• Anonym (Halvsvensk man)

Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?

Jag är starkt emot abort, bortsett från när det finns en risk för kvinnans liv. Då anser jag att hennes liv går före barnets. Men utöver det är jag emot ALL form av abort, verkligen ALL. Jag anser att abort är att döda barnet. Jag menar på att varje graviditet syftar till att ett liv ska bli till, oavsett vad som var anledningen till graviditeten. Jag tycker att varje menad individ ska få ges en chans att leva. 
    Däremot anser jag inte att kvinnan ska tvingas ta hand om barnet mot sin vilja, utan att det ska finnas möjlighet att adoptera bort det till noga granskade familjer eller barnlösa par, som kanske inte kan få barn. Individerna ska vara par, alltså man och kvinna. Individerna ska ha en viss inkomst och inte ha några domar på sig mer än kanske fortkörning. 
    Jag som är halvsvensk har både mycket invandrare och etniska svenska som vänner. Jag märker att en stor del av invandrarna delar min åsikt mer eller mindre, medans en stor del av svenskarna hatar min åsikt. Jag ser mig som svensk. Jag ser ut som en svensk, jag är född här. Men jag delar inte de svenska åsikterna i frågan. 
  • Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?
  • EpicF
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-25 01:45:34 följande:
    SD fanns inte i riksdagen för några år sedan, nu sitter de nästan i regering. 

Det kommer vända snabbare än du tror. 

Det kommer gå till som så att vi kommer ha ett stort religiöst parti, antagligen nått som liknar Nyans. Men det kommer inte vara Nyans. Nyans är som Ny demokrati, ett projekt för att känna av och lära sig. Sen kommer ett nytt parti bildas som med tiden kommer driva frågorna. 

Samtidigt kommer det finnas konservativa i SD och KD, samt M. Nationalister, kristna, högerfolk. I Vänsterpartier och Miljöpartier kommer fler och fler muslimer få inflytande och sedan ta över partierna. 

Innan du vet ordet av är abort förbjudet. Sen är det dödsstraff för mord. Sen är det stopp på feminism och annan djävulsk propaganda. Med mera. 
    Det spelar ingen roll om SD så skulle få stadsminister rollen, de är inte emot abort så abort lagen kommer ändå inte ändras. 

Lite märkligt att du anser att SD är bra, samtidigt som du vill ha ett land som styrs av bla muslimska invandrare. Invandrare som SD är emot. 
  • EpicF
    Tramsfrans skrev 2024-10-25 03:46:23 följande:

Jag är så trött på FL vad vet ni om muslimers åsikter kring abort egentligen. Enligt islam så får en kvinna lov och göra abort inom 40 dagar innan ett embryo bildas. Islam tillåter också abort vid våldäckt osv. Allt är inte svart eller vitt det finns ofta en gråzon. Varje enskild fall bedöms utifrån det. 

120 dagar är det dock inom islam. 
  • EpicF
    Freddie K skrev 2024-10-25 06:16:24 följande:
    Jag förstår i alla fall vad du försöker säga, men är det inte taskigt att likna ett foster vid en tumör? En tumör utvecklas ju inte för att sen bli en levande människa. 
    Båda är en cellklump, bara att de utvecklas olika. 
  • EpicF
    Anonym (21-årig tjej) skrev 2024-10-25 07:30:01 följande:
    Vad ?kristen? du är, eller inte låter det som 🤔 Jag är också kristen och jag förespråkar absolut inte Sveriges abortlagstiftning.
    Du är både ?kristen? och gravid men verkar inte tycka det i magen är ett barn förrän efter vecka 23? Tror du att det är i ordning med vad gud vill?

Jag pressades att göra abort tills abortgränsen var nådd (v 22). Det var ingen tvekan alls, aldrig någon diskussion om att aborten inte skulle bli godkänd fast att min dotter var fullt frisk. Så sena aborter genomförs i Sverige även på helt friska barn, skyddat av svensk lagstiftning. Läs vittnesmålen från vårdpersonalen, om hur de ombeds lägga barnen, som kan komma ut levande, i ett kallt rum och låta de självdö där. Var är  barnets perspektiv i det? Jag tror inte gud stöttar det där, alls faktiskt
    Så man kan inte vara kristen och för abort? 

Nej, då är det nog mångs som inte är kristna. Inte jag heller tydligen.  

