• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • Anonym (En till)
    Siripiri skrev 2024-11-01 18:47:40 följande:
    Nähä?! 😂 sjukt ändå! Om jag inte för min mens den 12e så ska jag inte testa förens på lördagen på min födelsedag ☺️ 
    Vi får BIM samma dag va? 😏 jag med min korta lutealfas kan ju räkna med 11/11 
    Eller hur!!! Jag har ju också kort lutealfas, så min BIM blir nog 12/11. hoppas orimligt mycket på plus på fars dag haha
  • Anonym (Gravid)
    Anonym (K Anonym) skrev 2024-11-01 17:34:34 följande:

Någon som testat bisolvon? Kan det verkligen hjälpa, vad gör det isåfall? ❤️

Något jag reflekterat över är att jag hade mer äl flytningar när jag plussade med sonen. Kan det ha någon påverkan, kan man öka dessa på något sätt? Numera är det mest vattniga och pyttelite älflytning (iaf vad jag märkt av), får fram någon bro som jag hittar i mig haha. Sist kom det ut i trosan. 

Jag försökte med bisolvon en månad, blev inte gravid, fick snarare sen och svag ägglossning och otydliga äl-symptom. Månaden efter blev jag däremot gravid men utan något ?extra? förutom d-vitaminboost nån dag innan äl
  • Anonym (K Anonym)
    Anonym (Gravid) skrev 2024-11-02 07:19:18 följande:
    Jag försökte med bisolvon en månad, blev inte gravid, fick snarare sen och svag ägglossning och otydliga äl-symptom. Månaden efter blev jag däremot gravid men utan något ?extra? förutom d-vitaminboost nån dag innan äl
    Då kommer jag undvika det! Tänkte nog dock testa rosenrot då det verkar ha funkat för många att förstärka ägglossningen och därefter blivit gravida ❤️
    Jag är rätt säker på att jag har ÄL men tror den möjligtvis inte är lika stark som när jag plussade sist eftersom att jag har mindre flytningar denna gång som jag försöker ☺️
  • Anonym (blomman)
    Emzor1 skrev 2024-11-01 20:48:54 följande:
    Fick äl nästan 5 dagar senare än min standard, men fick äl flytningar enligt ?vanligt schema?.. när jag hade äl var flytningarna lite mer blandning av vatten/lotion och vita, så blev lite osäker om det verkligen kunde stämma med testerna - dock fick jag väldigt kraftig ägglossningasmärta i samband med positivt äl test och gick på det 🙏

vilken cd är du på? Jag brukar få positivt äl-test ca cd15 men fick positivt äl-test först kvällen cd19 denna gång 🤔
    har tidigare fått positivt äl-test på cd 12, vilket är idag men det är snustorrt 😂😩 får hoppas den är sen bara?men har tyvärr redan tappat en del hopp om ett plus denna månad. Detta är sjunde månaden av försök och jag längtar så himla mycket efter ett + 
  • Augustilejon
    Pandan14 skrev 2024-11-01 19:26:55 följande:
    17? Ne jag fick positivt äl utslag 27/10 

ahaa okej, tänkte inte heller att de gick o bekräfta äl för alla sndra
    grafer jag sett så har de skett en markant skillnad uppåt men inte hos mig :( vet inte om kroppen kan bekräfta ägglossning i form av smärta, för fick äl smärta den 29:onde som höll i sig till o från.. får väll fortsätta mäta för att se om de stiger men tycker de borde ha gjort de vid de här laget om jag hade äl denna månaden 
    Aha! Vilken siffra motsvarar det i grafen? CD 14? För om positivt ÄL-test var då är det fullt rimligt att själva ÄL var den 29:e, och sen kan temp-stegringen vara lite fördröjd. Hur ser tempen ut idag? 🤗
  • Pandan14

Augustilejon skrev 2024-11-02 08:10:41 följande:
    Aha! Vilken siffra motsvarar det i grafen? CD 14? För om positivt ÄL-test var då är det fullt rimligt att själva ÄL var den 29:e, och sen kan temp-stegringen vara lite fördröjd. Hur ser tempen ut idag? 🤗
    29/10 motsvaras CD16 och då hade tempen fått en liten stegring för att dagen efter dippa 0,16 grader och sen har den stegvis ökat men ingen drastisk ökning.. om jag förstår de rätt så har jag nog inte ägglossat denna månaden 😭😭😭😭 lägger in en bild med dagens tempning med 
  • Anonym (Syskonlängtan)

ÄL+10, har testat 3 dagar i rad pga WHY NOT, ni fattar liksom😂 torsdagens och fredagens test har varit helt blanka och jag har inte förväntat mig någonting annat. Imorse dock så fanns det ett svart svart streck där, vågar inte hoppas på någonting och tar för givet att det var ett spökstreck.. testlagrets graviditetsstickor, någon som haft problem med spökstreck på dem?

• Anonym (Syskonlängtan)
    Anonym (Syskonlängtan) skrev 2024-11-02 09:05:03 följande:

ÄL+10, har testat 3 dagar i rad pga WHY NOT, ni fattar liksom😂 torsdagens och fredagens test har varit helt blanka och jag har inte förväntat mig någonting annat. Imorse dock så fanns det ett svart svart streck där, vågar inte hoppas på någonting och tar för givet att det var ett spökstreck.. testlagrets graviditetsstickor, någon som haft problem med spökstreck på dem?

svagt streck!! Ska det såklart stå😂
  • Pandan14
    Anonym (Syskonlängtan) skrev 2024-11-02 09:05:03 följande:

Wow va spännande 😍 hoppas hoppas hoppas att de e något!! 
    kan inte svara om spökstreck då jag aldrig fått de på någon..
  • Pandan14

Fick min peak idag! Glömde ju att jag va tvungen att gå in o ändra så de dagens temp är samma tid som annars också! lägger in en bild 😍 åh fick lite hopp nu från att ha trott att de va HELT kört 😍
Svar på tråden BIM November 2024