gör det och kan vara fin att titta på. Men för ett förhållande vill jag ha någon på samma plats i livet.

Mycket kvinnoförakt skrivs på flashback av förmodligen män som saknar social kompetens och har det svårt med tjejer.

Här skrivs det faktiskt en hel del motsvarande om män och att inga jämngamla är attraktiva nog. Kvinnor har nog inga problem att få hem en yngre man men för ett förhållande är det få yngre män som är intresserade. Åtminstone inte dom yngre män som har alternativ.
    Saknar man social kompetens så blir det svårt att kommunicera, framförallt med det lotsayta könet, då är det lättare att hata... Trist att det är så. Man kan undra vad det är som gör att dessa män saknar social kompetens?
    På tok för många timmar framför ett tv spel?
    Ingen bra förebild på hemmaplan?

Min dotter är 17 och när jag läser hur vuxna män tycker att en kvinna "pekar" i åldern 16-20 blir jag illamående. Vuxna män i 35 års åldern och uppåt, i min egen ålder också!! Nej, det är inte okej

Det behövs fler med en sund inställning 
  • Agda90
    molly50 skrev 2024-10-26 12:38:05 följande:
    Han är 40+.
    Så i min ålder då... Och han ska glo efter barn....
    Ord som äcklig, pervers och även pedofil dyker upp i mitt huvud nu. 
Svar på tråden Flashback: Kvinnor gamla och förfaller från det att de blivit 23 år. Era åsikter?