Inlägg från: Anonym (anmäl!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anmäl!)

Utnyttjad?

Hej, det är naturligt att känna väldigt mycket skuld o skam och klandra sig själv, när man har blivit utsatt för ett övergrepp.
    Jag tycker att du ska berätta för din man och jag tycker också att du ska polisanmäla.
    Du var ju ganska berusad och ett lätt offer, så vidrigt, av honom... han kommer fortsätta hitta flera offer och nästa gång kanske han går längre och det sker en våldtäkt. 
    Du han ju inte reagera och tänkte det bästa, att han vill väl ta med mig till dansgolvet, för och dansa på dansgolvet. Sen gick ju allt väldigt snabbt. 
    Sen att du inte gjorde något, direkt är ju på grund av chocken gissar jag, och sen är ju killen oftast starkare, så vad ska man göra..... om man som du är berusad och inte är tränad på självförsvar.... och killen flyger på direkt så himla äckligt... Han ska polisanmälas, hoppas att du kan hitta vittnen. 
    Han var ju iskall och sa sen att ni kan gå ut separat, så att du inte ska anmäla honom... att det inte skulle synas att ni var där samtidigt. Han kanske hade hoppats på att du var så pass full att du inte skulle kunna säga ifrån inne på toan....
    Oavsett om anmälan skulle läggas ned eller om det blir rättegång... så är det bra ifall han blir anmäld igen, blir svårare för honom då och polisen lägger säkert mer tid då på utredningen, samla bevis och hitta vittnen etc.

Så du är absolut inte otrogen....man ska ju ha samtycke, inte dra in någon till en toalett o snabbt låsa dörren, antar att han blockerade dörren också. 
    Samla alla minnen och detaljer så bra du kan. Han kommer ju få svårt däremot att säga vad som hände för han ljuger. 
    Sen gå o prata med någon och prata med dina vänner och berätta, kanske fler tjejer som blivit utsatta för honom.....?

• Anonym (anmäl!)

Klart du ska våga berätta för din man. Säg som det var. Du stod o sjöng karaoke, en man som du känner som vet att du har både man och barn tar tag i din hand och drar iväg med dig. Och att du inte hann reagera på grund av alkoholen, men att mannen också var berusad och du trodde att han ville få med dig till dansgolvet och allt gick väldigt snabbt, han drog in dig på toa, och låser och sen börjar han tafsa och ha sig trots att han inte får något gensvar och slutar in förrän du knuffar bort honom. Äckliga typen. Säg att du ångrar att du lät honom dra iväg dig.... Killen hade ingen rätt att göra det han gjorde sen....och det förstod han ju eftersom han inte ville att ni skulle gå ut samtidigt. Han visste att han gjort något emot din vilja, men han gillar att tafsa på kvinnor helt enkelt.....skiter i vad du tycker och känner. 
     Om din man inte fattar detta och tycker att killen är ett svin, så undrar jag vilken typ av kille du har.
    Litar inte han på dig? Ni måste ju kunna lita på varandra. 
    Jag tycker du ska polisanmäla mannen! Även om det läggs ner, så slipper andra kvinnor kanske bli ofredade av honom.

• Anonym (anmäl!)

Så mycket victim blaming, mannen har ju en historik av att bete sig svinigt.....Usch! 

• Anonym (anmäl!)

Då vet man vad man kan vänta sig som kvinna och berusad på krogen.....

• Anonym (anmäl!)

Jag håller med dig TS på punkt 1 2 och 3....fast jag undrar vad du menar med flörtig.... men om du menar man tittar och ler, tycker att person ser snygg ut....  är inte samma som att man vill hångla med och bli tafsad på utav personen.
    Som vissa härinne verkar tro. Bara för att vissa bara har sex i tankarna. (läs oftast män)
    Kanske man borde byta kön till man. Så kan jag skylla på att jag var så full att jag tyckte det var lämpligt att hastigt dra in en tjej jag känner på toan som jag vet inte är singel och börja hångla och tafsa direkt och inte sluta när personen säger ifrån. Jag slutar inte förrän personen knuffar bort mig och då ber jag inte ens om ursäkt. Men det är ju synd om mig som var så full.... att jag tafsar mot någons vilja, som jag låst in på toa det skiter jag i. Så kan jag fortsätta bete mig så för jag var ju full.
    Tjejen får ju skylla sig själv som var full...  Som man däremot är det en bra ursäkt....

• Anonym (anmäl!)

Alltså att som man får man kränka och ofreda andra och komma undan med att man var berusad, medan som tjej ska man skylla sig själv för att man är berusad?! Det går inte ihop för mig.... Så synd om fulla män som inte kan läsa av....(sanningen är snarare inte vill) men offren som går hem och mår dåligt skiter man i....

Svar på tråden Utnyttjad?