Inlägg från: Anonym (Förlåt men) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förlåt men)

Utnyttjad?

Anonym (Ledsen) skrev 2024-10-21 21:15:56 följande:

Tack för din åsikt. Funderar på att berätta för min man om vad som hänt men har inte vågat för är rädd för hur han ska läsa situationen 

Förlåt mig TS, men ja, att prata, dansa och hand i hand följa en man in på toaletten är bra mycket mer än flörtigt. Gissar att din man inte kommer att bli särskilt glad om du berättar. Hade nog inte gjort det om jag var du. Se det som en läxa.

Sedan vill jag göra jävligt klart att mannen var ett äckel. Självklart. Precis samma hände en vän till mig för ett tag sedan och hon blev också väldigt ledsen. Vi måste tyvärr vara riktigt försiktiga i liknande situationer. Särskilt i krogmiljö.

• Anonym (Förlåt men)
    Anonym (Kille) skrev 2024-10-21 21:19:24 följande:
    Säg som det var. Kan knappast tro han lägger skulden på dig. Visst han lär.väl reagera att du inte bromsade redan utanför. Men resten är väl killens fel
    På riktigt? Kan du knappast tro det? Hon dansar och pratar med en annan man. Går hand i hand. Följer med in på toaletten. Om han inte lägger (en delvis) skuld på TS, hade jag blivit rejält chockad. Hade inte sagt ett pip, bara sett till att det aldrig händer igen.
  • Anonym (Förlåt men)
    Anonym (anmäl!) skrev 2024-10-25 01:18:41 följande:

Då vet man vad man kan vänta sig som kvinna och berusad på krogen.....

Ja, om man flörtar med någon, dansar, håller i handen och följer med in på toaletten, då kan man nog vänta sig att något kommer att ske.
  • Anonym (Förlåt men)
    nihka skrev 2024-10-26 10:03:34 följande:
    Men tanke på en del svar du har fått i tråden tycker jag du ska anmäla mannen för sexuellt ofredande. Tydligen behöver både mannen och delar av allmänheten påminnas om att man inte har fritt tillträde till någon annans kropp bara för att man dansar och har kul.
    Är det någon i tråden som påstått att man har fritt tillträde till någons kropp för att man dansar?
  • Anonym (Förlåt men)
    nihka skrev 2024-10-26 12:28:04 följande:
    Ja, alla som lägger skulden på TS för att mannen tryckte upp henne mot en vägg och började kyssa och kladda på henne.
    Att säga att TS har ett ansvar för sina handlingar är inte på något sätt samma sak som att säga att han har fri rätt till hennes kropp. Tror de flesta är överens om att han är ett svin. Men tyvärr lever vi ett samhälle där man måste skydda sig själv. Och det gör man inte genom att uppföra sig som TS gjorde.
  • Anonym (Förlåt men)
    nihka skrev 2024-10-26 19:29:57 följande:
    Och eftersom mannen ändå tog sig friheten till TS kropp är det självklart att hon ska anmäla honom för sin egen skull och alla andra kvinnors skull.

Inget är TS fel. Att göra sig sårbar är oklokt, inte fel. Det är den som utnyttjar någons sårbarhet som gör fel.
    Självklart kan hon anmäla honom om hon vill det. Och lika självklart bör hon tänka över hur hon ska agera i framtiden för att undvika att det händer igen. Eller du kanske tycker att hon ska fortsätta?
  • Anonym (Förlåt men)
    nihka skrev 2024-10-26 20:10:05 följande:
    Och hur tycker du att TS ska agera i framtiden?

Ja, det tycker jag, men tyvärr har hon blivit bränd och kommer betrakta alla män, okända som kända som vill dansa i grupp med henne  som potentiella sexuella våldsverkare.
    Tycker att det är mycket märkligt att du vill att TS ska utsätta sig för risker. För det gör man. Oavsett vad du tycker i frågan, så är det inte säkert att följa med någon in på toaletten.

Ja, för att hålla sig så trygg som möjligt i krogmiljö så tänker jag att det är bra att inte supa sig så full att man inte hänger med i vad som händer kring en, att inte flörta och viktigast av allt, inte följa med någon på toaletten. I en perfekt värld skulle detta inte behövas, men nu lever vi ju i en ganska rutten värld, och då får man ta hand om sig och tänka sig för. I mitt tjejgäng har vi säkerhetsåtgärder på utekvällar så att alla är säkra och aldrig ensam, från början till vi kommit hem. För jävligt att det ska behövas, men det behövs. Verkligen.
  • Anonym (Förlåt men)
    nihka skrev 2024-10-26 21:00:24 följande:
    Nu "följde" hon inte med någon in på toaletten utan blev indragen. Den metern mellan lokalen och andra sidan den låsta dörren gick nog på ett fåtal sekunder. Det krävs ingen alkohol alls för att frysa i en utsatt situation. Tydligen var TS inte alls så full att hon inte hängde med på vad som hände runt omkring henne eftersom hon registrerade allt som hände och reagerade med att knuffa bort mannen.

TS ska absolut fortsätta gå ut och ha roligt och dansa. Inget som hände var hennes fel, men hon och kompisarna ska ha bättre koll på varandra. Det håller jag absolut med om.
    Nu står det ju faktiskt att TS var så full att hon inte agerade så snabbt.  Men jag släpper detta nu, vi kommer aldrig att tycka lika om detta.
Svar på tråden Utnyttjad?