• Anonym (Halvsvensk man)

Flashback: Kvinnor gamla och förfaller från det att de blivit 23 år. Era åsikter?

På Flashback menar många män och aktiva användare att kvinnors attraktion hastigt börjar minska från det att de är 23 år. Enligt många användare(notera inte min åsikt) så är kvinnor som bäst när de är 16-18 år. Sedan från 18-23 så håller de en stabil nivå för att sedan hastigare och hastiga börja minska i attraktionsvärde. Många menar på att kvinnor att när kvinnan fyllt 30 så har hennes attraktionsvärde nästan halverats. 

Samma användare menar på att mäns attraktionsvärde håller i sig längre och att mannen attraktionsvärde börjar minska någonstans kring 45. De menar att åldrandet hos mannen med lite lätta rynkor, lite manligare utseende kan gynna mannen till fram tills en viss ålder, 45. 

Har de rätt på Flashback? 
    Är kvinnor över 30 år daterade? 

• Svar på tråden Flashback: Kvinnor gamla och förfaller från det att de blivit 23 år. Era åsikter?
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Manne) skrev 2024-10-27 17:59:10 följande:
    Det är väl under en 10årsperiod man får betydligt mer uppmärksamhet som kvinna. Men man har det nog bra övrig tid också tänker jag.
    Jag håller inte med om att det handlar om så pass många år som 10, generellt. Men på individnivå kan det ju variera, förstås. Har man kort hår och lite punkig stil som 20-åring och väljer att spara ut håret och skaffa en mer kvinnlig stil som 25 så kan det mycket väl hända att man får mer uppmärksamhet då. Och när den stilmässiga peaken inte sammanfaller med den biologiska så kan man ju uppleva att man är på topp rätt länge. Men då blir toppen å andra sidan inte så hög som den hade kunnat bli, om du fattar vad jag menar? lite som under pandemin när vi skulle platta ut kurvan och det blev jäkligt långdrage?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Manne)
    Anonym (HaIvsvensk man) skrev 2024-10-27 19:23:16 följande:

Det är väldigt svårt för mig att träffa kvinnor och jag är väldigt bitter för det och det bästa jag kan komma på är att skriva en massa hatiska grejer om kvinnor här på FL. Jag är rätt sorglig när man tänker på det. Och så ljuger jag också om att jag är snygg och populär och allt. Egentligen har jag ingenting.

Och du är bitter å din sida? Som bemödar dig med att låtsas vara TS.
  • Anonym (Theo)
    Xenia skrev 2024-10-27 18:08:53 följande:

Och vad ska ni med den sanningen till? För att få peka finger åt alla kvinnor som är 33+ och ropa triumferande: "Haha, du är inte lika snygg och uppvaktad som förut". 

Verkar lite omoget eller hur? Rent av kvinnohatande. Som att ni vill att alla kvinnor som inte är purunga längre ska känna sig ledsna över detta faktum.

Man brukar bli ihop med jämnåriga. Självklart att 20-åriga killar oftast är singlar, och att 30-åriga män oftast är gifta/sambor.

När man är 33 år så kan man ha ett fast förhållande och bryr sig inte om att bli "uppvaktad" längre. Man kanske rentav är lyckligare än när man var 20 år.

Så du tycker inte sanningen är viktig då? Hellre ljuga och förneka så att dom där otäcka incels blir nertryckta. 
    Ja, du är verkligen jätte-mogen. Och inte alls manshatande.

• Anonym (Undrar)
    Anonym (Givet) skrev 2024-10-27 18:14:08 följande:
    Samma gamla incels med samma syfte här såväl som på Flashback - att trycka ner kvinnor till sin egen bottenlåga nivå. Detta är vad det hela handlar om, mestadels. 
    Så dumt
  • Anonym (Halvsvensk man)
    Anonym (Anna) skrev 2024-10-27 17:57:09 följande:

Kanske. Personligen har jag svårt att se vad det är som är oskönt med den sanningen. Vi kvinnor har en kort, kort period där vi är på topp utseendemässigt, resterande tid är vi inte på topp - men ofta kan vi hitta en helt ok partner ändå. Det är liksom bara så det är. 

