Anonym (Bebbe) skrev 2024-11-25 22:13:17 följande:
Incelkulturen är ett hot. Så pass att den t om sipprar ut över sidor som familjeliv. Det borde du ha observerat, vissa som inte ens kallar sig för incels sympatiserar med den t o m. Ett exempel på detta kan vi ta över någon filur som ville införa viktkontroll över kvinnor, det kryllar av liknande trådar men även kommentarer i vanliga trådar. Även kommentarer där män försöker förneka det är en form av sympatier för incelkulturen. Det är så söndrande, man kan tycka att dessa borde fatta det själv.
Det var bättre att männen höll det för sig själva i jämförelse med det vi kan läsa nu, när kvinnor på något sätt ska hållas ansvariga. Tänk på det jag nämnde om att kvinnor förväntas vara omhändertagande. Det blir som en vinkelvolt av självömkan och ångesten förstärks.
Det absolut bästa scenariot är naturligtvis att männen som mår dåligt tar ansvar och själva uppsöker hjälp. Men det lirar inte med det här ta hand om mig tänket, han är en passagerare.
på 70-talet så började allt fler kvinnor dubbelarbeta, många som fick "ångest" kallades det för då, utbrändhet idag, och hela upplägget ligger till grund för det vi ser idag. En hel generation av män (ja, jag generaliserar) som förväntar sig att bli omhändertagen, en hel generation av kvinnor som har sett sina mödrar bli utbrända av omhändertagandet, men båda faller in i ett mönster. Det krävs en hel del engagemang och ansvarstänk för en man att kunna bryta det och faktiskt ta hand om sin partner i stället för att vara en passagerare som han blivit uppvuxen som.
Därför förespråkar jag också en relativt strikt uppfostran med regler (utan dominant auktoritä)i stället för den uppfostran den nya generationen kör med där konflikter ska undvikas till varje pris.
Att ett fåtal inlägg av incels dyker upp på FL men inte märks i samhället irl är ett bevis på att den inte är ett hot. Och jag fattar inte att du tar ett idiotinlägg som skrivs som ett dåligt skämt som intäkt för att incels är ett hot?
Varför reagerar du då inte när en kvinna skriver på FL att en majoritet av män gör kvinnor illa? Såna inlägg är ju på incelnivå.
Jag har själv sett hur män tar hand om sina kvinnor och familj hela tiden, jobbar heltid, skjutsar barn till aktiviteter, lagar mat, städar och tillbringar tid med familjen på helgen. Men du bryr dig ändå inte om vad jag skriver, ditt mansförakt är hugget i sten och jag struntar i att skriva mer.
Håller helt med din sista mening.