• Anonym (Halvsvensk man)

Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?

Jag är starkt emot abort, bortsett från när det finns en risk för kvinnans liv. Då anser jag att hennes liv går före barnets. Men utöver det är jag emot ALL form av abort, verkligen ALL. Jag anser att abort är att döda barnet. Jag menar på att varje graviditet syftar till att ett liv ska bli till, oavsett vad som var anledningen till graviditeten. Jag tycker att varje menad individ ska få ges en chans att leva. 
    Däremot anser jag inte att kvinnan ska tvingas ta hand om barnet mot sin vilja, utan att det ska finnas möjlighet att adoptera bort det till noga granskade familjer eller barnlösa par, som kanske inte kan få barn. Individerna ska vara par, alltså man och kvinna. Individerna ska ha en viss inkomst och inte ha några domar på sig mer än kanske fortkörning. 
    Jag som är halvsvensk har både mycket invandrare och etniska svenska som vänner. Jag märker att en stor del av invandrarna delar min åsikt mer eller mindre, medans en stor del av svenskarna hatar min åsikt. Jag ser mig som svensk. Jag ser ut som en svensk, jag är född här. Men jag delar inte de svenska åsikterna i frågan. 
  • Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?
  • Mimosa86
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-25 10:33:57 följande:
    Problemet är att kvinna  påverkar gud genom att ta död på herrens skapelse. Dessutom påverkar kvinnan den tilltänkta människan som hindras från ett liv och som inte har möjlighet att föra sin egen talan. 
    Bland mina vänner har det varit mannen som varit den drivande faktorn till aborten. Kvinnorna har velat behålla.

Så hur ska du nå ut till männen att ta ansvar för att de alstrar barn de inte är redo att ta hand om?
    Freddie K skrev 2024-10-25 11:39:15 följande:
    Ja, självklart är det Satans fel! Allt ont som händer människan är Satans fel, eller?
    Satan är ett annat namn för förstörelse, död, ickeexisten. Det är en energi som existerar i vårt universum och i vår nuvarande verklighet i syfte att lära oss se skillnaden på kärlek och ondska, skapelse och död, positivitet och negativitet, samhörighet och ensamhet. 
    Mimosa86 skrev 2024-10-25 11:42:02 följande:
    Bland mina vänner har det varit mannen som varit den drivande faktorn till aborten. Kvinnorna har velat behålla.

Så hur ska du nå ut till männen att ta ansvar för att de alstrar barn de inte är redo att ta hand om?
    Jag vill nå ut till både män och kvinnor. Både män och kvinnor ska undvika att få en kvinna begå abort. 

Männen måste ta ansvar, såväl som kvinnorna. 
  • Freddie K
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-25 11:43:20 följande:
    Satan är ett annat namn för förstörelse, död, ickeexisten. Det är en energi som existerar i vårt universum och i vår nuvarande verklighet i syfte att lära oss se skillnaden på kärlek och ondska, skapelse och död, positivitet och negativitet, samhörighet och ensamhet. 
    Vem säger att jag behöver lära mig skillnaden mellan död och liv och sorg och glädje? Det kan jag lära mig på egen hand. 
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
    Freddie K skrev 2024-10-25 11:47:36 följande:
    Vem säger att jag behöver lära mig skillnaden mellan död och liv och sorg och glädje? Det kan jag lära mig på egen hand. 
    Nej det kan du inte. Du måste uppleva och känna vara med om saker. 
    Utan satans energi på jorden hade du aldrig kunnat uppleva eller känna det. 
  • Freddie K
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-25 11:49:05 följande:
    Nej det kan du inte. Du måste uppleva och känna vara med om saker. 
    Utan satans energi på jorden hade du aldrig kunnat uppleva eller känna det. 
    Jag upplever och känner väldigt massa saker, men det är inte tack vare Satan.
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Mimosa86
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-25 00:57:05 följande:
    De överväger nu att införa dödsstraff i Texas för abort, bara så du sätter det i ett kulturellt perspektiv. 

Svenska lagar kan ändras. Det är inga naturlagar. 

Vi är många som inte vill tillåta aborter i Sverige. Och andelen blir fler för varje dag som går. 

Vi ska ändra detta med tiden så folk som begår abort döms till livstid. Sanna mina ord. 
    Av nyfikenhet, är du lika passionerat engagerad i barn som lever utanför magen? Är du fadderförälder? Engagerad i skola och fritids? Skänker du pengar till rädda barnen? Ställer du upp som stödförälder till ensamstående mödrar? Tog du ut likvärdig föräldraledighet av dina barn?

För hela resonemanget kring barns rättigheter faller rätt platt om du inte värnar om de barn som faktisk finns och lever. Då kan man tro att ditt mission snarare handlar om att få kontroll över en kvinnas kropp och barnargumentet är enbart ett förtäckt svepskäl.
    Freddie K skrev 2024-10-25 11:50:43 följande:
    Jag upplever och känner väldigt massa saker, men det är inte tack vare Satan.
    Tro det då. 
  • Mimosa86
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-25 11:45:01 följande:
    Jag vill nå ut till både män och kvinnor. Både män och kvinnor ska undvika att få en kvinna begå abort. 

Männen måste ta ansvar, såväl som kvinnorna. 
    Så.. straffet ska även landa på mannen som gjort kvinna gravid?
    Mimosa86 skrev 2024-10-25 11:51:34 följande:
    Av nyfikenhet, är du lika passionerat engagerad i barn som lever utanför magen? Är du fadderförälder? Engagerad i skola och fritids? Skänker du pengar till rädda barnen? Ställer du upp som stödförälder till ensamstående mödrar? Tog du ut likvärdig föräldraledighet av dina barn?

För hela resonemanget kring barns rättigheter faller rätt platt om du inte värnar om de barn som faktisk finns och lever. Då kan man tro att ditt mission snarare handlar om att få kontroll över en kvinnas kropp och barnargumentet är enbart ett förtäckt svepskäl.
    Jag värnar barnen som lever. 
Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?