• Anonym (En till)

BIM November 2024

Hallååå där.
    En tråd för alla soon-to-be preggos under november 2024! Här diskuterar vi högt och lågt gällande bebisverkstaden.

presentera dig gärna och häng på :D 

BIM - lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

• Svar på tråden BIM November 2024
  • Anonym (blomman)
    Emzor1 skrev 2024-11-01 17:25:30 följande:
    Jag åt också rosenrot, det fungerade ju för oss! Eller vet inte hur det hade gått utan såklart ☺️ Fick med senare äl, hoppas det är ett gott tecken och innebär plus för er också 😍
    Grattis till plusset! 😍
    Hur mycket senare fick du din ägglossning? Tar också rosenrot (andra månaden) och enligt FLO skulle jag ha ägglossning idag, men de verkar inte stämma alls. Visserligen tempar jag inte men har inte fått några positiva ÄL-test (började testa i måndags) och inga flytningar heller. Funderar nu på om de inte blir någon ägglossning denna månad (heller, fick inga positiva test förra månaden heller), eller om ägglossningen kanske kommer ske senare än vad FLO beräknar 🤔
  • Pandan14
    Anonym (K Anonym) skrev 2024-11-01 17:34:34 följande:

Någon som testat bisolvon? Kan det verkligen hjälpa, vad gör det isåfall? ❤️

Något jag reflekterat över är att jag hade mer äl flytningar när jag plussade med sonen. Kan det ha någon påverkan, kan man öka dessa på något sätt? Numera är det mest vattniga och pyttelite älflytning (iaf vad jag märkt av), får fram någon bro som jag hittar i mig haha. Sist kom det ut i trosan. 

Jag va sjuk så åt hostmedcin ett tag i kan säga att det hjälpye verkligen mina flyttningar inför äl 
  • Siripiri
    Anonym (En till) skrev 2024-11-01 16:52:08 följande:
    Nejmen siripiri, är vi synkade denna månad också?! Även min ÄL kom en dag tidigt denna månad, vad sjukt 😂
    Nähä?! 😂 sjukt ändå! Om jag inte för min mens den 12e så ska jag inte testa förens på lördagen på min födelsedag ☺️ 
    Vi får BIM samma dag va? 😏 jag med min korta lutealfas kan ju räkna med 11/11 
  • Augustilejon
    Pandan14 skrev 2024-11-01 06:13:45 följande:
    Glömde ju bilden 🤦🏽?♀️
    Gissar att du menar dag 17 och inte 27? Tempen kan variera lite, beroende på vad man ätit, när man lagt sig osv, så tycker det ser ut som en rimlig graf hittills! Däremot skulle jag inte säga att det går att bekräfta ÄL än. Tempen ska då gå upp på en ny nivå och hålla sig där, gärna i tre dagar eller mer. Så förhoppningsvis ska du kunna börja se en stegring de kommande dagarna! 

Jag har inte koll på Premom-appen men vet att det kan ta några dagar innan apparna lägger in en linje. Jag räknar ut min baslinje själv (0.5 grader över de senaste sex dagarnas temp). Man vill ju veta så snabbt som möjligt, men håller tummarna för att du kan bekräfta ÄL snart 🙌
  • Anonym (K Anonym)
    Pandan14 skrev 2024-11-01 18:44:18 följande:
    Jag va sjuk så åt hostmedcin ett tag i kan säga att det hjälpye verkligen mina flyttningar inför äl 
    Tack för svar! Har det hemma så funderar att testa haha! 
  • Pandan14
    Augustilejon skrev 2024-11-01 18:58:53 följande:
    Gissar att du menar dag 17 och inte 27? Tempen kan variera lite, beroende på vad man ätit, när man lagt sig osv, så tycker det ser ut som en rimlig graf hittills! Däremot skulle jag inte säga att det går att bekräfta ÄL än. Tempen ska då gå upp på en ny nivå och hålla sig där, gärna i tre dagar eller mer. Så förhoppningsvis ska du kunna börja se en stegring de kommande dagarna! 

Jag har inte koll på Premom-appen men vet att det kan ta några dagar innan apparna lägger in en linje. Jag räknar ut min baslinje själv (0.5 grader över de senaste sex dagarnas temp). Man vill ju veta så snabbt som möjligt, men håller tummarna för att du kan bekräfta ÄL snart 🙌
    17? Ne jag fick positivt äl utslag 27/10 

ahaa okej, tänkte inte heller att de gick o bekräfta äl för alla sndra
    grafer jag sett så har de skett en markant skillnad uppåt men inte hos mig :( vet inte om kroppen kan bekräfta ägglossning i form av smärta, för fick äl smärta den 29:onde som höll i sig till o från.. får väll fortsätta mäta för att se om de stiger men tycker de borde ha gjort de vid de här laget om jag hade äl denna månaden 
  • Pandan14
    Anonym (K Anonym) skrev 2024-11-01 19:23:04 följande:
    Tack för svar! Har det hemma så funderar att testa haha! 
    ja men gör de! börja typ 5 dagar innan äl eller nått sånt 🤷🏽?♀️
  • Anonym (K Anonym)
    Pandan14 skrev 2024-11-01 19:28:00 följande:
    ja men gör de! börja typ 5 dagar innan äl eller nått sånt 🤷🏽?♀️
    Precis haha! 😄
  • Emzor1
    Anonym (blomman) skrev 2024-11-01 18:21:03 följande:
    Grattis till plusset! 😍
    Hur mycket senare fick du din ägglossning? Tar också rosenrot (andra månaden) och enligt FLO skulle jag ha ägglossning idag, men de verkar inte stämma alls. Visserligen tempar jag inte men har inte fått några positiva ÄL-test (började testa i måndags) och inga flytningar heller. Funderar nu på om de inte blir någon ägglossning denna månad (heller, fick inga positiva test förra månaden heller), eller om ägglossningen kanske kommer ske senare än vad FLO beräknar 🤔
    Fick äl nästan 5 dagar senare än min standard, men fick äl flytningar enligt ?vanligt schema?.. när jag hade äl var flytningarna lite mer blandning av vatten/lotion och vita, så blev lite osäker om det verkligen kunde stämma med testerna - dock fick jag väldigt kraftig ägglossningasmärta i samband med positivt äl test och gick på det 🙏

vilken cd är du på? Jag brukar få positivt äl-test ca cd15 men fick positivt äl-test först kvällen cd19 denna gång 🤔
  • mothertotwo

Det här med ägglossning..

Har inte tagit ältest eller temp.

Hade mens 20- 29 oktober. Nu har jag kramp igen (mensvärk) och det rinner. Inte blod utan det är blöt som fan 😂. Kan det redan vara dags för ägglossning? Låter ju inte klokt! 

(Ältester funkar inte på mig). Konstanterad ägglossning av gyn i sep trots negativa tester. Om någon vill påpeka om det😅. 
    Temp har inte känts optimalt. Vaknar till ganska ofta och sover inte lika många timmar per natt. Barn dom väcker mig. 

Hur känner ni er vid ägglossning? Hur många dagar innan själva ägglossning har ni smärta? 

Svar på tråden BIM November 2024