• Anonym (Ledsen)

Utnyttjad?

var med om en situation på krogen I helgen. jag behöver bara skriva av mig och sätta ord på lite tankar, känner mig så tom och har så mycket tankar som går runt. 
    Jag blev indragen på toaletten på krogen av en man jag hade pratat och dansat med. Vi båda har en gemensam vän och vi båda är gifta. Han tog min hand när vi stod och pratade med varandra och jag hängde med, trodde vi skulle till dansgolvet. Jag fattade ju vad han var ute efter så fort jag hamnade inne på toaletten? men jag var så full att jag inte agerade så snabbt och plötsligt var vi inne på toalette.  han låste snabbt dörren, tryckte upp mig mot väggen och började kyssa och kladda på mig. Hade ju verkligen kunnat agerat snabbare och sagt ifrån tydligare men blev ställd. Också när man blir ensam i ett rum sådär och någon låser och är så på. Bara att han började ta mig mellan benen direkt osv. 
    Samtidigt känner jag mig arg, för mig är det väldigt stort steg från att dansa, absolut att jag kan ha tolkats flirtig, till att bjuda in till att ligga på en toalett utan att knappt ha rört varandra. 
    Jag känner mig så skyldig, jag skulle ju aldrig följt med när han tog mig i handen och gick mot toaletterna. Sen att jag inte sa ifrån ordentligt? när jag sa nej så fortsatte han bara ta på mig tills jag puttade bort honom. Då uttrycker han gå du ut först så går jag om en stund. Så jäkla medvetet. Blir så irriterad och ledsen bara.

skulle ni tolka det som att jag varit otrogen eller blivit utnyttjad?  Jag tog verkligen inga initiativ men känner mig ångestladdad och skamse. 
  • Svar på tråden Utnyttjad?
  • Dardi007

Glöm detta och upreppa intei framtiden . Hade varit du då hade jag inte berättat till mannen . Det skapar bara obalans och trygheten sjunker  ner .... han kommer börja inbilla sig och allt möjligt . Bara låt det vara :)

• nihka
    Anonym (Ledsen) skrev 2024-10-24 12:37:53 följande:

Jag har läst allt och ändå blivit lite klarare i vad jag känner inför situationen nu när det också gått några dagar sedan händelsen. 

Absolut att jag nog inte hamnat i situationen om jag inte druckit. men har efter samtal med min vän insett att:

1: han gjorde fel och har tydligen en historik av att vara jäkligt radiostyrd på fyllan. Även en historik av otrohet. 

2: Jag har inte varit överdrivet flörtig enligt min vän som var med mig. 

3: jag förtjänade inte den behandlingen av mannen som drog in mig på toaletten. Att dansa är inte ett samtycke till sex eller att bli tagen på olämpliga ställen. Han var i en maktposition. 

Men tanke på en del svar du har fått i tråden tycker jag du ska anmäla mannen för sexuellt ofredande. Tydligen behöver både mannen och delar av allmänheten påminnas om att man inte har fritt tillträde till någon annans kropp bara för att man dansar och har kul.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Arne)
    Tow2Mater skrev 2024-10-21 21:21:05 följande:

Ligger inte toaletten alldeles intill dansgolvet gör nu nog bäst i att vara tyst....

Kunde låst tråden efter det svaret. 
  • Anonym (Förlåt men)
    nihka skrev 2024-10-26 10:03:34 följande:
    Men tanke på en del svar du har fått i tråden tycker jag du ska anmäla mannen för sexuellt ofredande. Tydligen behöver både mannen och delar av allmänheten påminnas om att man inte har fritt tillträde till någon annans kropp bara för att man dansar och har kul.
    Är det någon i tråden som påstått att man har fritt tillträde till någons kropp för att man dansar?
  • Anonym (Agnes)
    Anonym (Förlåt men) skrev 2024-10-26 12:08:00 följande:
    Är det någon i tråden som påstått att man har fritt tillträde till någons kropp för att man dansar?
    Läs inlägg 55.
  • Anonym (Agnes)
    Läs inlägg 55.
  • nihka
    Ja, alla som lägger skulden på TS för att mannen tryckte upp henne mot en vägg och började kyssa och kladda på henne.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Agnes)

Måste de som behöver påminnas vara här i tråden?

Att anmäla övergrepp ger en signal till omvärlden. Andra kvinnor kanske slipper denna man. Han kanske får sig en tankeställare. 

• Anonym (Berätta)

Tycker att du ska anmäla äcklet för sexuellt ofredande och berätta för din man. Så att andra kvinnor ska slippa drabbas och så att din man slipper få reda på det på omvägar. 

Om jag är ute och dansar, lite på lyset, mycket folk och hög ljudnivå är inte min första tanke att en man jag är vän/bekant tar tag i min hand för att leda mig till toaletten för att ha sex. Låter ju helt sjukt att man ska förutsätta att det är hans baktanke. Mest sannolikt är väl att han vill upp på dansgolvet, till baren, snacka skit i en tystare del av lokalen eller vad som. I danslokal är det lätt att missförstå varandra och verbal kommunikation är inte alltid så enkelt. Om man dessutom inte skickat signaler om att vilja ha sex med den här mannen utan varit glad och trevlig, kanske lite fräck på fyllan, förstår jag att det kommer som en blixt från klar himmel. Man vill ju tro det bästa om folk, i synnerhet som han också är upptagen. 

Även om man är lite småflörtig och klickar extra bra med en viss person är det långt ifrån samma sak som att ge samtycke till att bli indragen på toaletten och tafsad på. Den enda som gjort fel här är mannen. Må hända på fyllan, men alla som säger att TS bör se över sina alkoholvanor för att hon gjort sig själv till ett lätt offer, bör ju istället vända sig mot mannen, vars alkoholvanor gör honom till en brottslig. 

Ni som menar att TS är den som bär skulden, hypotetiskt, när slutar den vara hennes? När han tryckt upp henne mot väggen? Tagit henne mellan benen? Fullbordat våldtäkten? Är det fortfarande TS eget fel att hon hamnade i den situationen även då, för att hon "betett sig lösaktigt", druckit för mycket...?

• Anton9

Stöd och uppmuntran till just dig!
    Så ledsamt och tråkig att höra men det är allt för vanligt i dagens samhälle.
    Det är egentligen ett polisiärt arbete. Och de är två gifta gemensamma vänner skulle jag snabbt göra mig av med. Sådana människor kan alldrig bli  din vänner. som du beskriver är inga vänner. Jag har förståelse för din besvikelse, skuld och skam känsla men kanske du först förlåta dig för att komma vidare i livet och vardagen. Du har absolut inte varit otrogen. Däremot har du ett ansvar mot dig själv genom att inte försatta dig i liknande utsatta situationer i framtiden. 
    Det sliter och drar i mit hjärta. Det gör ont i mig....
    Kram på dig

Svar på tråden Utnyttjad?