Inlägg från: Anonym (blomman) |Visa alla inlägg
  • Anonym (blomman)

BIM November 2024

Hej!
    Mensen kom som ett brev på posten idag, så dags för mig att hoppa in i novembertråden. Detta kommer bli vårt sjunde försök för första barnet. Besvikelsen över mensen är total, men men. Det är bara att fortsätta försöka. Så jobbigt då allt jag vill är att få barn och bli mamma. Förväntade mig nog också att det skulle gå snabbare, fastän jag vet att det ju kan ta tid. Ångrar lite att vi inte började försöka tidigare. 

Håller tummarna för alla att november ger oss + 

😊

• Anonym (blomman)

BIM NOVEMBER 

1/11 - Snorkfröken
    1/11 - Lulemelon
    2/11 - Emzor
    2/11 - B3tt4n
    5/11 - Anonym (Syskonlängtan)
    6/11 - Anonym1050
    6/11 - drömmenomentriom
    6/11 - LinneaSj
    10/11 - Anonym (LängtarEfterTredje)
    11/11 - Anonym (Lantisen)
    11/11 - Ella-Bella
    13/11 - Pandan14
    13/11 - Siripiri
    14/11 - Emlan93
    14/11 - Anonym (en till)
    15/11 - MammaIda00
    15/11 - Supermario91
    15/11 - Yasen
    17/11 - anonym (blomman)
    19/11 - Mallotti
    19/11 - Doradorothea   
    20/11 - Anonym -(Ivfaren) 
    21/11 - Mothertotwo
    25/11 - TrueResolution
  • Anonym (blomman)
    Siripiri skrev 2024-10-23 06:25:35 följande:
    Hehe ja nu har jag kört med typ ALLA andra typer av tillskott senaste månaderna, så hoppas att den gör tricket 😄
    Jag kör också på rosenrot. Testade det första gången förra månaden, och började nu igår igen då mensen kom. Kör på 1 tablett per dag. Tror jag tyckte att jag fick lite mer flytningar i samband med ÄL förra månaden, men annars upplevde jag nog ingen annan skillnad. Men tänker att det är värt ett försök ändå även denna månad 😊
  • Anonym (blomman)
    Emzor1 skrev 2024-11-01 17:25:30 följande:
    Jag åt också rosenrot, det fungerade ju för oss! Eller vet inte hur det hade gått utan såklart ☺️ Fick med senare äl, hoppas det är ett gott tecken och innebär plus för er också 😍
    Grattis till plusset! 😍
    Hur mycket senare fick du din ägglossning? Tar också rosenrot (andra månaden) och enligt FLO skulle jag ha ägglossning idag, men de verkar inte stämma alls. Visserligen tempar jag inte men har inte fått några positiva ÄL-test (började testa i måndags) och inga flytningar heller. Funderar nu på om de inte blir någon ägglossning denna månad (heller, fick inga positiva test förra månaden heller), eller om ägglossningen kanske kommer ske senare än vad FLO beräknar 🤔
  • Anonym (blomman)
    Emzor1 skrev 2024-11-01 20:48:54 följande:
    Fick äl nästan 5 dagar senare än min standard, men fick äl flytningar enligt ?vanligt schema?.. när jag hade äl var flytningarna lite mer blandning av vatten/lotion och vita, så blev lite osäker om det verkligen kunde stämma med testerna - dock fick jag väldigt kraftig ägglossningasmärta i samband med positivt äl test och gick på det 🙏

vilken cd är du på? Jag brukar få positivt äl-test ca cd15 men fick positivt äl-test först kvällen cd19 denna gång 🤔
    har tidigare fått positivt äl-test på cd 12, vilket är idag men det är snustorrt 😂😩 får hoppas den är sen bara?men har tyvärr redan tappat en del hopp om ett plus denna månad. Detta är sjunde månaden av försök och jag längtar så himla mycket efter ett + 
  • Anonym (blomman)

Stort grattis till plussen 😍

Tänkte förresten höra om någon här, som tar rosenrot, fått sin ägglossning fördröjd? Enligt Flo-appen skulle jag haft i fredags, men har inte fått några positiva äl-testet (än i alla fall) och har heller i övrigt inga andra äl-symtom heller (dvs flytningar, då de är de enda symtom jag brukar märka). Fortsätter ta äl-test och håller tummarna på att den bara är fördröjd och inte uteblivit helt. Men blir ändå ledsen över tanken på att det inte finns nåt hopp till plus denna månaden.

