Tecum skrev 2024-11-26 17:11:35 följande:
Att ett fåtal inlägg av incels dyker upp på FL men inte märks i samhället irl är ett bevis på att den inte är ett hot. Och jag fattar inte att du tar ett idiotinlägg som skrivs som ett dåligt skämt som intäkt för att incels är ett hot?
Varför reagerar du då inte när en kvinna skriver på FL att en majoritet av män gör kvinnor illa? Såna inlägg är ju på incelnivå.
Jag har själv sett hur män tar hand om sina kvinnor och familj hela tiden, jobbar heltid, skjutsar barn till aktiviteter, lagar mat, städar och tillbringar tid med familjen på helgen. Men du bryr dig ändå inte om vad jag skriver, ditt mansförakt är hugget i sten och jag struntar i att skriva mer.
Håller helt med din sista mening.
Jag blir ganska irriterad över att du kör med att jag ska inneha "mansförakt" eller att du väljer att avfärda incelinläggen. Om inte du fattar det själv så undviker jag att konversera med en person jag identifierar som en incelsympatisör här i tråden, så varför tycker du att jag ska ta upp det du vill heller? Jag blir direkt misstänksam när någon som du väljer att filtrera bort det övervägande kvinnoföraktet på familjeliv, spårar man grunden till misogynin så härstammar den från incelretorik och incelpropaganda.
Inte heller har jag hävdar att det inte finns män som tar ansvar. Jag har däremot pratat i termer såsom generella drag, och jag är av den uppfattningen.
Jag är av den uppfattningen att män i generella drag förväntar sig bli omhändertagna av kvinnor och det är därför vi ser skilsmässor Initierade av kvinnor. jag tror också incelkulturen är ett symptom på en mansroll som förväntar sig att bli omhändertagna.
ta debatten om mäns psykiska ohälsa t ex. Så fort den ska debatteras så är det direkt män som pratar i termer om kvinnor och hur synd det är om män pga något slags automatiskt abstrakt sammanhang, fast kvinnor inte ens har något att göra med det. Inget orsakssamband existerar men tas ändå upp för att landa i en offerroll. Fruktansvärt kontraproduktivt.
Förstår du? Mansrollen förväntar sig ett omhändertagande från kvinnorollen i absurdum. Männen behöver sträva åt en kulturförändring. Ta ett exempel på tjejsporter och killsporter. var inte ovanligt att flickvännerna följde med och hejade på sin kille förr, men det omvända skedde aldrig. Jag hoppas att den nya generationen hejar på varandra nuförtiden, men jag tror inte det. För så ser vågskålen ut.