• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • Siripiri
    Emzor1 skrev 2024-11-01 06:36:48 följande:

Det blev en födelsedagspresent för vår del🤯 
    Grattis 🥹😍😍
  • Yasen
    Rdlsgdl9922 skrev 2024-11-01 09:46:05 följande:
    Både håller med men ändå inte, det är ju lite det denna tråd även är till för, att dela med sig av sin spänning, letandet efter streck m.m för vi alla är på ett eller annat sett med om samma resa. Jag håller med dig nu för jag går i väntans tider men vet ju själv att när min ÄL väl ska börja komma och dagarna mellan ÄL och BIM kommer jag också säkert spamma 😂
    Förstår dock 100% vad du menar! 😊💗

Du jag fattar, men man får ge utrymme till andra att synas och diskutera också. Om ni behöver det så spamma på. I alla fall det var inte det jag menade utan för en SJÄLV är det bra att bara backa ett steg ibland och sluta analysera, tänka, känns efter för mycket 😊
  • Siripiri

Ägglossning igår och som tur kommer mannen hem på torsdagar så han fick gå rakt till sängs innan middag 😂 sen mys imorse igen innan jag skulle iväg på utbildning med jobbet. Kan intyga att d-vitaminhacket gör en VÄLDIGT juicy iallafall😅
    Tog 25 000 ie i onsdags och typ 12 500 igår, samt har ätit rosenrot denna månaden. Eventuellt anledningen till ÄLen kom en dag tidigare än i vanliga fall. Annars kommer den typ alltid på CD15, så nu väntar bara 12 dagars väntan och analyserande av symptom 😂 

• Anonym (Ella-Bella)
    Siripiri skrev 2024-11-01 12:48:48 följande:

Ägglossning igår och som tur kommer mannen hem på torsdagar så han fick gå rakt till sängs innan middag 😂 sen mys imorse igen innan jag skulle iväg på utbildning med jobbet. Kan intyga att d-vitaminhacket gör en VÄLDIGT juicy iallafall😅
    Tog 25 000 ie i onsdags och typ 12 500 igår, samt har ätit rosenrot denna månaden. Eventuellt anledningen till ÄLen kom en dag tidigare än i vanliga fall. Annars kommer den typ alltid på CD15, så nu väntar bara 12 dagars väntan och analyserande av symptom 😂 

25000 IE?! Wow det är mycket 😅 äter du det från CD 1 fram till ÄL eller hela cykeln? 

Ska D-vitaminen på något sätt boosta ägglossningen då?

• Emzor1
    Anonym (En till) skrev 2024-11-01 08:40:44 följande:
    Åh grattis! Var det ni som försökt länge? 😍
    Nej, detta var första försöket????❤️
  • Emzor1
    Vallmo93 skrev 2024-11-01 11:10:58 följande:
    Åh vilken present! Stort grattis! 😍

Jag tror jag hade ÄL igår. Positiva äl test i förrgår. Aldrig känt/tänkt på äl-värk tidigare men igår var jag extremt uppblåst med håll-känsla på höger sidan om magen, samt ca 30 min av mensvärks-liknande molande. 

Idag gick tempen upp och jag är snustorr 😅 lyckades tyvärr inte tajma in mys mer än imorse (ca 18h efter gårdagens värk) så tror inte det blir något denna månaden. Men första försöket och oavsett skönt att få känna in kroppen lite mer!
    Stort tack!🥰

åh vad spännande! vi hade sex cd 17 och positivt äl-test cd19, så man behöver inte pricka helt❤️ låter som jag har haft det, varit snustorr och är fortfarande efter äl🥰
  • Emzor1
    Anonym (E) skrev 2024-11-01 09:01:37 följande:

Vad tror vi här? 
    Jag ser svagt!🤩
  • Siripiri
    Anonym (Ella-Bella) skrev 2024-11-01 13:06:18 följande:

25000 IE?! Wow det är mycket 😅 äter du det från CD 1 fram till ÄL eller hela cykeln? 

Ska D-vitaminen på något sätt boosta ägglossningen då?

Jaa 10 tabletter med 2500 😅 nej nej bara just precis innan ÄL, hade blivit helt urkalkad annars. 

Har ätit d-vitamin hela månader innan, men inte märkt något direkt skillnad kring ÄL så tänkte jag testar att verkligen boosta innan ÄL. 

Ja enligt Jenny Koos ska det de😃 har inte kollat hennes seminarium men läste i en annan tråd att en tjej tog 70 000 ie men för mig räckte det med 25 + 12500 😌 

• mothertotwo
    Siripiri skrev 2024-11-01 12:48:48 följande:

Det kallar jag ett välkomnande💪😂 Brukar göra likadant för min sambo, inga ord och visor haha. Hoppas det nu kan sätta sig för dig igen. 
Svar på tråden BIM November 2024