• Anonym (blomman)
    Anonym (blomman) skrev 2024-11-04 15:56:34 följande:

Stort grattis till plussen 😍

Tänkte förresten höra om någon här, som tar rosenrot, fått sin ägglossning fördröjd? Enligt Flo-appen skulle jag haft i fredags, men har inte fått några positiva äl-testet (än i alla fall) och har heller i övrigt inga andra äl-symtom heller (dvs flytningar, då de är de enda symtom jag brukar märka). Fortsätter ta äl-test och håller tummarna på att den bara är fördröjd och inte uteblivit helt. Men blir ändå ledsen över tanken på att det inte finns nåt hopp till plus denna månaden.

de går snabbt i svängarna! Fick precis ett positivt äl-test så hoppet är tillbaka 🙌
  • Anonym (blomman)
    TrueResolution skrev 2024-11-07 10:00:59 följande:

Hade ÄL tisdag/onsdag enligt tester men tempar inte så kan inte bekräfta. Fick till det lör/mån/ons så nu är det bara atg hålla tummarna för tidernas finaste födelsedagspresent. 

Kan inte bara vara jag som VARJE lutealfas, en dag efter ägglossning känner "fan man skulle ha tempat" 😂 Nu går man ovetandes tills man kan börja testa 🥲

Har tagit rosenrot fram till ÄL. Vad tar ni mellan ägglossning & BIM?

Fick positivt ÄL-test i måndags så gissar på att den skedde i tisdags, men tempar inte heller så kan heller inte bekräfta 😅 men väntan nu till BIM, den är ju hemsk!! 

Har också tagit rosenrot (men dock blev de inte hela vägen fram till ÄL, men fram till 2-3 dagar innan i alla fall). Tar inget nu mellan ÄL fram till BIM men där kanske är något man ?borde? ta? Tar du nåt? 

• Anonym (blomman)
    Pandan14 skrev 2024-11-07 17:32:07 följande:

Som att jag kunde hålla mig.. tog ett digitalt direkt när jag kom hem , är i chock och är överlycklig 🥹🥹🥹
    Grattis 😍
  • Anonym (blomman)
    Uppdaterar listan då dag för BIM ändrats för min del 😊
    1/11 - Lulemelon
    1/11 - eemmisss
    2/11 - Emzor (+)
    2/11 - B3tt4n
    5/11 - Anonym (Syskonlängtan) (+)
    6/11 - Anonym1050 (-)
    6/11 - drömmenomentriom
    6/11 - LinneaSj
    7/11 - h4llon1 (+)
    8/11 - Elvaa11
    9/11 - MG98 (+)
    10/11 - Anonym (LängtarEfterTredje) (-)
    10/11 - Froglet
    11/11 - Anonym (Lantisen)
    11/11 - Ella-Bella (-)
    12/11 -Anonym (en till) (+)
    13/11 - Pandan14 (+)
    13/11 - Siripiri
    14/11 - Emlan93
    14/11 - Vallmo93
    14/11 - Anonym (A)
    14/11 - studerande
    15/11 - MammaIda00
    15/11 - Supermario91
    15/11 - Yasen
    17/11 - Augustilejon
    17/11 - mo4s
    17/11 - he som hänn he hänn hänna
    18/11 - Anonym (Ivfaren)  
    19/11 - Mallotti
    19/11 - Doradorothea   
    21/11 - Mothertotwo
    21/11 - anonym (blomman)
    22/11 - Anonym (8:e försöket)
    25/11 - TrueResolution
    25/11 - Monki19
    26/11 - Cheryblossom
    27/11 - alleb 
    27/11 - (Anonym) Karamell
    28/11 - Nanathalie
    30/11 Rdlsgdl9922 (Rebecca)
    30/11 - Björkskogen
    30/11 - eemmisss
  • Anonym (blomman)
    Siripiri skrev 2024-11-10 13:55:13 följande:

Kunde inte motstå att testa idag, två dagar kvar till BIM.. 🙄 ångrar mig såklart. Visst, de digitala var nu vid lunch för vi var ute på stan och jag började må så sjukt illa och kände att jag verkligen behövde få i mig mat. Lite som det var när jag var gravid, men  den enkla stickan imorse var också vit som snö.
    Vaknade också med ganska rejäl molvärk imorse men mina bröst ömmar inte vilken dem gjort dem andra två gångerna innan BIM. Så ganska säker på att det är kört.. tempen är generellt lägre också. :( 

Så nästa gång blir ett sista försök innan man går på p-piller ett tag för att min endometrioslivmoder ska få vila lite. Hoppas det ska hjälpa, för tre år utan p-medel har inte gjort det bättre även om man försökt. I dagens samhälle går det inte att gå runt och var i zenmode hela tiden och leva ?perfekt? hälsosamt. Man vill också kunna leva som vanlig person och köra HIT-träning för det mår mitt psyke väldigt bra av. 

Lång rant.. Men hoppas ni alla har en fin söndag! 💕 Det är så skönt att kunna prata av sig här och få support. 

