• Anonym (Ledsen)

Utnyttjad?

var med om en situation på krogen I helgen. jag behöver bara skriva av mig och sätta ord på lite tankar, känner mig så tom och har så mycket tankar som går runt. 
    Jag blev indragen på toaletten på krogen av en man jag hade pratat och dansat med. Vi båda har en gemensam vän och vi båda är gifta. Han tog min hand när vi stod och pratade med varandra och jag hängde med, trodde vi skulle till dansgolvet. Jag fattade ju vad han var ute efter så fort jag hamnade inne på toaletten? men jag var så full att jag inte agerade så snabbt och plötsligt var vi inne på toalette.  han låste snabbt dörren, tryckte upp mig mot väggen och började kyssa och kladda på mig. Hade ju verkligen kunnat agerat snabbare och sagt ifrån tydligare men blev ställd. Också när man blir ensam i ett rum sådär och någon låser och är så på. Bara att han började ta mig mellan benen direkt osv. 
    Samtidigt känner jag mig arg, för mig är det väldigt stort steg från att dansa, absolut att jag kan ha tolkats flirtig, till att bjuda in till att ligga på en toalett utan att knappt ha rört varandra. 
    Jag känner mig så skyldig, jag skulle ju aldrig följt med när han tog mig i handen och gick mot toaletterna. Sen att jag inte sa ifrån ordentligt? när jag sa nej så fortsatte han bara ta på mig tills jag puttade bort honom. Då uttrycker han gå du ut först så går jag om en stund. Så jäkla medvetet. Blir så irriterad och ledsen bara.

skulle ni tolka det som att jag varit otrogen eller blivit utnyttjad?  Jag tog verkligen inga initiativ men känner mig ångestladdad och skamse. 
  • Svar på tråden Utnyttjad?
  • Anonym (Kille)

Sexuellt ofredad eller våldtäcktsförsök

• Anonym (Ledsen)

Tack för din åsikt. Funderar på att berätta för min man om vad som hänt men har inte vågat för är rädd för hur han ska läsa situationen 

• Anonym (Kille)
    Anonym (Ledsen) skrev 2024-10-21 21:15:56 följande:

Tack för din åsikt. Funderar på att berätta för min man om vad som hänt men har inte vågat för är rädd för hur han ska läsa situationen 

Säg som det var. Kan knappast tro han lägger skulden på dig. Visst han lär.väl reagera att du inte bromsade redan utanför. Men resten är väl killens fel
  • Tow2Mater

Ligger inte toaletten alldeles intill dansgolvet gör nu nog bäst i att vara tyst....

• Anonym (B)

Bäst att du berättar.
    Dumpar han dig för att du har blivit utsatt för ett övergrepp är han inget att ha ändå. 

Tänk om någon annan som såg vad som hände utanför toaletten berättar honom. 

Och du har inte sagt någonting.
    Då kan han verkligen missuppfatta situationen.
  • Anonym (Förlåt men)

Förlåt mig TS, men ja, att prata, dansa och hand i hand följa en man in på toaletten är bra mycket mer än flörtigt. Gissar att din man inte kommer att bli särskilt glad om du berättar. Hade nog inte gjort det om jag var du. Se det som en läxa.

Sedan vill jag göra jävligt klart att mannen var ett äckel. Självklart. Precis samma hände en vän till mig för ett tag sedan och hon blev också väldigt ledsen. Vi måste tyvärr vara riktigt försiktiga i liknande situationer. Särskilt i krogmiljö.

• Anonym (Förlåt men)
    Anonym (Kille) skrev 2024-10-21 21:19:24 följande:
    Säg som det var. Kan knappast tro han lägger skulden på dig. Visst han lär.väl reagera att du inte bromsade redan utanför. Men resten är väl killens fel
    På riktigt? Kan du knappast tro det? Hon dansar och pratar med en annan man. Går hand i hand. Följer med in på toaletten. Om han inte lägger (en delvis) skuld på TS, hade jag blivit rejält chockad. Hade inte sagt ett pip, bara sett till att det aldrig händer igen.
  • Anonym (E)

Berättar du som kommer din man med största sannolikhet undra varför du dansade och pratade med honom hela kvällen och vad du gav ut för signaler, sen gick den andra killen för långt helt klart men du hade nog inte hamnat i den situationen om du inte tolkades som intresserad, ledsen om jag låter hård men så ser jag det, är kvinna om det spelar roll. 

• Anonym (S)

Jag skulle berätta.
    Av den enkla anledningen att jag aldrig skulle stå ut med att ha någon sådan hemlighet i mitt äktenskap.

Min man skulle förmodligen bli sjukt sårad av att jag dansat och visat intimitet mot en annan person (dansa och hålla handen och ledas är för mig väldigt intimt)
    Men vi skulle ha en ärlighet mellan oss.
    Och i längden skulle han förmodligen uppskatta det mer även om det skulle ta tid.
    Och framförallt skulle jag göra det.

Du blev absolut utsatt för något som inte var ok. Inget snack om saken. Oavsett om du är singel eller gift.
    Men du gjorde även saker som iallafall jag inte tycker är ok när man har en partner.

• Em98

Tycker många här har helt fel. Det går väl att dansa med en annan utan att det behöver vara romantik/intimitet inblandat. Sen blev ju TS indragen innan hon han reagera och var dessutom berusad, klart att man inte ska beskyllas då.

Svar på tråden Utnyttjad?