• Anonym (Ledsen)

Utnyttjad?

var med om en situation på krogen I helgen. jag behöver bara skriva av mig och sätta ord på lite tankar, känner mig så tom och har så mycket tankar som går runt. 
    Jag blev indragen på toaletten på krogen av en man jag hade pratat och dansat med. Vi båda har en gemensam vän och vi båda är gifta. Han tog min hand när vi stod och pratade med varandra och jag hängde med, trodde vi skulle till dansgolvet. Jag fattade ju vad han var ute efter så fort jag hamnade inne på toaletten? men jag var så full att jag inte agerade så snabbt och plötsligt var vi inne på toalette.  han låste snabbt dörren, tryckte upp mig mot väggen och började kyssa och kladda på mig. Hade ju verkligen kunnat agerat snabbare och sagt ifrån tydligare men blev ställd. Också när man blir ensam i ett rum sådär och någon låser och är så på. Bara att han började ta mig mellan benen direkt osv. 
    Samtidigt känner jag mig arg, för mig är det väldigt stort steg från att dansa, absolut att jag kan ha tolkats flirtig, till att bjuda in till att ligga på en toalett utan att knappt ha rört varandra. 
    Jag känner mig så skyldig, jag skulle ju aldrig följt med när han tog mig i handen och gick mot toaletterna. Sen att jag inte sa ifrån ordentligt? när jag sa nej så fortsatte han bara ta på mig tills jag puttade bort honom. Då uttrycker han gå du ut först så går jag om en stund. Så jäkla medvetet. Blir så irriterad och ledsen bara.

skulle ni tolka det som att jag varit otrogen eller blivit utnyttjad?  Jag tog verkligen inga initiativ men känner mig ångestladdad och skamse. 
  • Svar på tråden Utnyttjad?
  • Anonym (jury)
    Anonym (Ledsen) skrev 2024-10-21 20:06:58 följande:
    skulle ni tolka det som att jag varit otrogen eller blivit utnyttjad?  
    Det ena utesluter kanske inte det andra.

Jag tycker du var lite för intim med denne man, även om du kanske inte var med på sista delen inne i toaletten. Flirta, dansa och låta sig ledas i handen och då mot något som trots fylla borde ha varit klart inte var ett dansgolv. Du har nog också ett förklaringsproblem någonstans i denna historia, även om man accepterar grundpremissen att mannen var en idiot. 
  • Anonym (Ledsen)

Jag märker ju att det tolkas på väldigt många sätt. Vill göra klart att:
    1: toaletten ligger i anslutning till dansgolvet 
    2: jag pratade med honom i grupp och dansade inte intimi utan typ sjöng med i låt texter Osv. 

Sen tänker jag att man inte bara tar någons hand och drar in på toaletten utan man bör fråga eller få något slags samtycke. typ ?ska vi ligga?? Eller något. 

lägger själv skuld på mig själv då jag borde reagerat snabbare men gick sjukt snabbt allt. Men inser ju av svaren här att det är bäst att inte prata med någon om det. 

• Em98
    Anonym (Ledsen) skrev 2024-10-21 23:29:47 följande:

2: jag pratade med honom i grupp och dansade inte intimi utan typ sjöng med i låt texter Osv. 

Sen tänker jag att man inte bara tar någons hand och drar in på toaletten utan man bör fråga eller få något slags samtycke. typ ?ska vi ligga?? Eller något. 

lägger själv skuld på mig själv då jag borde reagerat snabbare men gick sjukt snabbt allt. Men inser ju av svaren här att det är bäst att inte prata med någon om det. 

Jag tycker inte du ska skuldbelägga dig själv. Kommer ingenting bra av det, likaså at hålla detta för dig själv. Ibland hinner man inte reagera, speciellt inte om man är påverkad. Jag uppfattar det som att de andra här projicerar sina fördomar.
  • felicityporter
    Anonym (Ledsen) skrev 2024-10-21 23:29:47 följande:

Självklart skulle du bara släppt hans hand så fort du märkte att ni inte var på väg till dansgolvet? Kanske till och med gjort en stor jävla scen där du gapar och skriker på honom och frågar vad fan han håller på med?! Varför gjorde du inte det? Du kan inte säga att du var full och rädd då du var i en offentlig miljö ju? Tro mig, jag har själv blivit våldtagen och förstår verkligen rädslan det innebär, men i en offentlig fucking miljö har du all möjlighet att påkalla uppmärksamhet. Vill absolut inte shamea dig, men jag anser ändå att åtminstone lite personligt ansvar måste man anses vara kapabel att ha. Annars kanske man inte bör gå ut på krogen alls. Tror åtminstone inte din kan har några sympatier för dig. Jag har själv hört liknande stories från ett tidigare förhållande ?Jag var full och hon nästintill tvingade mig att knulla henne på toaletten!?. Bullshit!
  • Em98
    felicityporter skrev 2024-10-21 23:41:10 följande:
    Självklart skulle du bara släppt hans hand så fort du märkte att ni inte var på väg till dansgolvet? Kanske till och med gjort en stor jävla scen där du gapar och skriker på honom och frågar vad fan han håller på med?! Varför gjorde du inte det? Du kan inte säga att du var full och rädd då du var i en offentlig miljö ju? Tro mig, jag har själv blivit våldtagen och förstår verkligen rädslan det innebär, men i en offentlig fucking miljö har du all möjlighet att påkalla uppmärksamhet. Vill absolut inte shamea dig, men jag anser ändå att åtminstone lite personligt ansvar måste man anses vara kapabel att ha. Annars kanske man inte bör gå ut på krogen alls. Tror åtminstone inte din kan har några sympatier för dig. Jag har själv hört liknande stories från ett tidigare förhållande ?Jag var full och hon nästintill tvingade mig att knulla henne på toaletten!?. Bullshit!
    Han kanske höll den hårt? Chock och handlingsförlamning är okänt för dig?
  • Anonym (anmäl!)

