• Anonym (Ledsen)

Utnyttjad?

var med om en situation på krogen I helgen. jag behöver bara skriva av mig och sätta ord på lite tankar, känner mig så tom och har så mycket tankar som går runt. 
    Jag blev indragen på toaletten på krogen av en man jag hade pratat och dansat med. Vi båda har en gemensam vän och vi båda är gifta. Han tog min hand när vi stod och pratade med varandra och jag hängde med, trodde vi skulle till dansgolvet. Jag fattade ju vad han var ute efter så fort jag hamnade inne på toaletten? men jag var så full att jag inte agerade så snabbt och plötsligt var vi inne på toalette.  han låste snabbt dörren, tryckte upp mig mot väggen och började kyssa och kladda på mig. Hade ju verkligen kunnat agerat snabbare och sagt ifrån tydligare men blev ställd. Också när man blir ensam i ett rum sådär och någon låser och är så på. Bara att han började ta mig mellan benen direkt osv. 
    Samtidigt känner jag mig arg, för mig är det väldigt stort steg från att dansa, absolut att jag kan ha tolkats flirtig, till att bjuda in till att ligga på en toalett utan att knappt ha rört varandra. 
    Jag känner mig så skyldig, jag skulle ju aldrig följt med när han tog mig i handen och gick mot toaletterna. Sen att jag inte sa ifrån ordentligt? när jag sa nej så fortsatte han bara ta på mig tills jag puttade bort honom. Då uttrycker han gå du ut först så går jag om en stund. Så jäkla medvetet. Blir så irriterad och ledsen bara.

skulle ni tolka det som att jag varit otrogen eller blivit utnyttjad?  Jag tog verkligen inga initiativ men känner mig ångestladdad och skamse. 
  • Svar på tråden Utnyttjad?
  • Anonym (Förlåt men)
    nihka skrev 2024-10-26 12:28:04 följande:
    Ja, alla som lägger skulden på TS för att mannen tryckte upp henne mot en vägg och började kyssa och kladda på henne.
    Att säga att TS har ett ansvar för sina handlingar är inte på något sätt samma sak som att säga att han har fri rätt till hennes kropp. Tror de flesta är överens om att han är ett svin. Men tyvärr lever vi ett samhälle där man måste skydda sig själv. Och det gör man inte genom att uppföra sig som TS gjorde.
  • Anonym (Ledsen)

Tack för alla fina svar, det hjälper mig Läka ❤️

• nihka
    Anonym (Förlåt men) skrev 2024-10-26 14:47:13 följande:
    Att säga att TS har ett ansvar för sina handlingar är inte på något sätt samma sak som att säga att han har fri rätt till hennes kropp. Tror de flesta är överens om att han är ett svin. Men tyvärr lever vi ett samhälle där man måste skydda sig själv. Och det gör man inte genom att uppföra sig som TS gjorde.
    Och eftersom mannen ändå tog sig friheten till TS kropp är det självklart att hon ska anmäla honom för sin egen skull och alla andra kvinnors skull.

Inget är TS fel. Att göra sig sårbar är oklokt, inte fel. Det är den som utnyttjar någons sårbarhet som gör fel.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Förlåt men)
    nihka skrev 2024-10-26 19:29:57 följande:
    Och eftersom mannen ändå tog sig friheten till TS kropp är det självklart att hon ska anmäla honom för sin egen skull och alla andra kvinnors skull.

Inget är TS fel. Att göra sig sårbar är oklokt, inte fel. Det är den som utnyttjar någons sårbarhet som gör fel.
    Självklart kan hon anmäla honom om hon vill det. Och lika självklart bör hon tänka över hur hon ska agera i framtiden för att undvika att det händer igen. Eller du kanske tycker att hon ska fortsätta?
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (Förlåt men) skrev 2024-10-26 19:40:17 följande:
    Självklart kan hon anmäla honom om hon vill det. Och lika självklart bör hon tänka över hur hon ska agera i framtiden för att undvika att det händer igen. Eller du kanske tycker att hon ska fortsätta?
    Om du inte förstått det så har jag både ransakat mig själv och skuldbelagt mig (oavsett om det är rimligt eller inte). jag kommer vare sig jag vill det eller inte va skeptisk och avvaktande till de flesta män i krogmiljö ett bra tag fram över. 
  • nihka
    Anonym (Förlåt men) skrev 2024-10-26 19:40:17 följande:
    Och hur tycker du att TS ska agera i framtiden?

Ja, det tycker jag, men tyvärr har hon blivit bränd och kommer betrakta alla män, okända som kända som vill dansa i grupp med henne  som potentiella sexuella våldsverkare.
  • Anonym (Förlåt men)
    nihka skrev 2024-10-26 20:10:05 följande:
    Och hur tycker du att TS ska agera i framtiden?

