• Anonym (Ledsen)

Utnyttjad?

var med om en situation på krogen I helgen. jag behöver bara skriva av mig och sätta ord på lite tankar, känner mig så tom och har så mycket tankar som går runt. 
    Jag blev indragen på toaletten på krogen av en man jag hade pratat och dansat med. Vi båda har en gemensam vän och vi båda är gifta. Han tog min hand när vi stod och pratade med varandra och jag hängde med, trodde vi skulle till dansgolvet. Jag fattade ju vad han var ute efter så fort jag hamnade inne på toaletten? men jag var så full att jag inte agerade så snabbt och plötsligt var vi inne på toalette.  han låste snabbt dörren, tryckte upp mig mot väggen och började kyssa och kladda på mig. Hade ju verkligen kunnat agerat snabbare och sagt ifrån tydligare men blev ställd. Också när man blir ensam i ett rum sådär och någon låser och är så på. Bara att han började ta mig mellan benen direkt osv. 
    Samtidigt känner jag mig arg, för mig är det väldigt stort steg från att dansa, absolut att jag kan ha tolkats flirtig, till att bjuda in till att ligga på en toalett utan att knappt ha rört varandra. 
    Jag känner mig så skyldig, jag skulle ju aldrig följt med när han tog mig i handen och gick mot toaletterna. Sen att jag inte sa ifrån ordentligt? när jag sa nej så fortsatte han bara ta på mig tills jag puttade bort honom. Då uttrycker han gå du ut först så går jag om en stund. Så jäkla medvetet. Blir så irriterad och ledsen bara.

skulle ni tolka det som att jag varit otrogen eller blivit utnyttjad?  Jag tog verkligen inga initiativ men känner mig ångestladdad och skamse. 
  • Svar på tråden Utnyttjad?
  • Anonym (Ledsen)

Upplever inte själv att jag blivit våldtagen utan snarare sexuellt ofredad. Dock tycker jag att det inte ger något att du ska jämföra med din man? 

tycker själv att jag borde varit mer allert men i situationen gick allt så snabbt och var inget jag gav samtycke till eller initierad. Hade du tolkar någon som står och pratar med dig som ok till att ta till toaletten och försöka ha sex? om då personen i fråga först inte visar något gensvar hade du då fortsatt tafsa och kyssa på halsen osv? 

jag blev chockad och massa tankar far runt, minns i detalj när han låste dörren och jag kände panik. Mannen var lång, var inte hårdhänt men absolut bestämd i rörelserna och stark. jag kände mig väldigt utsatt i situationen. Försökte få han att sluta men lyssnade inte för ens jag puttade bort honom. 

• Anonym (Toker)
    Anonym (Ledsen) skrev 2024-10-22 06:52:40 följande:

Upplever inte själv att jag blivit våldtagen utan snarare sexuellt ofredad. Dock tycker jag att det inte ger något att du ska jämföra med din man? 

tycker själv att jag borde varit mer allert men i situationen gick allt så snabbt och var inget jag gav samtycke till eller initierad. Hade du tolkar någon som står och pratar med dig som ok till att ta till toaletten och försöka ha sex? om då personen i fråga först inte visar något gensvar hade du då fortsatt tafsa och kyssa på halsen osv? 

jag blev chockad och massa tankar far runt, minns i detalj när han låste dörren och jag kände panik. Mannen var lång, var inte hårdhänt men absolut bestämd i rörelserna och stark. jag kände mig väldigt utsatt i situationen. Försökte få han att sluta men lyssnade inte för ens jag puttade bort honom. 

Ja, han gjorde fel på alla sätt du säger. Men det är inte alltid det finns en dum och en snäll. Ibland är det två dumma. Du betedde dig lösaktigt. Du lekte med elden och brände dig.
  • Anonym (S)
    Anonym (Ledsen) skrev 2024-10-21 23:29:47 följande:

Jag märker ju att det tolkas på väldigt många sätt. Vill göra klart att:
    1: toaletten ligger i anslutning till dansgolvet 
    2: jag pratade med honom i grupp och dansade inte intimi utan typ sjöng med i låt texter Osv. 

