• Anonym (Halvsvensk man)

Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?

Jag är starkt emot abort, bortsett från när det finns en risk för kvinnans liv. Då anser jag att hennes liv går före barnets. Men utöver det är jag emot ALL form av abort, verkligen ALL. Jag anser att abort är att döda barnet. Jag menar på att varje graviditet syftar till att ett liv ska bli till, oavsett vad som var anledningen till graviditeten. Jag tycker att varje menad individ ska få ges en chans att leva. 
    Däremot anser jag inte att kvinnan ska tvingas ta hand om barnet mot sin vilja, utan att det ska finnas möjlighet att adoptera bort det till noga granskade familjer eller barnlösa par, som kanske inte kan få barn. Individerna ska vara par, alltså man och kvinna. Individerna ska ha en viss inkomst och inte ha några domar på sig mer än kanske fortkörning. 
    Jag som är halvsvensk har både mycket invandrare och etniska svenska som vänner. Jag märker att en stor del av invandrarna delar min åsikt mer eller mindre, medans en stor del av svenskarna hatar min åsikt. Jag ser mig som svensk. Jag ser ut som en svensk, jag är född här. Men jag delar inte de svenska åsikterna i frågan. 
  • Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?
  • Anonym (Vem?)
    Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-11-27 20:24:59 följande:
    Vilken forskning då skulle säga att det blir ett barn i vecka 23 men inte vid vecka 19?
    Då kan du visa var jag skrivit att man borde få göra abort vid vecka 23. annars har ditt svammel noll relevans. det är som att konstatera att jag måste bajsa idag med
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Anonym (Vem?) skrev 2024-11-27 20:31:40 följande:
    Då kan du visa var jag skrivit att man borde få göra abort vid vecka 23. annars har ditt svammel noll relevans. det är som att konstatera att jag måste bajsa idag med
    Det jag menade är att du snackade om forskning som skulle säga när det blev ett barn, vad är då forskningen som säger att ett barn är en människa vid vecka 23 men inte vid vecka 19?
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Anonym (Vem?) skrev 2024-11-27 20:13:51 följande:
    är det verkligen min åsikt? Du tror inte det finns forskning som avgör när en cell blir livsduglig och ett barn? tror du verkligen att min åsikt har format och påverkat denna forskning? 

menar du för att det finns respirator måste kvinnor tvingas vara hjälpmedel som håller oönskade celler vid liv? otroligt märkligt resonemang
    Forskning kan inte helt avgöra när det blir en människa eller inte. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Anonym (Vem?) skrev 2024-11-27 20:31:40 följande:
    Så du menar att ny forskning skulle säga att det blir en människa vid vecka 22 och inte vid vecka 24 som det var förut?
    Då man har sänkt gränsen efter man kunnat rädda yngre förtidigtfödda barn? 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Marmite Devil skrev 2024-11-27 20:18:01 följande:

Kvinnor kan inte hindra äggen från att dö, men du kan ge fan i att runka. Mördare. 

Om man är oplanerad gravid och inte vill ha barn så är det bästa att man gör en abort så tidigt som möjligt.
    En spermier som kommer ut ur en penis har inte utvecklats mer än spermier som finns i testikeln. 
  • Anonym (Vinklad tråd)
    Marmite Devil skrev 2024-11-27 20:18:01 följande:

Kvinnor kan inte hindra äggen från att dö, men du kan ge fan i att runka. Mördare. 

Så kvinnor ska tvingas till att bli befruktade eller vad är din lösning på att spermier ska inte dö?
  • Anonym (Vem?)
    Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-11-27 20:38:41 följande:
    Så du menar att ny forskning skulle säga att det blir en människa vid vecka 22 och inte vid vecka 24 som det var förut?
    Då man har sänkt gränsen efter man kunnat rädda yngre förtidigtfödda barn? 
    Saknar du läsförståelse? Har jag skrivit att abort inom x veckor någonstans? Leta efter bättre halm till dina dockor. läs en bok och utbilda dig
  • Marmite Devil
    Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-11-27 20:20:27 följande:
    Män kan inte hindra att spermier dör.
    Om kvinnan låter sig bli befruktad så där inte ägget. 

Men om vi håller oss till fakta. 

Jag vet inte om du gått klart mellanstadiets biologi ännu, men kvinnan har fler än ett ägg och även om vi levde i en dystopisk Handmaid?s tale värld där kvinnor tvingades till graviditet efter graviditet, kan inte alla ägg befruktas samtidigt. Kvinnor stöter liksom inte ut ägg med flit för att de är lite kåta. 

Det vore klädsamt om män som mördar sina framtida barn bara för att de är lite kåta, hade vett nog att stänga truten i abortfrågan. Men det kommer ju aldrig att hända. 

Kan du inte försöka hitta argument som har någon form av logik? 

• klyban
    Anonym (Vinklad tråd) skrev 2024-11-27 20:21:50 följande:
    Spermier och ägg dör naturligt medan en abort är inte lika naturligt. 

Lite komiskt och med tanken att kvinnans kropp spontanaborterar sig själv upp mot 2 ggr av 3 spontant.
    Sen sure, en vanlig abort är annat, men ytterligare en komisk sak är att aborter sker innan vecka 12.

Och den än mer komiska saken är att det naturliga leder inte till ett foster så ofta ens.
    Du är lite rolig faktiskt.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Vinklad tråd)
    klyban skrev 2024-11-27 21:00:24 följande:

Lite komiskt och med tanken att kvinnans kropp spontanaborterar sig själv upp mot 2 ggr av 3 spontant.
    Sen sure, en vanlig abort är annat, men ytterligare en komisk sak är att aborter sker innan vecka 12.

Och den än mer komiska saken är att det naturliga leder inte till ett foster så ofta ens.
    Du är lite rolig faktiskt.

Om det skulle vara helt naturligt så hade kvinnas kropp dödat ofödda barnet istället för att man använder modern sjukvård. 
    Jag diskuterar även om aborter som sker efter vecka 12.
Svar på tråden Jag är starkt emot abort förutom när..... Varför är alla svenskar för abort?