Ja, det tycker jag, men tyvärr har hon blivit bränd och kommer betrakta alla män, okända som kända som vill dansa i grupp med henne  som potentiella sexuella våldsverkare.
    Tycker att det är mycket märkligt att du vill att TS ska utsätta sig för risker. För det gör man. Oavsett vad du tycker i frågan, så är det inte säkert att följa med någon in på toaletten.

Ja, för att hålla sig så trygg som möjligt i krogmiljö så tänker jag att det är bra att inte supa sig så full att man inte hänger med i vad som händer kring en, att inte flörta och viktigast av allt, inte följa med någon på toaletten. I en perfekt värld skulle detta inte behövas, men nu lever vi ju i en ganska rutten värld, och då får man ta hand om sig och tänka sig för. I mitt tjejgäng har vi säkerhetsåtgärder på utekvällar så att alla är säkra och aldrig ensam, från början till vi kommit hem. För jävligt att det ska behövas, men det behövs. Verkligen.
  • nihka
    Anonym (Förlåt men) skrev 2024-10-26 20:25:35 följande:
    Tycker att det är mycket märkligt att du vill att TS ska utsätta sig för risker. För det gör man. Oavsett vad du tycker i frågan, så är det inte säkert att följa med någon in på toaletten.

Ja, för att hålla sig så trygg som möjligt i krogmiljö så tänker jag att det är bra att inte supa sig så full att man inte hänger med i vad som händer kring en, att inte flörta och viktigast av allt, inte följa med någon på toaletten. I en perfekt värld skulle detta inte behövas, men nu lever vi ju i en ganska rutten värld, och då får man ta hand om sig och tänka sig för. I mitt tjejgäng har vi säkerhetsåtgärder på utekvällar så att alla är säkra och aldrig ensam, från början till vi kommit hem. För jävligt att det ska behövas, men det behövs. Verkligen.
    Nu "följde" hon inte med någon in på toaletten utan blev indragen. Den metern mellan lokalen och andra sidan den låsta dörren gick nog på ett fåtal sekunder. Det krävs ingen alkohol alls för att frysa i en utsatt situation. Tydligen var TS inte alls så full att hon inte hängde med på vad som hände runt omkring henne eftersom hon registrerade allt som hände och reagerade med att knuffa bort mannen.

TS ska absolut fortsätta gå ut och ha roligt och dansa. Inget som hände var hennes fel, men hon och kompisarna ska ha bättre koll på varandra. Det håller jag absolut med om.
  • Anonym (Förlåt men)
    nihka skrev 2024-10-26 21:00:24 följande:
    Nu "följde" hon inte med någon in på toaletten utan blev indragen. Den metern mellan lokalen och andra sidan den låsta dörren gick nog på ett fåtal sekunder. Det krävs ingen alkohol alls för att frysa i en utsatt situation. Tydligen var TS inte alls så full att hon inte hängde med på vad som hände runt omkring henne eftersom hon registrerade allt som hände och reagerade med att knuffa bort mannen.

TS ska absolut fortsätta gå ut och ha roligt och dansa. Inget som hände var hennes fel, men hon och kompisarna ska ha bättre koll på varandra. Det håller jag absolut med om.
    Nu står det ju faktiskt att TS var så full att hon inte agerade så snabbt.  Men jag släpper detta nu, vi kommer aldrig att tycka lika om detta.
  • nihka
    Anonym (Förlåt men) skrev 2024-10-26 21:15:57 följande:
    Nu står det ju faktiskt att TS var så full att hon inte agerade så snabbt.  Men jag släpper detta nu, vi kommer aldrig att tycka lika om detta.
    Det verkar inte som alkoholmängden var avgörande utan mer att TS försökte hitta en förklaring och ta på sig skulden för att hon hade druckit öht. Mer avgörande var nog att det fanns en känsla av (falsk) tillit då mannen var bekant och TS trodde att det faktum att de båda var gifta betydde lika mycket/samma sak för honom som för henne - en missbedömning som hon kanske hade gjort spik nykter också.

Men det är bara min tolkning. Skulle vara intressant att höra TS tankar här.
  • Anonym (Ledsen)
    nihka skrev 2024-10-26 23:31:32 följande:
    Det verkar inte som alkoholmängden var avgörande utan mer att TS försökte hitta en förklaring och ta på sig skulden för att hon hade druckit öht. Mer avgörande var nog att det fanns en känsla av (falsk) tillit då mannen var bekant och TS trodde att det faktum att de båda var gifta betydde lika mycket/samma sak för honom som för henne - en missbedömning som hon kanske hade gjort spik nykter också.

Men det är bara min tolkning. Skulle vara intressant att höra TS tankar här.

en klockren tolkning skulle jag säga! 

har pratat med min man idag och det togs emot väl. En lång kram och ?jag är ledsen att det hände dig, det var inte ditt fel? . Känns så skönt att få lättat på hjärtat och tack för allt stöd Här på familjeliv. 

Svar på tråden Utnyttjad?