Hej, det är naturligt att känna väldigt mycket skuld o skam och klandra sig själv, när man har blivit utsatt för ett övergrepp.
    Jag tycker att du ska berätta för din man och jag tycker också att du ska polisanmäla.
    Du var ju ganska berusad och ett lätt offer, så vidrigt, av honom... han kommer fortsätta hitta flera offer och nästa gång kanske han går längre och det sker en våldtäkt. 
    Du han ju inte reagera och tänkte det bästa, att han vill väl ta med mig till dansgolvet, för och dansa på dansgolvet. Sen gick ju allt väldigt snabbt. 
    Sen att du inte gjorde något, direkt är ju på grund av chocken gissar jag, och sen är ju killen oftast starkare, så vad ska man göra..... om man som du är berusad och inte är tränad på självförsvar.... och killen flyger på direkt så himla äckligt... Han ska polisanmälas, hoppas att du kan hitta vittnen. 
    Han var ju iskall och sa sen att ni kan gå ut separat, så att du inte ska anmäla honom... att det inte skulle synas att ni var där samtidigt. Han kanske hade hoppats på att du var så pass full att du inte skulle kunna säga ifrån inne på toan....
    Oavsett om anmälan skulle läggas ned eller om det blir rättegång... så är det bra ifall han blir anmäld igen, blir svårare för honom då och polisen lägger säkert mer tid då på utredningen, samla bevis och hitta vittnen etc.

Så du är absolut inte otrogen....man ska ju ha samtycke, inte dra in någon till en toalett o snabbt låsa dörren, antar att han blockerade dörren också. 
    Samla alla minnen och detaljer så bra du kan. Han kommer ju få svårt däremot att säga vad som hände för han ljuger. 
    Sen gå o prata med någon och prata med dina vänner och berätta, kanske fler tjejer som blivit utsatta för honom.....?

• Em98
    Anonym (anmäl!) skrev 2024-10-21 23:49:39 följande:

Hej, det är naturligt att känna väldigt mycket skuld o skam och klandra sig själv, när man har blivit utsatt för ett övergrepp.
    Jag tycker att du ska berätta för din man och jag tycker också att du ska polisanmäla.
    Du var ju ganska berusad och ett lätt offer, så vidrigt, av honom... han kommer fortsätta hitta flera offer och nästa gång kanske han går längre och det sker en våldtäkt. 
    Du han ju inte reagera och tänkte det bästa, att han vill väl ta med mig till dansgolvet, för och dansa på dansgolvet. Sen gick ju allt väldigt snabbt. 
    Sen att du inte gjorde något, direkt är ju på grund av chocken gissar jag, och sen är ju killen oftast starkare, så vad ska man göra..... om man som du är berusad och inte är tränad på självförsvar.... och killen flyger på direkt så himla äckligt... Han ska polisanmälas, hoppas att du kan hitta vittnen. 
    Han var ju iskall och sa sen att ni kan gå ut separat, så att du inte ska anmäla honom... att det inte skulle synas att ni var där samtidigt. Han kanske hade hoppats på att du var så pass full att du inte skulle kunna säga ifrån inne på toan....
    Oavsett om anmälan skulle läggas ned eller om det blir rättegång... så är det bra ifall han blir anmäld igen, blir svårare för honom då och polisen lägger säkert mer tid då på utredningen, samla bevis och hitta vittnen etc.

Så du är absolut inte otrogen....man ska ju ha samtycke, inte dra in någon till en toalett o snabbt låsa dörren, antar att han blockerade dörren också. 
    Samla alla minnen och detaljer så bra du kan. Han kommer ju få svårt däremot att säga vad som hände för han ljuger. 
    Sen gå o prata med någon och prata med dina vänner och berätta, kanske fler tjejer som blivit utsatta för honom.....?

Håller helt med!
  • felicityporter
    Em98 skrev 2024-10-21 23:46:07 följande:
    Han kanske höll den hårt? Chock och handlingsförlamning är okänt för dig?
    Jaha, så min exman var också så chockad och handlingsförlamad att han också blev ?våldtagen? på en sunkig krogtoalett? 
    Helt ärligt, om man dricker så kopiösa mängder att man till sist frånsäger sig allt vad personligt ansvar heter bör man inte gå ut på krogen längre. 
  • nihka

Du gjorde inget fel TS. Ni pratade och dansade, Det är normalt att man tar någon i hand för att leda dem upp till dansgolvet. Du var berusad och fattade lite långsammare. Det var oklokt, men det betyder inte att någon har rätt att utnyttja din utsatthet.

Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Em98
    felicityporter skrev 2024-10-22 00:01:32 följande:
    Jaha, så min exman var också så chockad och handlingsförlamad att han också blev ?våldtagen? på en sunkig krogtoalett? 
    Helt ärligt, om man dricker så kopiösa mängder att man till sist frånsäger sig allt vad personligt ansvar heter bör man inte gå ut på krogen längre. 
    Jag kan inte uttala mig utan mer information, men av det jag fått läsa här låter det troligt att det gäller här.
Svar på tråden Utnyttjad?