Så tråkigt! Håller tummarna för dig vid nästa försök 🥰🙌

Blev förresten nyfiken ang de du skrev om träningen. Jag har (sen vi börja försöka innan sommaren) kört på som vanligt med hiit-pass, WOD-pass etc. Påverkar de chanserna negativt? 🤔
  • Anonym (blomman)
    Siripiri skrev 2024-11-10 16:36:15 följande:

Tack ♥️♥️ 

Enligt Jenny Koos och andra som lär ut inom hormonhälsa är det ju de, precis som kaffe är det en stressor för kroppen som indirekt säger ^ det är inte läge att skaffa barn pga stressen ^.  
    Det ska man syssla med är typ tung styrketräning, yoga och promenader, dvs inget jag tycker är speciellt kul 😂 

Ah, där ser man! Jag är inte alls insatt faktiskt, har nog inte velat läsa på för mycket utan mest bara velat leva på som vanligt, tycker liksom de tar tillräckligt mycket ?stress? och ?press? att ha äl-test haha. Jag kör både hiit-pass och WOD-pass (nyss hemkommen från ett som innehåll mer cardio än styrka idag 😅). Nu känns de som jag kanske ?förstört? mina chanser de senaste månaderna?? Pga träningen menar jag. Vi är liksom inne på sjunde försöket nu. Tränar ca 3 ggr i veckan, och då är det passen ovan samt bodypump. Nyligen även slängt in lite Bodybalance, men de är ju typ som yoga ju så de är ju bra då 😅 kaffe dricker jag inte faktiskt (men min partner gör dagligen, en hel del dessutom haha).  
  • Anonym (blomman)
    Siripiri skrev 2024-11-10 20:53:01 följande:

Det är nog bättre att vara insatt, jag är alldeles för insnöad 😅 
    Det ska du inte känna♥️ Man vet ju aldrig vad som är anledning till man inte blir gravid, för min del tror jag mycket att min endometrios ställer till de. 
    Ja bodybalance är ju rätt chill om jag förstått rätt, tror coreflex är motsvarigheten på Friskis  (är Friskisinstruktör). Det är ju bra att du inte dricker kaffe Iallafall 😃 hur är det med energidrycker? Ajda.. jag fick min gubbe att sluta snusa, men noll kaffe kommer aldrig gå 😅 har iallafall fått han att börja äta lite rosenrot. 

Har du regelbunden cykel? normallång lutealfas?
    mycket/lite pms? Ömmande bröst långt innan mens? Mycket/lite mensvärk? 

Inga regelbundna energidrycker heller faktiskt, kanske blir 1-2 stycken per månad. Haha bra jobbat med snuset! Varken kaffe eller snus kommer jag lyckas få sambon att sluta med 😅 

Jo men den är regelbunden tycker jag, varierar mellan 24-28 dagar. Fick absolut precis googla vad lutealfas är 😂 mellan 12-15 dagar har den varit de senaste månaderna. Vad gäller pms tycker jag inte att det är nåt jag märker av direkt, inte heller ömmande bröst. Första dagen mycket mensvärk sen knappt nånting 😅 dock brukar jag inte logga mina symtom innan eller under mens så kanske finns där nåt mönster ändå, som jag inte själv tänker på 😅

Har i två månader nu tagit rosenrot mellan mens till ägglossning, i övrigt tar jag inga andra kosttillskott (förutom folsyra men de hjälper ju inte själva fertiliteten). Sambon min tar inget heller. Men läst att zink kan vara bra? Vill minnas att du tidigare skrivit att du tar en hel del? 😅 några tips? 
  • Anonym (blomman)
    Siripiri skrev 2024-11-11 07:26:06 följande:

så bra 😃 haha dem är svårövertalade med just dem två grejerna 😅 som tur har min gubbe inte snusat så länge sen innan så var inte så svårt för han att sluta. Han kör med nikotinfritt nu, så han har fortfarande kvar något i käften hehe. 

Aomen det låter ju bra ju! 😃 Annars är tex ömmande bröst, mycket pms, kort lutealfas och mensvärk ett tecken på man behöver stötta upp sina hormoner. 

Bra med rosenrot! har dock läst ett det egentligen för dem som inte får sin ägglossning på regular basis, men jag tar det ändå pga vad det står på förpackningen. Behöver hjälp med fysisk och psykisk återhämtning pga bla fysisk jobb och träningen. 

Det ska jag skulle börja med är magnesium glycinat + zink på kvällen under hela cykeln, även q10 för äggkvaliten under follikulärfasen (mens - ÄL).  Sen när det gäller d-vitamin, kan man köra en mindre normalt dos varje dag hela månaden, eller så kan man boosta precis innan ÄL om man vet när den kommer. 

