• Xenia

Flashback: Kvinnor gamla och förfaller från det att de blivit 23 år. Era åsikter?

Det där ju bara nonsens.

Gäller det äktenskap med en "alfaman" skulle jag tro att 25 år är den ideala åldern för den som ska vara värdig att gifta sig med honom. Hon är vuxen och samtidigt ung nog att vara högfertil.

Det beror förstås på alfamannen också. Han kanske räknas vara i sin prime när han är 30-35 år. Är han 50 år så är han mindre attraktiv för en "alfahona" på 25 år. Åas har han troligen redan fått barn i sitt första äktenskap då. Så han kan nöja sig med en vacker och välbevarad 40-åring då, som troligen själv fått barn tidigare.

Men den man som själv har fyllt 16 år för länge sedan men ända föredrar 16-åriga tjejer, den har jag inte mycket respekt för. 

Och alla vi övriga som bara är beta, delta, gamma etc behöver inte bry oss.

Varför öht poängsätta kvinnors utseende på detta sätt? Tror sig alla dessa män vara rika/berömda "alfahannar" som bara kan välja och vraka? Och har de öht inga funderingar på vilka personligheter de passar ihop med (inga alls misstänker jag)? Det finns ingen gräns för ytligheten.

Själv tycker jag att 30 år är den bästa åldern för både män och kvinnor. Då bör man ha fått lite vett i skallen. (Fast kanske inte dessa män på Flashback, som tycks ha fastnat i tonåren mentalt.)

• Xenia

En del tycks komma från 1800-talet. Förfaller från 23 år? Förvånad
    .
    Påminner mig om en novell av August Strindberg. En student på 20 år blir förälskad i en flicka på 14 år (pedofilvarning på den). Men det tar 10 år innan de kan gifta sig, dvs innan han färdigutbildat sig och fått jobb och kan försörja dem. Hon väntar troget hela tiden (han går säkert till prostituerade). Äntligen kan de gifta sig. Men då är hon inte längre den fräscha 13-åringen utan en "bedagad" 24-åring.

• Xenia
    Anonym (Rob) skrev 2024-10-27 11:10:05 följande:
    De flesta av er för upp i vikt.  Det skulle jag definitivt kalla för ett förfall.
    Vilka dumheter! Varför skulle man gå upp i vikt redan efter att man fyllt 23 år?

Man går upp i vikt när man blir gravid och många går inte ner till sin forna vikt efteråt. Men de flesta blir inte gravida så unga nuförtiden. Sedan kan man gå upp i vikt när man hamnat i klimakteriet. Diverse sjukdomar och ett mer stillasittande liv påverkar också, men det gäller sannerligen män också.

Betr "förfall" så verkar det som många mäns hjärnor förfallit när de blivit så besatta av kvinnors vikt och utseende.
  • Xenia

Och vad ska ni med den sanningen till? För att få peka finger åt alla kvinnor som är 33+ och ropa triumferande: "Haha, du är inte lika snygg och uppvaktad som förut". 

Verkar lite omoget eller hur? Rent av kvinnohatande. Som att ni vill att alla kvinnor som inte är purunga längre ska känna sig ledsna över detta faktum.

Man brukar bli ihop med jämnåriga. Självklart att 20-åriga killar oftast är singlar, och att 30-åriga män oftast är gifta/sambor.

När man är 33 år så kan man ha ett fast förhållande och bryr sig inte om att bli "uppvaktad" längre. Man kanske rentav är lyckligare än när man var 20 år.

Anonym (Theo) skrev 2024-10-27 17:03:38 följande:

Tänk om vi kunde se någon kvinna som skrev ungefär så här:

"Jag erkänner att jag var mer uppvaktad av män när jag var 22 än nu när jag är 33 år (eller ännu äldre)."

Finns det inte en enda ärlig kvinna här inne?Oc

• Xenia
    Anonym (Theo) skrev 2024-10-27 20:14:48 följande:

Så du tycker inte sanningen är viktig då? Hellre ljuga och förneka så att dom där otäcka incels blir nertryckta. 
    Ja, du är verkligen jätte-mogen. Och inte alls manshatande.

På vilket sätt blir "incels" nedtryckta? Blir de lyckligare av att få säga och höra "20-åringar är snyggare och populärare än 30-åringar"? Vad är liksom poängen?

Det är inte ens en allmän sanning, man kan se bättre ut som 30-åring än som 20-åring. Framför allt kan man vara mer attraktiv till personligheten.

Jag är iaf mer mogen än du. Och bara för att jag säger emot kvinnohatare, betyder det inte att jag är manshatare. Visa på var jag skrivit att jag hatar män!
    o
  • Xenia
    Anonym (Theo) skrev 2024-10-28 14:20:21 följande:
    Ja. 
    Ditt tydliga manshat syns i inlägg #25 och 76 bara i denna tråden.
    Manshat är så normaliserat (åtminstone här på FL) att ingen lägger märke till det, därav att dina inlägg är populära. 
    Så för att jag kritiserar män som klankar ner på kvinnor och vill trycka ned dem, då hatar jag alla män. Nej, du gör det verkligen för lätt för dig. 

Skulle du anklaga alla kvinnor som säger emot dig afk för "manshatare" också?

Själv har jag aldrig hört någon man säga sådana dumheter som jag läser här.

"Betr "förfall" så verkar det som många mäns hjärnor förfallit när de blivit så besatta av kvinnors vikt och utseende."

Detta står jag för men vill tillägga att detta gäller män som skriver på internet, på Flashback och här. 
    Känns som om det kommit hit en del tosingar från Flashback hit för att provocera.
Svar på tråden Flashback: Kvinnor gamla och förfaller från det att de blivit 23 år. Era åsikter?