Sen tänker jag att man inte bara tar någons hand och drar in på toaletten utan man bör fråga eller få något slags samtycke. typ ?ska vi ligga?? Eller något. 

lägger själv skuld på mig själv då jag borde reagerat snabbare men gick sjukt snabbt allt. Men inser ju av svaren här att det är bäst att inte prata med någon om det. 

Jag håller inte med om det sista.
    Prata med din sambo.
    Risken att det kommer fram på annat sätt är överhängande och det är är 100% värre.
    För då är det någon annans version, mest troligt den andre killens, som kommer berättas.

Säg som det är. 
  • Anonym (Agnes)

Vad gjorde du efteråt TS?

Berättade du för någon? Tänk på att många kan ha sett vad som hände, ni var precis vid dansgolvet. Även folk du känner. 

• Anonym (Ledsen)

Berättade direkt för min tjejkompis sen gick jag hem. 

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (Kvinna 30plus) skrev 2024-10-22 01:00:18 följande:

Det ena utesluter inte det andra. 
    Han tolkade väl dig som sugen, men det gick för långt. 

Jag förstår om din sambo kommer ifrågasätta dig. Jag säger inte att det är rätt, men det kommer ske. 
    För han kommer se det som att du bjöd in till situationen som senare uppstod. 

Det är ju det jag är rädd för... Även om jag inte vill stå ansvarig för vad som sen hände så tänker jag att det är lätt att säga att jag bjöd in till det. sen tycker jag inte att jag förtjänade det som hände efter oavsett om han tolkat mig som flörtig. Att dansa innebär verkligen inte att man vill ligga eller vara otrogen osv. Han vet att jag har barn och man.
  • Anonym (Agnes)
    Anonym (Ledsen) skrev 2024-10-22 08:29:07 följande:
    Det är ju det jag är rädd för... Även om jag inte vill stå ansvarig för vad som sen hände så tänker jag att det är lätt att säga att jag bjöd in till det. sen tycker jag inte att jag förtjänade det som hände efter oavsett om han tolkat mig som flörtig. Att dansa innebär verkligen inte att man vill ligga eller vara otrogen osv. Han vet att jag har barn och man.

Självklart ska man kunna dansa och flörta utan att vilja ha sex. 

Jag tänker att just pga det som föregick ofredandet lätt kan misstolkas av andra som såg er, så bör du berätta för din man. Sedan bör du fundera på ditt alkoholintag. 

• Anonym (JB)

Du har blivit antastad av ett riktigt pervo, en farlig man. Hade du varit jättefull hade han garanterat tagit tillfället i akt att våldta dig. 

• Anonym (JB)
    Anonym (Ledsen) skrev 2024-10-21 21:15:56 följande:

Tack för din åsikt. Funderar på att berätta för min man om vad som hänt men har inte vågat för är rädd för hur han ska läsa situationen 

Är din man sjuk i huvudet?
  • Anonym (anmäl!)

Klart du ska våga berätta för din man. Säg som det var. Du stod o sjöng karaoke, en man som du känner som vet att du har både man och barn tar tag i din hand och drar iväg med dig. Och att du inte hann reagera på grund av alkoholen, men att mannen också var berusad och du trodde att han ville få med dig till dansgolvet och allt gick väldigt snabbt, han drog in dig på toa, och låser och sen börjar han tafsa och ha sig trots att han inte får något gensvar och slutar in förrän du knuffar bort honom. Äckliga typen. Säg att du ångrar att du lät honom dra iväg dig.... Killen hade ingen rätt att göra det han gjorde sen....och det förstod han ju eftersom han inte ville att ni skulle gå ut samtidigt. Han visste att han gjort något emot din vilja, men han gillar att tafsa på kvinnor helt enkelt.....skiter i vad du tycker och känner. 
     Om din man inte fattar detta och tycker att killen är ett svin, så undrar jag vilken typ av kille du har.
    Litar inte han på dig? Ni måste ju kunna lita på varandra. 
    Jag tycker du ska polisanmäla mannen! Även om det läggs ner, så slipper andra kvinnor kanske bli ofredade av honom.

Svar på tråden Utnyttjad?