Överkursen är också selen+e och omega3 på morgonen, samt c-vitamin tsm med dem mellan ÄL och mens. Sen finns inositol&Kolin också, men det är mer för dem som har problem med PCOS. 

Även om jag inte blivit gravid de två senaste försöken har jag haft minimalt med ömmande bröst och pms, vilken jag haft flera dagar förr. 

Ja jag har också läst de om rosenrot, så vet inte om jag ska fortsätta med det. Vet inte om de hjälper eller stjälper mig...Har som sagt tagit de två månader nu från mens till ägglossning, får se om jag tar de igen eller ej (även om jag såklart hoppas på ett plus i samband med bim nästa vecka, men jag har inte höga förhoppningar 😂😭) 

Tack för tips om magnesium, zink och q10 - får läsa om det och se om jag införskaffar de. Vill minnas att jag läst att zink även är bra för mannen?
  • Anonym (blomman)

BIM på torsdag 21/11 och jag kunde inte hålla mig, utan tog precis ett testa tidigt test. Negativt. Vet att hoppet inte är över förrän mensen kommer, men fan vad mitt hopp ändå sänktes efter de negativa testet...Försökt sen maj och vill inget hellre än att få ett plus och få bli mamma 😔 drömt om en vår/sommarbebis så länge haha! Usch nej, vilken tråkig start på söndagen. Märker ej heller något annorlunda i kroppen så jag förväntar mig mensen nästa vecka 😔

• Anonym (blomman)

Och där kom mensen, på den beräknade dagen. Besvikelsen är total 😭 nästa försök blir nummer 8. Detta tar så hårt psykiskt?Hade nog en förväntning om det ändå skulle gå ?snabbt? att skaffa barn.

Tror jag skippar decembertråden faktiskt, för att försöka inte tänka alltför mycket på allt det här. Håller tummarna för er som fortfarande väntar, hoppas ni får era plus😍

• Anonym (blomman)
    Anonym (blomman) skrev 2024-11-21 04:25:35 följande:

Och där kom mensen, på den beräknade dagen. Besvikelsen är total 😭 nästa försök blir nummer 8. Detta tar så hårt psykiskt?Hade nog en förväntning om det ändå skulle gå ?snabbt? att skaffa barn.

Tror jag skippar decembertråden faktiskt, för att försöka inte tänka alltför mycket på allt det här. Håller tummarna för er som fortfarande väntar, hoppas ni får era plus😍

Jag igen! En fundering bara: hur långt efter ÄL kan nidblödning ske? Hade ÄL 5/11. Och inatt kom ju mensen, vad jag tror i alla fall. Det var mest brunt samt kom lite rött blod i samband med toalettbesöket. Sorry om det är too much info 😂 när jag tog ut min tampong innan förväntade jag mig massa blod då jag har det första mensdagen, men den va ?bara? brun och det kom inget när jag torkade mig. Kan det vara en nidblödning? Eller är det bara mensen som spelar ett spratt jmf med hur den vanligtvis brukar vara. Hade dock så pass ont i magen inatt att jag fick ta värktablett. Får väl se under dagen hur de fortsätter? Kanske försöka hålla mig några timmar och ta ett test efter lunch?
  • Anonym (blomman)
    Anonym (Saltkatten) skrev 2024-11-21 10:55:58 följande:

Nidblödning sker väl kring 6-8 dagar efter ÄL som vanligast, nån dag hit eller dit.

Man kan få mindre blödning vid mens även fast man är gravid, kroppen har inte hunnit stoppa mensen typ. Jag hade så med första barnet ☺️

Kan också vara kemisk graviditet, att man får supermegatidigt missfall men det vet man ju inte om man inte fått positivt test före BIM. Det har jag också haft och då var mensen lite segstartad på BIM men sen kom den igång och då hade jag mkt mensvärk också. 

Eller så krånglar kroppen bara. En djungel 😅

Hade lite hopp där under förmiddagen, men nu verkar mensen ha kommit igång?fan 😔 hade en förhoppning innan sommaren om att jag skulle vara gravid vid de här laget, men icke 😢
  • Anonym (blomman)
    Anonym (Hoppas o försöker) skrev 2024-11-21 13:27:39 följande:
    Nej, inte som många andra här skriver flera månader. 

Hade jag vetat att det skulle ta tid hade vi börjat tidigare tror jag. Kanske för jag verkligen tänkt ?planera?.. haha ja tjena det gick ju verkligen. Man hör ju både ?det kan ta tid? och framförallt hör man ?du kan bli gravid när som helst!!!? vilket ju inte är sant..😅
    Håller med dig i de du skriver - försökte nog också ?planera? lite och hade jag vetat det skulle ta tid, hade vi nog börjat försöka tidigare...har varit så inställd i min ?plan? om bebis under vår/sommar, men de skiter ju sig 😅😢
Svar på tråden BIM November 2024