• Anonym (Halvsvensk man)

Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?

Jag är starkt emot abort, bortsett från när det finns en risk för kvinnans liv. Då anser jag att hennes liv går före barnets. Men utöver det är jag emot ALL form av abort, verkligen ALL. Jag anser att abort är att döda barnet. Jag menar på att varje graviditet syftar till att ett liv ska bli till, oavsett vad som var anledningen till graviditeten. Jag tycker att varje menad individ ska få ges en chans att leva. 
    Däremot anser jag inte att kvinnan ska tvingas ta hand om barnet mot sin vilja, utan att det ska finnas möjlighet att adoptera bort det till noga granskade familjer eller barnlösa par, som kanske inte kan få barn. Individerna ska vara par, alltså man och kvinna. Individerna ska ha en viss inkomst och inte ha några domar på sig mer än kanske fortkörning. 
    Jag som är halvsvensk har både mycket invandrare och etniska svenska som vänner. Jag märker att en stor del av invandrarna delar min åsikt mer eller mindre, medans en stor del av svenskarna hatar min åsikt. Jag ser mig som svensk. Jag ser ut som en svensk, jag är född här. Men jag delar inte de svenska åsikterna i frågan. 
  • Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?
    Anonym (???) skrev 2024-10-25 11:22:14 följande:
    Varför är det ena som står viktigt men inte det andra?
    För att det vi ser är sanningen och det vi ser är guds vackra skapelse. Universum och vår planet. 

Vi kan instinktivt känna att glädje, kärlek och frid är nått vi vill ha. Och vi kan instinktivt känna att död, ondska, sorg och ickeexistens är nått vi INTE VILL HA och inte mår bra av. 
    Freddie K skrev 2024-10-25 11:26:05 följande:
    Ja de utgår ifrån det, men bara för det så behöver det inte vara sant. 
    Hur känner du själv?

Vad känns mest sant för dig och din själ? 
    Att vilja vistas i en miljö fylld av glädje, skapelse, kreativitet, kärlek eller i en miljö där ondska, sorg, ångest, död existerar? 
  • Freddie K
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-25 11:27:19 följande:
    Hur känner du själv?

Vad känns mest sant för dig och din själ? 
    Att vilja vistas i en miljö fylld av glädje, skapelse, kreativitet, kärlek eller i en miljö där ondska, sorg, ångest, död existerar? 
    Jag kan ju börja med att säga att livet inte alltid är en dans på rosor. Visst finns det glädje och så i livet, men det finns också mycket sorg. Det är så livet är för de allra flesta och när jag är glad så vill jag inte tillskriva det någon gid i alla fall. 
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (???)
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-25 11:26:07 följande:
    För att det vi ser är sanningen och det vi ser är guds vackra skapelse. Universum och vår planet. 

Vi kan instinktivt känna att glädje, kärlek och frid är nått vi vill ha. Och vi kan instinktivt känna att död, ondska, sorg och ickeexistens är nått vi INTE VILL HA och inte mår bra av. 
    Vadå nåt vi inte vill ha? Antingen är koranen guds vilja eller inte.
    Freddie K skrev 2024-10-25 11:29:31 följande:
    Jag kan ju börja med att säga att livet inte alltid är en dans på rosor. Visst finns det glädje och så i livet, men det finns också mycket sorg. Det är så livet är för de allra flesta och när jag är glad så vill jag inte tillskriva det någon gid i alla fall. 
    Det finns sorg eftersom ondskan och destruktiva energier existerar vårt universum. Det är inte meningen att det ska vara fritt från problem. 
    Det ska vara en blandning. För människan ska få uppleva och lära sig skillnaden mellan det goda och det onda. Det är en skola kan man säga. 

Därför måste du lära dig att aborter är av ondo, det är död och motsatsen till skapelsen som du tycker om och dras till. Även fostret ska få gå i denna livets skola. Inte hindras från det. Då hindrar man guds skapelse och vilja. 
  • Mimosa86

Btw så kommer porrskådisar och onlyfans kvinnorna strax vara utbytta mot AI. Så i fortsättningen kommer män runka till fiktion.. fast det klart, det har de ju gjort hela tiden ändå. Men chansen är ändå stor att kvinnor slipper skadas i detta

• Freddie K
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-25 11:32:26 följande:
    Det finns sorg eftersom ondskan och destruktiva energier existerar vårt universum. Det är inte meningen att det ska vara fritt från problem. 
    Det ska vara en blandning. För människan ska få uppleva och lära sig skillnaden mellan det goda och det onda. Det är en skola kan man säga. 

Därför måste du lära dig att aborter är av ondo, det är död och motsatsen till skapelsen som du tycker om och dras till. Även fostret ska få gå i denna livets skola. Inte hindras från det. Då hindrar man guds skapelse och vilja. 
    Det kan jag i alla fall hålla med om: att det inte är meningen att det ska vara fritt från problem. Det andra låter bara som humbug i mina öron. 
    Anonym (???) skrev 2024-10-25 11:31:07 följande:
    Vadå nåt vi inte vill ha? Antingen är koranen guds vilja eller inte.
    Nu anstränger du dig verkligen för att inte förstå. 
    Gör om, gör rätt. 
    Freddie K skrev 2024-10-25 11:35:08 följande:
    Det kan jag i alla fall hålla med om: att det inte är meningen att det ska vara fritt från problem. Det andra låter bara som humbug i mina öron. 
    Det låter som humbug för att satan filtrerar det jag påstår innan det når din hjärna. Så du får inte rätt bild och tolkar det fel. 
  • Freddie K
    Anonym (Halvsvensk man) skrev 2024-10-25 11:37:26 följande:
    Det låter som humbug för att satan filtrerar det jag påstår innan det når din hjärna. Så du får inte rätt bild och tolkar det fel. 
    Ja, självklart är det Satans fel! Allt ont som händer människan är Satans fel, eller?
Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?