Inga barn kommer ut levande efter en abort. De dör i magen innan de drivs ut. 
  • EpicF
    Anonym (21-årig tjej) skrev 2024-10-25 09:21:23 följande:
    Fast hela din argumentation faller på att du är övertygad om något du inte kan veta, eftersom du inte har koll på all fakta och vetenskap osv
    Du verkar inte vara utbildad på universitet eller så, så som du resonerar, helt svart vitt vilket det inte är. En professor eller vem som helst som på riktigt fattar det här med studier osv, skulle inte formulera sig som du

Jag är pro-life, och definitivt inte ointelligent då jag bland annat lätt klarar min utbildning, som är ansedd och en av de svåraste att komma in på. Jag hävdar att det finns kvinnor som mått dåligt av sina aborter, och att barn i magen känner, hör osv. DET finns det definitivt vetenskap för. Vanligt är väl också att gravida kvinnor ser sina barn i magen som barn, som innehar de här sinnena.
    Så om någon har intelligensbefriade argument, skulle jag inte säga att det är TS. Ditt sista argument är för övrigt väldigt känslobaserat, så snacka om att kasta sten i glashus.
    Ingen motsätter sig det du säger. Klart det finns kvinnor som mår dåligt över en abort. De är oftast kvinnor som innerst inne inte ville göra abort. 

Och det finns kvinnor som inte mår dåligt över sin abort, just pga de inte ville ha barnet. 

Ett fosters hörsel utvecklas för i v 20 och då hör de mammas hjärta och tarmar. Men man vet inte hur mycket av ljuden de faktiskt uppfattar. 

Känna saker kan foster göra efter v. 13, då framförallt eventuellt smärta. Men övriga känslor har de inte. 

Om man väljer att att behålla ett foster så är det självklart att man ser fostret i magen som sitt barn. 
  • EpicF
    Anonym (21-årig tjej) skrev 2024-10-25 09:21:23 följande:
    Fast hela din argumentation faller på att du är övertygad om något du inte kan veta, eftersom du inte har koll på all fakta och vetenskap osv
    Du verkar inte vara utbildad på universitet eller så, så som du resonerar, helt svart vitt vilket det inte är. En professor eller vem som helst som på riktigt fattar det här med studier osv, skulle inte formulera sig som du

Jag är pro-life, och definitivt inte ointelligent då jag bland annat lätt klarar min utbildning, som är ansedd och en av de svåraste att komma in på. Jag hävdar att det finns kvinnor som mått dåligt av sina aborter, och att barn i magen känner, hör osv. DET finns det definitivt vetenskap för. Vanligt är väl också att gravida kvinnor ser sina barn i magen som barn, som innehar de här sinnena.
    Så om någon har intelligensbefriade argument, skulle jag inte säga att det är TS. Ditt sista argument är för övrigt väldigt känslobaserat, så snacka om att kasta sten i glashus.
    Ingen motsätter sig det du säger. Klart det finns kvinnor som mår dåligt över en abort. De är oftast kvinnor som innerst inne inte ville göra abort. 

Och det finns kvinnor som inte mår dåligt över sin abort, just pga de inte ville ha barnet. 

Ett fosters hörsel utvecklas för i v 20 och då hör de mammas hjärta och tarmar. Men man vet inte hur mycket av ljuden de faktiskt uppfattar. 

Känna saker kan foster göra efter v. 13, då framförallt eventuellt smärta. Men övriga känslor har de inte. 

Om man väljer att att behålla ett foster så är det självklart att man ser fostret i magen som sitt barn.

Förlåt, men universitetsutbildad säger du? Det utbildning du har gått kan knappast varit svår alls. Och förmodligen inte ens en kandidatexamen. 
  • EpicF
    Anonym (21-årig tjej) skrev 2024-10-25 10:22:41 följande:
    Jag gjorde dock aldrig aborten även om jag blev pressad, och är i dag en lämplig mamma. Tvingades heller inte födda vaginalt utan fick kejsarsnitt. Anledningen till att de godkände aborten var våldtäkt som jag nämnt tidigare i tråden, men jag har svårt att se att de inte godkänner en sen abort även om det enbart skulle handla om dålig ekonomi typ. Det finns barnmorskor som vittnar om
    En sen abort godkänns inte pga dårlig ekonomi. Godkända skäl är fosterskador, svåra livsförhålladen, missbruk eller att man är väldigt ung. Och även våldtäkt. 
  • EpicF
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-25 11:43:20 följande:
    Satan är ett annat namn för förstörelse, död, ickeexisten. Det är en energi som existerar i vårt universum och i vår nuvarande verklighet i syfte att lära oss se skillnaden på kärlek och ondska, skapelse och död, positivitet och negativitet, samhörighet och ensamhet. 
    Du borde nog ta och läsa på lite om religoner, gud och satan. 
  • EpicF
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-25 11:53:42 följande:
    Jag värnar barnen som lever. 
    Och tydligen cellklumpar också.
  • EpicF
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-25 12:08:08 följande:
    Inte länge till du. Er tid är räknad. Det kommer sakta men säkert förändras. 

Vi ska inte ha någon rättighet att avliva foster och blivande människor, det är sjukt. I Texas vill de nu börja införa dödsstraff för aborter. 
    Har Texas blivit flyttade till Sverige? När hände det? Måste vara en stor sensation att en delstat i USA flyttar till Sverige. En helt delstat. Wow. 
Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?