• Anonym (Ledsen)

Utnyttjad?

var med om en situation på krogen I helgen. jag behöver bara skriva av mig och sätta ord på lite tankar, känner mig så tom och har så mycket tankar som går runt. 
    Jag blev indragen på toaletten på krogen av en man jag hade pratat och dansat med. Vi båda har en gemensam vän och vi båda är gifta. Han tog min hand när vi stod och pratade med varandra och jag hängde med, trodde vi skulle till dansgolvet. Jag fattade ju vad han var ute efter så fort jag hamnade inne på toaletten? men jag var så full att jag inte agerade så snabbt och plötsligt var vi inne på toalette.  han låste snabbt dörren, tryckte upp mig mot väggen och började kyssa och kladda på mig. Hade ju verkligen kunnat agerat snabbare och sagt ifrån tydligare men blev ställd. Också när man blir ensam i ett rum sådär och någon låser och är så på. Bara att han började ta mig mellan benen direkt osv. 
    Samtidigt känner jag mig arg, för mig är det väldigt stort steg från att dansa, absolut att jag kan ha tolkats flirtig, till att bjuda in till att ligga på en toalett utan att knappt ha rört varandra. 
    Jag känner mig så skyldig, jag skulle ju aldrig följt med när han tog mig i handen och gick mot toaletterna. Sen att jag inte sa ifrån ordentligt? när jag sa nej så fortsatte han bara ta på mig tills jag puttade bort honom. Då uttrycker han gå du ut först så går jag om en stund. Så jäkla medvetet. Blir så irriterad och ledsen bara.

skulle ni tolka det som att jag varit otrogen eller blivit utnyttjad?  Jag tog verkligen inga initiativ men känner mig ångestladdad och skamse. 
  • Svar på tråden Utnyttjad?
  • felicityporter
    Em98 skrev 2024-10-22 01:22:11 följande:
    Inte den uppfattning jag fått, nej.
    Varför inte? För att TS är tjej? Om du tänker rationellt är det exakt lika stor sannolikhet att både TS samt min exman använde alkoholen som en ursäkt. Du kan inte veta vem om dem som ljuger, OM någon ljuger.
  • Em98
    felicityporter skrev 2024-10-22 01:27:42 följande:
    Varför inte? För att TS är tjej? Om du tänker rationellt är det exakt lika stor sannolikhet att både TS samt min exman använde alkoholen som en ursäkt. Du kan inte veta vem om dem som ljuger, OM någon ljuger.
    Könet spelar ingen roll, utifrån beskrivningen. Visst, jag kan inte veta om någon ljuger, men jag utgår från att TS inte gör det. För övrigt, vad finns det för värde i att utgå från det?
  • felicityporter
    Em98 skrev 2024-10-22 01:33:24 följande:
    Könet spelar ingen roll, utifrån beskrivningen. Visst, jag kan inte veta om någon ljuger, men jag utgår från att TS inte gör det. För övrigt, vad finns det för värde i att utgå från det?
    Men utifrån min beskrivning utmålas min exman också som ett offer för alkohol och en crazy tjej som drog honom in på en sunkig krogtoalett och hade sex med honom mot hans vilja. Varför är då TS  ett mer trovärdigt offer än han är? 
  • Em98
    felicityporter skrev 2024-10-22 01:40:22 följande:
    Men utifrån min beskrivning utmålas min exman också som ett offer för alkohol och en crazy tjej som drog honom in på en sunkig krogtoalett och hade sex med honom mot hans vilja. Varför är då TS  ett mer trovärdigt offer än han är? 
    Jag kan inte uttala mig, jag känner inte till vad som hände. Jag utgår från att TS talar sanning för att det är medmänskligt och för att det inte finns något intresse för mig att misstro henne.
  • felicityporter
    Em98 skrev 2024-10-22 01:55:14 följande:
    Jag kan inte uttala mig, jag känner inte till vad som hände. Jag utgår från att TS talar sanning för att det är medmänskligt och för att det inte finns något intresse för mig att misstro henne.
    Men varför är det då inte lika ?medmänskligt? att min exman också talade sanningen om att han var offer för en galen kvinna som bokstavligen drog honom till toaletten medan han var såpass berusad att han varken kunde säga bu eller bä? Varför skrev du att du tror att han skylde på alkoholen men att TS inte gör det. För att du är medmänsklig med TS men inte men exman?
  • Anonym (Mannen)
    Em98 skrev 2024-10-21 22:23:03 följande:

Tycker många här har helt fel. Det går väl att dansa med en annan utan att det behöver vara romantik/intimitet inblandat. Sen blev ju TS indragen innan hon han reagera och var dessutom berusad, klart att man inte ska beskyllas då.

Det är klart det går men många män kan tolka det som ett intresse. Det beror mycket på sammanhanget. Hålla på och hålla varandra i handen utanför dansen är dock garanterat att gå för långt säger jag.

• Em98
    felicityporter skrev 2024-10-22 02:05:37 följande:

*min

Jag skrev att det kanske fanns samtycke och alkoholen användes som ursäkt, jag kan inte uttala mig i ett till större delen okänt fall, men jag har ingen anledning att misstro dig. Jag litar på dig och jag litar på TS.
  • felicityporter
    Em98 skrev 2024-10-22 02:12:01 följande:
    Jag skrev att det kanske fanns samtycke och alkoholen användes som ursäkt, jag kan inte uttala mig i ett till större delen okänt fall, men jag har ingen anledning att misstro dig. Jag litar på dig och jag litar på TS.
    Men då kan det ju varit så att TS också höll i handen med samtycke med använder alkoholen som ursäkt när hon sedan ändrar sig. Precis som min exman. Vem är du att bedöma vem som är trovärdig och vem som endast använder alkoholen som en ursäkt?
  • Em98
    felicityporter skrev 2024-10-22 02:14:53 följande:
    Men då kan det ju varit så att TS också höll i handen med samtycke med använder alkoholen som ursäkt när hon sedan ändrar sig. Precis som min exman. Vem är du att bedöma vem som är trovärdig och vem som endast använder alkoholen som en ursäkt?
    Jag utgår från sanningsenlighet tills motsatsen är bevisad eller då det ligger i mitt intresse att vara skeptisk.
Svar på tråden Utnyttjad?