Jag personligen kan uppskatta en lite mer mogen kvinna. Vissa kvinnor gör sig nästan bättre när de är mellan 30-40 år kan jag tycka, ger sig själv mer rättvisa. 

Samtidigt förstår jag ju hur alla de här männen tänker och även hur kanske du tänker. För visst fan har en 18 åring spänstigare pattar, färre rynkor, antagligen inget gäddhäng, naturligare och friskare hår, en mer elastisk hud. 
    Och det är väl så de resonerar där. Jag kan köpa det resonemanget sett ur den synvinkeln.

Men att attraktionsvärdet skulle sjunka så jävla mycket på 10 år, stämmer verkligen det? Du som är kvinna vad har du för egna erfarenheter kring det? 

Jag personligen väljer hellre en söt och välskött 45 åring än en ful och fet 18 åring. 
  • Xenia
    Anonym (Theo) skrev 2024-10-27 20:14:48 följande:

Så du tycker inte sanningen är viktig då? Hellre ljuga och förneka så att dom där otäcka incels blir nertryckta. 
    Ja, du är verkligen jätte-mogen. Och inte alls manshatande.

På vilket sätt blir "incels" nedtryckta? Blir de lyckligare av att få säga och höra "20-åringar är snyggare och populärare än 30-åringar"? Vad är liksom poängen?

Det är inte ens en allmän sanning, man kan se bättre ut som 30-åring än som 20-åring. Framför allt kan man vara mer attraktiv till personligheten.

Jag är iaf mer mogen än du. Och bara för att jag säger emot kvinnohatare, betyder det inte att jag är manshatare. Visa på var jag skrivit att jag hatar män!
    o
  • Anonym (Undrar)
    Xenia skrev 2024-10-27 23:53:48 följande:
    På vilket sätt blir "incels" nedtryckta? Blir de lyckligare av att få säga och höra "20-åringar är snyggare och populärare än 30-åringar"? Vad är liksom poängen?

Det är inte ens en allmän sanning, man kan se bättre ut som 30-åring än som 20-åring. Framför allt kan man vara mer attraktiv till personligheten.

Jag är iaf mer mogen än du. Och bara för att jag säger emot kvinnohatare, betyder det inte att jag är manshatare. Visa på var jag skrivit att jag hatar män!
    Spot on
  • Anonym (.Halvsvenskman)
    Anonym (HaIvsvensk man) skrev 2024-10-27 19:23:16 följande:

Det är väldigt svårt för mig att träffa kvinnor och jag är väldigt bitter för det och det bästa jag kan komma på är att skriva en massa hatiska grejer om kvinnor här på FL. Jag är rätt sorglig när man tänker på det. Och så ljuger jag också om att jag är snygg och populär och allt. Egentligen har jag ingenting.

Har inte haft en tjej som ens sneglat åt mitt håll på 25 år. Alltså sedan jag gick på dagis och fröknarna letade när jag gömt mig.
  • Anonym (Anonym)

Till vilket syfte vill du ha ut av den här tråden? Ja vi alla åldras och kommer inte ha samma kropp hela livet, framförallt när man är 16-18år när man fortfarande klassas som barn? Att skriva att tjejer ser som bäst ut 16-18år är för mig en röd flagga och skulle inte vilja vara i närheten av en sån person.

Inte konstigt att tjejer går och gör plastikoperationer för att se yngre ut när när sånna här diskussioner fokuseras på i samhället. För att människor sedan ska klaga på att tjejer inte är "naturliga". 

Svar på tråden Flashback: Kvinnor gamla och förfaller från det att de blivit 23 år. Era åsikter?